Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-11-13, 13:27
  #349
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Det här låter högst tvivelaktigt. Visst ser han antagligen lite bättre ut om han iaf är uppskattad av andra män men det gör väl om något att han kanske levlar upp som möjlig killkompis för någon karriärklättrartjej.

Rent allmänt åldras folk bättre om man behåller en nyfiken, öppen och lekfull inställning till livet och folk man möter. Det som brukar göra folk "gamla" är att man blivit sluten, tror att man redan vet allt och inte vill testa eller utforska något nytt, och särskilt om detta dessutom kombineras med att det man tycker sig veta är bittra, besvikna och gnälliga saker. Alltså typ "äh varför göra något nytt med någon ny person det kommer ändå gå åt helvete, varför lyssna på någon annans tankar och idéer jag vet redan att allt suger"

Men givetvis är det lättare att ha en positiv grundinställning och vilja fortsätta göra nya erövringar och testa nya saker och tankegånger om man haft framgång i livet och "nya saker och personer" oftare inneburit något positivt än något negativt.

Låta för det göra som det vill i dina kvinnoöron, men det är ett faktum.
Citera
2020-11-13, 13:39
  #350
Avstängd
De får lägre testosteron och blir lite lugnare samt har det bättre ekonomiskt ställt.
Citera
2020-11-13, 13:42
  #351
Medlem
happilappis avatar
HGH, skönhetsbehandlingar, steroider osv.
Citera
2020-11-13, 14:23
  #352
Medlem
jattelokas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperialwitch
De får lägre testosteron och blir lite lugnare samt har det bättre ekonomiskt ställt.
Plus att den manliga kroppen börjar se riktigt bra ut efter 35 nån gång, förutsatt att man tagit hand om sig.
Citera
2020-11-13, 20:21
  #353
Medlem
LiReturnss avatar
Inbillning?
Citera
2020-11-14, 03:41
  #354
Medlem
rytaris avatar
män är fertila dubbelt så länge som kvinnor, det är ju fertilitet som drar oss till varanda, äldre män är också mer livserfarna, självsäkra och avspända än nervösa ungtuppar, en man är oftast inte mentalt fullt utvecklad förrän han är minst 30
Citera
2020-11-14, 04:46
  #355
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Var till syrran en sväng ikväll där hon satt och hade förfest med några tjejkompisar i 20års åldern, de satt och pratade ålder på män. De verkade vida överens om att män ofta blir sexigare med åldern, de pratade om typiska kändisar som Daniel Craig, han som spelar Daryl i the walking dead, Ian Somerhalder, Matt Damon, han som spelade 007 i golden eye och massa killar.

Man hör dock aldrig killar sitta och snacka om kvinnliga skådespelare som är som snyggast är de är 40, killar är typ alltid överens om att brudar är sexigast när dom är unga.

Har sett detta lite från gamla klasskompisar också, många som såg ut som osäkra pojkar när de var 18 ser idag tio år senare väldigt mer stabila ut och manliga.

Det är helt klart något som gör att många män blir attraktivare med åldern, men det är svårt att sätta fingret på vad. Det är ju knappast hudkvaliteten eller frihet från rynkor, för dom börjar komma redan vid 25 många gånger, men vad kan det då vara?

Beror på att män blir attraherade av bildligt utseende medan kvinnor i mycket större utsträckning blir attraherade av självförtroende, ekonomiska resurser och social status och det ökar vanligtvis med åldern.
__________________
Senast redigerad av Mafia 2020-11-14 kl. 04:54.
Citera
2020-11-14, 05:01
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fethorunge
Pengar, resurser, status.

Ta en tjock incel och låt honom gå genom en bar. Tjejerna kommer inte ens se på honom.

Klä inceln i en halvdan kostym och låt honom gå genom samma bar, men låt nu alla män glatt och höggljutt hälsa på honom så att det verkar som att han är en riktigt skön kunglig lirare. Han kommer bada i fitta.

Ha ha

Får mig att tänka på en situation för många år sedan när jag besökte två kompisars lilla hemstad och vi gick ut på krogen. De hade hög status i hemstaden och jag har aldrig varit så attraktiv som då. Jag fick napp så gott som omedelbart, eller blev snarare uppraggad av en snygg brud och behövde inte ens jobba på det.
Citera
2020-11-14, 06:01
  #357
Medlem
Retcon26s avatar
Detta är något män har ekat länge för att få sig själva att må bättre. Väldigt få män blir attraktivare med åldern.

Män peakar runt 30, kvinnor peakar runt 25.
Citera
2020-11-14, 11:07
  #358
Medlem
fethorunges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Ha ha

Får mig att tänka på en situation för många år sedan när jag besökte två kompisars lilla hemstad och vi gick ut på krogen. De hade hög status i hemstaden och jag har aldrig varit så attraktiv som då. Jag fick napp så gott som omedelbart, eller blev snarare uppraggad av en snygg brud och behövde inte ens jobba på det.

Haha, glad för din skull min vän. Låter som att det blev en härlig kväll.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback