Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 19:00
  #1
Medlem
Napoleon1s avatar
Hej!
Jag undrar som rubriken.
Är det farligt att feströka?
Är det vanligt att feströka? Hur gör du?
Om man skulle röka en cigarett i veckan, tror ni att det skulle innebära risker, i form av cancer och liknande?
Citera
2018-03-02, 19:08
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Är det farligt att feströka? Är det vanligt att feströka?
Definiera "farligt" och "vanligt"

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Hur gör du?
Hur jag gör när jag röker?

Jag tänder en cigarett och andas sedan in röken

Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Om man skulle röka en cigarett i veckan, tror ni att det skulle innebära risker, i form av cancer och liknande?
Ja
Citera
2018-03-02, 19:21
  #3
Medlem
Att bara fest röka ett par cigg är försumbart. Som med allt annat är det frekvensen som avgör. Ju mer du gör desto större blir risken. Röker du 1 om dagen är det nog i paritet med att bo i en stad. Röker du ett paket är nog risken 5-10 fallt, 2 paket 20 fallt osv. För canser risken då.
Citera
2018-03-02, 19:35
  #4
Medlem
Pallestroms avatar
Det farliga ligger i om du blir beroende och börjar röka.
Dagligen då såklart.
Då är det inte så bra🤭
Citera
2018-03-02, 20:16
  #5
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Hej!
Jag undrar som rubriken.
Är det farligt att feströka?
Är det vanligt att feströka? Hur gör du?
Om man skulle röka en cigarett i veckan, tror ni att det skulle innebära risker, i form av cancer och liknande?
Äsh det kommer inte påverka dig i livet, frågan är ju varför du festar en gång i veckan? Har du inget annat för dig?
Citera
2018-03-07, 20:00
  #6
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Hej!
Jag undrar som rubriken.
Är det farligt att feströka?
Är det vanligt att feströka? Hur gör du?
Om man skulle röka en cigarett i veckan, tror ni att det skulle innebära risker, i form av cancer och liknande?

Avgaserna som man får i sig om man bor i en storstad är farligare än en enda cigarett i veckan.

Jag röker periodvis pipa, cigarr och cigarill, väldigt sällan cigaretter.
Citera
2018-03-17, 09:30
  #7
Medlem
Skapehapes avatar
Allt börjar ju någonstans, pratar du vanliga cigaretter ett par tre i månaden så är det grislungt, men går du på lite ”tyngre och gladare” grejer så lovar jag att det blir ganska intressant att ta en, en onsdagskväll med om du har den frekvensen.

Jag själv började med att feströka, rökte 2 paket om dan i 10 år, men när jäntorna närmade sig tonåren la jag av, jag skulle aldrig annars kunna säga nej till dom för något jag själv gjorde
Citera
2018-03-17, 17:10
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon1
Hej!
Jag undrar som rubriken.
Är det farligt att feströka?
Är det vanligt att feströka? Hur gör du?
Om man skulle röka en cigarett i veckan, tror ni att det skulle innebära risker, i form av cancer och liknande?

Hur långt är ett rep?
Klart det är vanligt att feströka, tyvärr är det nog vanligt att varje dag tillslut är en fest.. man har nån cigg kvar på måndagen efter helgen så röker man den. Det blir lätt ett beroende till slut
Citera
2018-03-21, 16:37
  #9
Medlem
Det är väl självklart att du utsätter dig för stor hälsofara när du feströker.

Det händer ofta att vissa personer röker cigaretter hela festnatten, många av dem röker upp 20-30 styck på bara någon timme. Tillsammans med alkohol kan det bli äckligt nästa morgon.
Citera
2018-03-22, 14:46
  #10
Medlem
Snartfinsks avatar
Jag skulle säga att rökning är farligt vare sig du är vanerökare eller fest/social rökare och tyvärr så är det farligt hur man än försöker vrida och vända på det.

Men om du är fest rökare så skulle jag säga att du kan komma undan med det ett tag tills nikotinet börjar dra ner dig i ett beroende och du sitter där efter något år med ett halvt paket om dagen och sedan ett per dag osv.

Rök munblåss och rök sällan så klarar du dig ett tag och sluta sen när du tröttnat. Börjar du dra halsbloss så börjar beroende-klockan att ticka och då önskar jag dig lycka till.

Jag själv var inne på cigaretter i ett år och upptäckte sedan cigarieller och cigarrer. Lade ner det hela sen när jag tröttnade på det sen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback