Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-07, 03:22
  #25
Medlem
kl4sseKocks avatar
Börja småprata om väder å vind eller hur hon mår, när/om hon frågar om du vill ha nåt mer så svarar du: ja ditt nummer, tack.

Småprata några gånger sen drar du till med: äh vi kan inte träffas så här längre vad sägs om en fika/lunch.

Här får du givetvis känna av läget om hon på humör eller om hon ens har humor innan.
Citera
2018-03-09, 11:16
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Inga tjejer härinne som kan hjälpa mig och berätta hur ni reagerat om ni var i samma sits som bruden i fråga?

Jobbar själv i kassa och tycker att en vänskapsförfrågan på facebook är ett perfekt sätt om någon vill ta kontakt. På så sätt kan hon välja själv om hon vill ha vidare kontakt med dig eller inte. Där jag jobbar är det vanligt bland lite äldre män (~50+) att vara väldigt "på" och osmidiga/olämpliga om de är intresserade. De yngre sköter sig dock exeptionellt och jag skulle inte alls känna mig besvärad om någon skickade en vänförfrågan, även om intresse skulle fattas från min sida.
Citera
2018-03-09, 12:28
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComedyBall
Tja. Jo det är som såhär att jag brukar besöka en butik i princip dagligen för att gå in och köpa lite skit som jag har med mig på jobbet. Vissa dar så står där en vacker och söt blond tjej jag alltid kollat extra på. Har alltid undrat vem hon är, hur gammal hon är osv. Alltid tyckt att hon är galet snygg, och skulle egentligen bara vela börja prata med henne. Men slutar alltid med att jag köper det jag ska för att sen gå ut igen. Säger typ ”hejdå”, och får ett ”hejdå” tillbaks följt av ett leende. Jag vet, detta betyder inte att hon vill kasta sig över mig, hon är bara trevlig mot sina kunder.

Men just idag kände jag något. Samma visa igen, detta var dock efter jobbet när jag bara skulle in för att köpa en Redbull. Hon stod där i kassan och jag betalade skiten som alltid. När jag bad henne slänga kvittot så fästs jag i hennes blick. Vi ser på varandra och jag får ett varmt och brett leende tillbaks, kändes som vi kollade på varandra i flera sekunder. Jag tog mina grejer och vände mig långsamt fortfarande med blicken fäst i hennes. ”Fjärilar i magen” är ju ett slitet uttryck, men ja ni fattar. Jag vände mig om, gick ut till bilen o drog, fortfarande med samma känsla i magen.
Hela grejen kanske var en inbillning, en egenpåhittad signal från henne som min 20 åriga kåta hjärna bara missuppfattade kokade ihop nånting som jag bara VILLE uppleva, men fan asså jag kände verkligen nåt där som jag aldrig gjort innan. Hur konstigt det än låter eftersom jag inte ens känner henne.

Efter lite stalking skills á la FBI så lyckades ja hitta hennes facebook. Glädjande var också att hon bor relativt nära mig, är precis lika gammal, och är singel Tänkte vafan, vad har jag att förlora? Jag tryckte ”lägg till” direkt. Hon lär garanterat känna igen mig genom min profilbild eftersom jag som sagt besöker denna butik nästan dagligen, och hon står där kanske två dagar av fem.

Nu behöver jag hjälp av er kärleksexperter här på flashback! Om hon nu accepterar, hur fan ska jag gå vidare? Hon lär ju undra hur jag hittade henne genom på facebook och allt, känns redan lite peddo att jag sökt upp henne och lagt till henne

Stavfel osv bjuder jag på, skittrött.


Om det du beskriver är sant, att hon är en väldigt snygg tjej, då får du ha i åtanke att hon träffar dussintals (kanske hundratals) killar varje dag som spanar in henne lika mycket som du. Detta du beskriver med ögonkontakt och leende ska du inte lägga för mycket vikt vid. Det kan från hennes sida bara vara en vänskaplig gest för att hon vill vara trevlig. Hon kanske över huvud taget inte känner någon sexuell attraktion eller spänning i luften som du känner, utan bara en kille i mängden av alla andra hon träffar dagligen.

Det bästa sättet för dig är att prata med henne, lär känna henne. Fråga saker om henne och visa att du bryr dig och är intresserad av henne. Då kan hon sortera dig i ett annat fack som potentiell pojkvän och du har en edge på de andra killarna som bara vågar titta men inte ta tag i att prata med henne. Det du gjorde med att adda henne på facebook såpass snabbt var kanske inte det smartaste, det kan uppfattas att du creepar på hennes sociala medier innan du ens lärt känna henne. För att sköta det snyggare bör man åtminstone prata sporadiskt och ställa frågor och visa intresse, fråga t.ex. Vad heter du då? Är du härifrån? Hur gammal är du? Då har du ställt en frågor och har orsak till att adda henne på facebook.
__________________
Senast redigerad av do0dLEs 2018-03-09 kl. 12:55.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback