Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-11, 09:31
  #37
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ExtremParanoia
Är det konservativt att springa runt såhär, vara för abort och folkutbyte?

Hon är kultur(liberal-)konservativ, trots att hon försöker lura sig själv att hon är klassisk kristen konservativ. Om hon verkligen hade varit så religiöst troende som hon påstår så hade hon inte varit så öppen för homoäktenskap och aborträttigheter.

Jag tycker att hon speglar en modern konservatism på ett bra sätt, bara att hon inte är fullt ärlig med och mot sig själv.

Problemet EBT även Skyttedal har emot sig är Medborgerlig Samling som speglar mycket mer deras kulturkonservativa ställningstaganden än vad KD som parti gör.
Citera
2018-03-11, 11:56
  #38
Medlem
genushexans avatar
KD hr alltid varit det svagaste kortet i alliansen. Buch Thor är ju ändå som kvinnlig partiledare ett steg framåt, men jag skulle vilja se henne mer radikalt feministisk - mer oförsonlig mot såssarna. Kanske skulle ändå ett byte till Skyttedal vara en bra idé, men det är bråttom i så fall.

Men frågan är egentligen inte toppviktig. Jag skulle säga att en alliansseger i valet i höst är helt solklar!
Citera
2018-03-11, 15:40
  #39
Medlem
ExtremParanoias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Hon är kultur(liberal-)konservativ, trots att hon försöker lura sig själv att hon är klassisk kristen konservativ. Om hon verkligen hade varit så religiöst troende som hon påstår så hade hon inte varit så öppen för homoäktenskap och aborträttigheter.

Jag tycker att hon speglar en modern konservatism på ett bra sätt, bara att hon inte är fullt ärlig med och mot sig själv.

Problemet EBT även Skyttedal har emot sig är Medborgerlig Samling som speglar mycket mer deras kulturkonservativa ställningstaganden än vad KD som parti gör.
Jag ser hyndan likt övriga konservativa i Sverige som rena liberaler i fårakläder.

Vad är det som ska konserveras i dagens samhälle där moral, tradition mm är fullständigt sönderkrossat? Dagens konservativa var öppna liberaler för 5 år sedan...
__________________
Senast redigerad av ExtremParanoia 2018-03-11 kl. 15:49.
Citera
2018-04-02, 02:11
  #40
Medlem
Paradocss avatar
Hon sitter uppenbarligen kvar över valet.

Största problemet för EBT är att hon har en trovärdighetskamp att utkämpa. Hon försöker framstå som förnuftig och balanserad utåt men representerar galenskap och extremism. Att hon nu tar in Clownen Bert gör hela scenen absurd.

KD framstår alltmer som högerns MP.

Skulle nog säga att deras framtid hänger på vad SVT och SR vill. Kan tänka mig att dessa vill få KD att överleva enkom för att hålla SD tillbaka.
Citera
2018-04-02, 22:19
  #41
Medlem
Inget fel på EBT, hon är definitivt en habil partiledare. Felet är politiken kontra Sveriges nya demografi.

KDs kärnväljare, sistagångsväljarna, är den sista generationen gedigna kristna i Sverige som nu ersätts av muslimer underifrån. Om partiet skall överleva som ett religiöst parti så måste man börja satsa på islam, annars är det kört.

Partiet är starkt märkt av bidragsmassinvandringspolitiken som man applicerade i Allahiansen under åtta års tid; den är inte direkt en merit att skryta om 2018 hos svenskar. Skall man ha en Jakob Forssmed typ (en Reinfeldt-adept) som partiledare eller vad menar ni? Sådana finns det gott om i KD.

Räddas inte KD av islam eller M, så är det kört.

Förresten, den nya KD loggan är riktigt kall och ful. Ett försök att locka smart phone hipsters som misslyckades:
(FB) Kristdemokraterna byter grafisk profil/partisymbol
__________________
Senast redigerad av ImamReinfeldt 2018-04-02 kl. 22:38.
Citera
2018-04-04, 16:10
  #42
Medlem
Men Ebba B Thor är så jävla heeeeet.
Citera
2018-11-15, 12:35
  #43
Medlem
hrwdtjs avatar
Tycker Ebba har skärpt till sig ordentligt på sistone. Hennes makthunger gör henne mer engagerad och eldig i sina framföranden.
Citera
2018-11-15, 12:46
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Tycker Ebba har skärpt till sig ordentligt på sistone. Hennes makthunger gör henne mer engagerad och eldig i sina framföranden.

Efter sitt krypande för sd är Ebba rökt. Hon har förlorat alla sina kärnväljare, hoppas jag.
Citera
2018-11-15, 12:47
  #45
Medlem
hrwdtjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Efter sitt krypande för sd är Ebba rökt. Hon har förlorat alla sina kärnväljare, hoppas jag.

Det tror jag inte. Har du sett något som tyder på det?
Citera
2018-11-15, 12:49
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hrwdtj
Det tror jag inte. Har du sett något som tyder på det?

Där jag bor verkar det som att folket i kyrkorna försöker hjälpa tiggare och flyktingar. Ebbas kd hatar tiggare och flyktingar.
Citera
2018-11-15, 13:37
  #47
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Där jag bor verkar det som att folket i kyrkorna försöker hjälpa tiggare och flyktingar. Ebbas kd hatar tiggare och flyktingar.

Det var längesedan KD var ett parti för hjälpsamt folk! Dagens KD innehåller mest kristna som gillar att slå Bibeln i huvudet på folk och citera verser som handlar om sodomi. Bland den gruppen går hon onekligen hem.
Citera
2018-11-15, 13:56
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det var längesedan KD var ett parti för hjälpsamt folk! Dagens KD innehåller mest kristna som gillar att slå Bibeln i huvudet på folk och citera verser som handlar om sodomi. Bland den gruppen går hon onekligen hem.

Det gäller väl hela frimickleriet. Det borde ha förbjudits för länge sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback