Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 17:21
  #1
Medlem
Belavias avatar
Fan vad läskigt! I takt med att man inte får uttrycka sig som man vill i sociala sammanhang, med familjen, på jobbet, i fritidssammanhang samt i sociala medier så har jag märkt att jag förlorar mitt fria tänkande.

Som att jag blir rädd om hjärnan ger sig ut på äventyr att tänka fritt. Och nu kan jag inte ens tänka fritt även om jag vill. Som ett lås i hjärnan typ. Bara det tillåtna kommer upp, det som håller sig inom ramarna.

Yttrandefrihet är nog mycket större än vad vi kan tänka oss. Livsviktigt att försvara känns det som. Förlorar vi det slaget kommer vi bli oerhört lättmanipulerade och steget till att leva i en kommuniststat är nog oerhört kort.

Det svåra är för etablissemanget att verkligen lyckas begränsa yttrandefriheten, för så länge YT är någorlunda intakt så kan vi bjuda motstånd.

Men lyckas de med det vinner de lätt allt annat. Resten blir en "walk in the park" i jämförelse.

Vad tror ni?
Citera
2018-03-02, 17:26
  #2
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Fan vad läskigt! I takt med att man inte får uttrycka sig som man vill i sociala sammanhang, med familjen, på jobbet, i fritidssammanhang samt i sociala medier så har jag märkt att jag förlorar mitt fria tänkande.

Som att jag blir rädd om hjärnan ger sig ut på äventyr att tänka fritt. Och nu kan jag inte ens tänka fritt även om jag vill. Som ett lås i hjärnan typ. Bara det tillåtna kommer upp, det som håller sig inom ramarna.

Yttrandefrihet är nog mycket större än vad vi kan tänka oss. Livsviktigt att försvara känns det som. Förlorar vi det slaget kommer vi bli oerhört lättmanipulerade och steget till att leva i en kommuniststat är nog oerhört kort.

Det svåra är för etablissemanget att verkligen lyckas begränsa yttrandefriheten, för så länge YT är någorlunda intakt så kan vi bjuda motstånd.

Men lyckas de med det vinner de lätt allt annat. Resten blir en "walk in the park" i jämförelse.

Vad tror ni?

Dina tankar kan ingen ta ifrån dig. Glöm aldrig det. Förresten så kan du uttrycka dig fritt här på Flashback.
Citera
2018-03-02, 17:27
  #3
Medlem
Belavias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ordpistolen
Dina tankar kan ingen ta ifrån dig. Glöm aldrig det. Förresten så kan du uttrycka dig fritt här på Flashback.

Det är sant, flashback är bra!
Citera
2018-03-02, 17:31
  #4
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belavia
Det är sant, flashback är bra!

Dessutom så finns det så många fler som dig som inte får utrycka sina politiska åsikter eller liknande. På jobbet, i umgängeskretsen etc.

Du är inte ensam.
Citera
2018-03-02, 18:35
  #5
Medlem
Det brukar gå bra att uttrycka sej, men man måste vara korrekt i språket och ordval. Vilket förövrigt gäller allt som är kontroversiellt.

Allt handlar om hur man uttrycker sej. Då lyssnar dessutom folk bättre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback