Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-19, 15:30
  #229
Medlem
Jag tror att det är för att jag har tradat med en person med egen tråd här. No hard feelings men jag tror att alla som gjort affär med honom kommer bli tvunga till redovisning.
Citera
2019-03-20, 23:50
  #230
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Ni som gjort brakförluster hur har ni gjort?
Citera
2019-04-08, 09:56
  #231
Medlem
Hur får ni den exakta kursen på en trade som skedde för längesedan?

Folk säger kolla på CoinMarketCap och liknande. Okej, men det diffar fortfarande i minuter.

Räcker de med dagskursen för eller måste de vara på minuten både för låt oss säga ETH och SEK,EUR,USD.

Går ju inte få det 100% rätt.
__________________
Senast redigerad av Atom1c 2019-04-08 kl. 10:06.
Citera
2019-04-11, 22:48
  #232
Medlem
blackms avatar
Har tagit ut ca 300k utan att ha någon annan stabil inkomst.

Hur troligt är det att man kommer undan med att glida under radarn?
Citera
2019-04-16, 15:37
  #233
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fLzj
Ja, då var det snart dags att deklarera. Många är det nog som sitter med en liten klump i magen och överväger hurvida de ska skatta på vinsten de gjort eller försöka glida under radarn och hoppas på det bästa.

Hur resonerar du? Kommer du skatta för din kryptovinst?

Jag börjar: Jag kommer likt en ninja röra mig i skuggorna och undvika skatten likt en vit man undviker negresser.
Enbart sålt btc för cash (köpt för cash mestadels med) så blir inget😁
Citera
2019-04-16, 15:38
  #234
Medlem
Psychadelic1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackm
Har tagit ut ca 300k utan att ha någon annan stabil inkomst.

Hur troligt är det att man kommer undan med att glida under radarn?
Har du sålt för swish eller cash? Köpte du in dig tidigt eller sent? 300k tror jag dom kommer jaga dig som gamar för om du tagit emot fiat elektroniskt
Citera
2019-04-21, 21:06
  #235
Medlem
Som det står i topic, deklarationen inte bara närmar sig utan många av oss har redan fått tillbaka pengar eller fått betala pengar. Och nej, det blev ingen deklaration av krypto för mig den här gången pga:

Jag arbetar svart i ett annat land och får min lön kontant. Istället för att öppna sparkonto här och spara en del av lönen på det kontot så brukar jag istället köpa BTC för den del av lönen som jag vill spara/investera/spekulera med.

Jag har ju konton på Binance och på Coinbase(samt lite småpengar på Bittrex och Bitfinex), dit jag skickat pengar för att amatörtrade:a lite och hodl:a lite. Coinbasekontot har jag ju dessutom skickat pengar till, och tagit pengar till, från min svenska bank, så staten vet ju definitivt om att jag har konto på Coinbase. Kan de därmed räkna ut att jag har en del pengar på Binance, och på något sätt komma och kräva av mig att deklarera vad jag håller på med på Binance?

Nu handlar det inte om så stora pengar så att jag skulle finnas på någon "radar" som någon har kallat det i tråden, men om krypto nu skulle börja gå lika bra i ett år som krypto i allmänhet gjorde 2017, ja då skulle det nog definitivt vara summor stora nog för att staten skulle kunna spendera tid och energi på att roffa åt sig en del av dem.

Om svaret är nej på min fetstilade fråga så planerar jag att köra på som jag gör nu. Hålla lite pengar på exchange, och en del på hardware wallet som jag planerar att köpa snart, tills att jag kommit på något bra sätt att undkomma att betala skatt. Vad tror ni om det?
Citera
2019-05-03, 17:20
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelic1
Har du sålt för swish eller cash? Köpte du in dig tidigt eller sent? 300k tror jag dom kommer jaga dig som gamar för om du tagit emot fiat elektroniskt
Hur hjälper det att sälja mot Swish? Pengarna kommer ju ändå in på bankkontot.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback