Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-02, 17:47
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Luft-vattenpump kostar i närheten av bergvärme om man ska ha en användbar som håller några år. Kräver Stora element eftersom framledningstemperaturen till elementen blir låg. Blir det riktigt kallt måste man ändå värma med direktel eller pellets men höst och vår kan det vara arbetsbesparande.

TB-Mini är en enkel men bra brännare som du lätt lär dig justera in själv.
Är ni bara vuxna behöver ni ingen blandningsventilför varmvattnet.
Dragbegränsaren kan du köpa adapter till på Transtemper och du får där alla råd du behöver. Installatörer brukar lura på folk Tigex25 eller Tigex50 eftersom de har bra provision där men de är inte lämpliga för pelletseldning. KW SID 012 med adapter brukar fungera på de flesta ställen och är inte alltför dyr

Tack de ska jag ta i bejakande när jag pratar med dem
Citera
2018-03-02, 19:37
  #26
Medlem
cacas avatar
Testa dra igen spjället så brinner det saktare och du eldar mindre för kråkorna,
Citera
2018-03-02, 23:26
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Testa dra igen spjället så brinner det saktare och du eldar mindre för kråkorna,
Pellets ska ALLTID eldas med helt öppet rökgasspjäll och alla andra luckor noggrannt tätade.
Citera
2018-03-03, 06:12
  #28
Medlem
Har jag spjället öppet så drar värmen förbi "rören" som värmer vattnet så de gör jag inte, har pannan blivit riktigt kall kan jag få gå och öppna de aningen för att de ska ta sig ordentligt. Men de händer bara nångång ibland.

Dum tanke kanske men funderat på att ställa in några täljsten eller liknande attribut för att motverka just den effekten?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback