Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 19:46
  #1
Medlem
NickeNicknames avatar
Förra resan flög jag Finnair Business klass till Bangkok ,var nöjd ,men funderar på att prova Turkish Business nån som flygit med båda och kan ge sin syn på saken, kommer flyga från Landvetter
Allt är av intresse ,maten loungerna planen mm
Citera
2018-03-02, 21:54
  #2
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Förra resan flög jag Finnair Business klass till Bangkok ,var nöjd ,men funderar på att prova Turkish Business nån som flygit med båda och kan ge sin syn på saken, kommer flyga från Landvetter
Allt är av intresse ,maten loungerna planen mm
Inte klassrelaterat, men på IST är det ganska vanligt med buss mellan flyg och terminal. Vilket suger.
Citera
2018-03-02, 22:01
  #3
Avstängd
mazedazes avatar
Nu har jag bara åkt monkeyklass med turkish men alla gånger har min väska brutits upp i istanbul. Värt att tänka på.
Citera
2018-03-02, 23:04
  #4
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Förra resan flög jag Finnair Business klass till Bangkok ,var nöjd ,men funderar på att prova Turkish Business nån som flygit med båda och kan ge sin syn på saken, kommer flyga från Landvetter
Allt är av intresse ,maten loungerna planen mm

Turkarna är bättre än finnarna.
Det är alla överens om.
Citera
2018-03-03, 00:06
  #5
Moderator
Neksnors avatar
Inte heller det här är klassrelaterat, men med Finnair blir det längre tid i samma flygplan, vilket kan anses bra eller dåligt. Sedan kör väl Finnair regelbundet A350 till Bangkok, alltså ganska nya maskiner.
Citera
2018-03-03, 20:14
  #6
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Turkarna är bättre än finnarna.
Det är alla överens om.
är vi?
På vilka grunder, kom med nått istället för patetiskt inlägg
Citera
2018-03-04, 07:41
  #7
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Nu har jag bara åkt monkeyklass med turkish men alla gånger har min väska brutits upp i istanbul. Värt att tänka på.
Har du råkat ut för detta vid resa till Istanbul eller som transitpassenger? Undrar eftersom jag åkt över Istanbul ett antal gånger då som transit men aldrig fått nån väska plundrad eller uppbruten. Vet att turkarna har ganska hårda lagar ang mediciner mm.
Citera
2018-03-04, 12:40
  #8
Moderator
Neksnors avatar
Kan bara kommentera turkbusiness på sträckan Sverige-Turkiet.
Då flög jag med en 737 som hade riktig 2+2 stolsplacering, fällbart (inte säng) utan att behöva bry sig om grannar. TV och örontäckande lurar. Tror maten var samma varmrätt som i ekonomi, fast lite mer pimpad i övrigt. Helt OK flygkäk. Mer uppassning och liten löjlig drink innan avgång.
Tyvärr har de enligt seatguru (som har haft fel förr) även 737 med businessklass i 3+3-utförande, där mittstolen är ledig. Vet inte om de används på Europatrafiken.
Citera
2018-03-04, 12:47
  #9
Medlem
Föredrar Turkish för maten annars känns det rätt likvärdigt. Loungen i Istambul är helt ok också.
__________________
Senast redigerad av 666ten 2018-03-04 kl. 12:49.
Citera
2018-03-04, 23:36
  #10
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tajger66
Har du råkat ut för detta vid resa till Istanbul eller som transitpassenger? Undrar eftersom jag åkt över Istanbul ett antal gånger då som transit men aldrig fått nån väska plundrad eller uppbruten. Vet att turkarna har ganska hårda lagar ang mediciner mm.
Både transit vidare inom turkiet och Istanbul som slutdestination.

Fast turken har det bästa flygplansmaten jag har fått i monkeyklass.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2922324

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback