Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 17:32
  #1
Medlem
Hej.

Är osäker på om jag har lagt detta ämne i fel avdelning, ber om ursäkt i sådana fall.

Jag jobbar utomlands, men inom EU, halvårsvis men använder mig av mitt svenska abonnemang. Enligt dom nya EU-reglerna kring roaming så får jag max befinna mig utomlands i fyra månader, annars räknas jag som permanent boende där och då tillkommer avgifter och detta har nu skett.

Då jag inte har någon lust att skaffa utländskt abonnemang osv så undrar jag på lösningar.

Om jag byter abonnemang till Tele2 med samma nummer, så vet jag att jag börjar om på ny kula och nya fyra månader börjar gälla, men då det känns jobbigt att byta abonnemang och leverantör var fjärde månad så undrar jag på en annan lösning.

OM jag har VPN på hela tiden, borde det räcka och fungera som lösning? Min mobil bör ju således tro att den är i Sverige eller kan dom komma runt det och se det ändå?

Tacksam för hjälp och svar.

MVH
Citera
2018-03-02, 17:55
  #2
Medlem
Sooks avatar
Dom märker ju såklart var din telefon kopplar upp sig rent fysiskt så jag tvivlar på att det finns nån väg runt det.
Citera
2018-03-02, 18:31
  #3
Medlem
supermassives avatar
Nej, det kommer inte fungera. De kommer ändå trots VPN se detta. Samma sak gäller även om du skulle fixa abonnemang, säga upp det och fixa nytt igen så skulle de märka det och kan då "svartlista" dig. Såvida du inte har vänner som kan teckna abonnemang åt dig i deras personnummer.
Citera
2018-03-02, 23:05
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Dom märker ju såklart var din telefon kopplar upp sig rent fysiskt så jag tvivlar på att det finns nån väg runt det.

Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Nej, det kommer inte fungera. De kommer ändå trots VPN se detta. Samma sak gäller även om du skulle fixa abonnemang, säga upp det och fixa nytt igen så skulle de märka det och kan då "svartlista" dig. Såvida du inte har vänner som kan teckna abonnemang åt dig i deras personnummer.

Men, ska sägas att jag har det senaste ett och halvt året vart boende utomlands med endast korta visit i Sverige under denna period och dom har inte märkt något fram till nu, så känslan är ju att dom inte har stenkoll?
Citera
2018-03-02, 23:27
  #5
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vadfanvilldu
Men, ska sägas att jag har det senaste ett och halvt året vart boende utomlands med endast korta visit i Sverige under denna period och dom har inte märkt något fram till nu, så känslan är ju att dom inte har stenkoll?

Kanske inte stenkoll, men de har inte varit tvungna att ha stenkoll förrän nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback