Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-11-03, 16:35
  #409
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag säger att du flashback-användare har övertygat mig om verkligheten och att SÄPO,MUST,FRA,MSB lever i en frånskild verklighet
Läste en sak häromdagen och kom därefter att tänka på dig.

Det handlar om hur MSB har blivit synade med sin stora bluff om en rapport som de hade beställt.
Citat:
Expressen:
Ny rapport: Det pågår smutskastning mot Sverige
...
– Det finns aktörer som försöker angripa och ifrågasätta många av de positiva kärnvärden som finns kring bilden av Sverige, säger Mikael Tofvesson, operativ chef på MSB för valet 2018.
...
Men däremot konstaterade rapportens fyra författare – Chloe Colliver, Peter Pomerantsev, Anne Applebaum och Jonathan Birdwell – att Sverige utsätts för en omfattande smutskastningskampanj.

– Man kan konstatera att det parallellt pågår en kampanj mot Sverigebilden. Det finns aktörer som försöker angripa och ifrågasätta många av de positiva kärnvärden som finns kring bilden av Sverige. De försöker påvisa att Sverige är dysfunktionellt och har ett stort antal interna problem, säger Mikael Tofvesson.
...
”Men de här ansträngningarna riktar sig mer till att påverka en internationell publik, än att påverka själva valresultatet”, skriver forskarna i studien.

– Blir Sverigebilden angripen kan det vara en utrikespolitisk fråga, men det kan också få negativa konsekvenser på samhällets förmåga att agera internationellt och på viljan att investera i vårt land, säger Mikael Tofvesson.
...
”Ämnena som fick mest uppmärksamhet av de här medierna var kritik mot Sveriges migrationspolitik och länken mellan invandrare och brott”, skriver forskarna.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Scrolla ner tills du ser texten ovan och läs de efterföljande 4 sidorna med inlägg som avhandlar lögnen, för att få total information och full förståelse för chimären. Återkom gärna därefter om vad du anser!
Citera
2018-11-03, 17:02
  #410
Medlem
Etablissemanget har blivit väldigt desperata. Efter 20 år av massinvandring och hets mot svenskar, har det äntligen fattat "Det finns faktiskt personer som inte gillar detta". Men precis som vanligt vägrar man att erkänna sina egna misstag, och skyller på Ryssland. Patetiskt
Citera
2018-11-12, 20:08
  #411
Medlem
tverskoys avatar
Grejen är det inte är Ryssland som tar emot tusentals av terrorister som låtsas vara flyktingar, det är Sverige som gör det, det är svenska staten som gör det. Även om Ryssland vill påverka då är det ändå Sverige som bestämmer över sin egna invandringspolitik. Sluta ta emot patrask in i landet = problemet löst
Citera
2018-11-12, 20:40
  #412
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Tack för att du tänkte på mig. Jag avböjer dock erbjudandet.
mvh
Det var faktiskt väntat. Du är hellre en blind höna som fortsätter att tro på vad staten vill att du ska tro och tycka. Jag hade hoppats på att du skulle vara en ödmjuk och kunskapstörstig individ men icke. Tack!
Citera
2018-11-12, 21:31
  #413
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Det var faktiskt väntat. Du är hellre en blind höna som fortsätter att tro på vad staten vill att du ska tro och tycka. Jag hade hoppats på att du skulle vara en ödmjuk och kunskapstörstig individ men icke. Tack!

Varsågod.
Citera
2018-11-13, 02:02
  #414
Medlem
tycker att Rysslands syn på Sverige verkar mer nära de jag brukar träffa runt om mig, gämfört med hur Svensk media ser Sverige
Citera
2018-11-13, 09:36
  #415
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smievil
tycker att Rysslands syn på Sverige verkar mer nära de jag brukar träffa runt om mig, gämfört med hur Svensk media ser Sverige

Det är inte bara Ryssland som skakar på huvudet och tar sig för pannan när de ser utvecklingen i Sverige. Det gör ju nästan alla länder utom dom som gynnas av att vi är idioter och tar hand om horder av kriminella tiggare och analfabeter. Det minskar deras börda.
I ställer för att ta till hårda avvisningsåtgärder kan man bara vinka dem förbi mot Sverige med orden, "där ligger paradiset ni letar efter". Macron gör det, men inte själv, hans gränspoliser gör det. Grekland gör det Italien gjorde det, Spanien gör det o.s.v.

Rysslands påverkan på attityden i Sverige är minimal jämfört med vår egen judepravda DN och statliga institutionen SvT / SR, MSB inte att förglömma även om de inte direkt verkar mot enskilda individer utan mot beslutsnivåer. Svenskarna förmåga till kritiks tänkande källkritik etc. är mycket liten. I nivå med den i diktaturstater.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback