Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 05:04
  #1
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Hej!
Jag är en 22 årig kille som föll i återfall i augusti 2017 då jag lyckats hålla mig ren i ca 5 månader. Sen föll jag tillbaka in i skitet. Har brukat 600-900mg/dygn senaste 3 månader. Idag(läs som fredag) bestämde jag mig att det var sista gången jag skulle ta detta gift. Gick på en Cold Turkey sist också men på ett sjukt sätt klarade jag mig rätt bra efter ungefär 7-8 dagar med hjälp av sömntabletter propavan och 3-4 tabletter atarax varje gång jag kände att jag fick ångest. Tänkte skriva av mig här för att jag inte kan tala med någon i min närhet. Håll tummarna!
Citera
2018-03-03, 05:19
  #2
Medlem
Pantheraduss avatar
Hej! Jag håller tummarna! Måste vara en hemsk period, men den är kort.... När jag trappar ner på Benzo, tar det månader....
Jag vet inte om lite benzo hjälper vid utrappningen... men CT måste vara hemskt... Ta det lugnt, tänk på att det går över.... Synd du inte kunde sluta sakta men säkert....
Citera
2018-03-03, 05:24
  #3
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Hej! Jag håller tummarna! Måste vara en hemsk period, men den är kort.... När jag trappar ner på Benzo, tar det månader....
Jag vet inte om lite benzo hjälper vid utrappningen... men CT måste vara hemskt... Ta det lugnt, tänk på att det går över.... Synd du inte kunde sluta sakta men säkert....

Tackar så mycket. Så skönt med folk som förstår en. Jag har varit arbetslös sen september och har inte velat jobba eller rättare sagt kände inget behov av det. Men nu har jag i slutet lånat massa pengsr till missbruk o ljugit mina nära rätt upp i käften. Jag har lyckats fixa ett jobb nu dock. Där jag måste göra drogtest den 12 Mars. Är lite orolig över att jag valde sluta lite för sent. Men men går det inte bra med testet så får jag leta vidare. Men en sak är säker. Ska aldrig i mitt liv bruka tramadol igen!
Citera
2018-03-03, 06:46
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Ett drogtest 10 dagar efter du lagt av ska nog gå bra.
Lycka till för övrigt!🙏
Citera
2018-03-03, 07:36
  #5
Medlem
Jag håller båda tummarna för dig!
Vet hur jobbigt sådant sånt här är.
Sist jag tände av, så fick min mor köra ut mig till våran stuga. Där låg jag i två veckor, det vill jag aldrig göra om.
Lycka till!
Citera
2018-03-03, 07:49
  #6
Medlem
Gå och besök en NA grupp. Där får du det stöd du kommer att behöva. Men glöm det där med "Aldrig mer" Det räcker så bra om du är clean bara för idag... En dag i taget...
Lycka till.
Mvh Dr Hanke
Citera
2018-03-04, 12:49
  #7
Medlem
Stockholmsdondadas avatar
Uppdatering dag 2:

Det gick helt okej igår. Drack vatten men hade ingen aptit lyckades få i mig en macka dock. Fick någorlunda med sömn som tur. Vet att det kommer att bli jobbigare idag men ska bita ihop. Har någon lite tips som kan vara bra?
Citera
2018-03-04, 20:19
  #8
Medlem
farfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsdondada
Uppdatering dag 2:

Det gick helt okej igår. Drack vatten men hade ingen aptit lyckades få i mig en macka dock. Fick någorlunda med sömn som tur. Vet att det kommer att bli jobbigare idag men ska bita ihop. Har någon lite tips som kan vara bra?

Har inte så mycket att komma med, men ingen annan har svarat så jag ville bara säga att jag har läst tråden och hoppas det går bra för dig!

Promenader kan vara bra om du orkar. Även en kort på en kvart kan göra en liten skillnad för rastlösheten.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback