Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-02, 09:24
  #1
Medlem
Tjena alla! Tänkte dela med mig utav min historia och mina erfarenheter av mitt ”anonyma knarkande”

Började röka en hel del cannabis i den unga delen utav mitt liv, en social grej som var rolig i början men kompisar osv osv. Gick utför rätt snabbt och började röka mer ensam än med kompisar.

Blev först konsekvenser hemma då päronen kom på en en flertal gånger. Urinprover hemma som inte skötte sig, vilket ledde till prover på något ställe där socialen inte blandas in sålänge proverna sköter sig.

Blev ren i drygt 4 månader och kände ingen abstinent eller något då jag visste att sköter man sig inte blir det värre osv. Pratade ihop mig med mina päron för att få sluta lämna prover då det rök ihop med skolans tider och kände ”stress” för att gå dit. Fick lämna stället efter 4 månaders pissande.

Började såklart röka på heltid igen. Sista året på gymnasiet började jag trappa ner på rökandet då jag skulle ut i arbetslivet direkt efter studentet. (Gick ett fordonsprogram vilket gav mig lastbilskort och övriga behörigheter). Rökte ungefär 1 gång i veckan efter jag börjat jobba som fulltidsanställd lastbilschafför. Inget jag är stolt över då det såklart klassas som drograttfylla.

Började hänga med lite äldre kompisar som börjat använda Tjack (amfetamin) det är ungefär här det börjar gå utför. Testade några gånger av polarna och det var en sjuk upplevelse! Man kunde allt, man visste allt och man snackade om allt. Höll det anonymt som satan då jag hade jobb, boende osv.

När jag själv började köpa tjack blev det mer och mer för varje månad som gick. Sniffade större linor för varje gång för att känna själva ruset gång på gång. Var uppe en hel helg en gång och spelade non stop alltså 68 timmar. Kan berätta att varken huvudet eller magen mådde särskilt bra. Dem sista timmarna var sinnet så borta att jag levde mig in i spelet och var endast där inne och min kropp var bara ett tomt skal (svårt att förklara).

Trappade även ner denna gången och började röka cannabis och tog tjack. Men då konsekvenserna alltid kommer ifatt än så gjorde dem även det på mig. Slutade med att jag gick ut med 1g tjack på mig till krogen. Blev utslängd, kastad i en polisbil med både tjack i mig och på mig. Blev en lång natt i cellen då du kan omöjligt somna med tjack i systemet.

Har nu styrt upp mitt liv och gått igenom hela den rättsliga processen. Dagsböter på runt 10 tusen. Detta var inget mer än en wake up call för mig. Och har varit ren från alla droger i drygt 5 månader och har absolut inget sug efter dem. Jobbigaste med dessa konsekvenser är att förklara för nära och kära, chefer och vissa arbetskamrater att man inte är någon pundare. Vet fortfarande inte om jag får behålla mina körkort och behörigheter då transportstyrelsen inte hört av sig till mig. Berättade inget om mitt missbruk för polisen eller rätten. Nekade in i sista. Men detta är min historia om vad som kan hända när man tror man har ”kontroll” på saker och ting. Hoppas någon tar lärdom av detta och att min historia hjälper någon att förstå allvaret i drogerna samt konsekvenserna i den rättsliga processen. Tack för mig. Peace!
Citera
2018-03-02, 09:37
  #2
Medlem
Bra att du delar med dig av din erfarenhet.
Kanske hjälper det någon annan.
Lycka till.
Citera
2018-03-02, 09:38
  #3
Avstängd
F.Hansens avatar
Thanks, klart att tjack inte är en bra idé.
Citera
2018-03-02, 10:57
  #4
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-03-02, 13:31
  #5
Medlem
UncleBerts avatar
Du borde ändra trådstartens namn till konsekvenserna av dålig självkontroll.

Våra historier börjar precis på samma sätt. Cannabis på skoj med polarna. Bara att jag aldrig började ta tjack och missköta mitt liv.
Citera
2018-03-03, 16:14
  #6
Medlem
vargenbaras avatar
Bra jobbat! Angående körkortet får du med stor sannolikhet behålla det. Helt säker faktiskt. Troligen kommer du däremot få lämna några prover till transportstyrelsen som du får bekosta själv. Men det hade kunnat vara värre.


Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Du borde ändra trådstartens namn till konsekvenserna av dålig självkontroll.

Våra historier börjar precis på samma sätt. Cannabis på skoj med polarna. Bara att jag aldrig började ta tjack och missköta mitt liv.

Duktig du är. *klapp klapp*
Citera
2018-03-03, 22:40
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleBert
Du borde ändra trådstartens namn till konsekvenserna av dålig självkontroll.

Våra historier börjar precis på samma sätt. Cannabis på skoj med polarna. Bara att jag aldrig började ta tjack och missköta mitt liv.

Har läst någonstans att det är 1/10 som det går dåligt för när det börjas med cannabis. Du(och förhoppningsvis dina vänner) är en del av de lyckliga 90%en, var glad över det istället för att klanka på de 10%en som det redan går/gått dåligt för
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback