Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-03-09, 00:26
  #37
Medlem
Säg exakt som du känner till henne, att vara ärlig är det bästa du kan göra oavsett vad hon kommer att tycka.
Citera
2018-03-09, 17:01
  #38
Medlem
ManJuices avatar
Jag känner igen det beteendet och i kombination med långdistansrelation känns det som bortkastad tid. Man investerar en massa timmar på en brud utan att få någon utdelning tillbaka (läs: umgänge, sex, mys)

Jag talar nog för många män när jag säger att det är svårt att prata i mer än 5-10min som kille. Våra hjärnor är mer skapta för att säga och göra logiska saker än att prata strunt i flera timmar och att dessutom vara den som ska hålla igång och underhålla samtalet gör att tyngden ligger mer på killen än tjejen.

Det är klart att man som tjej ständigt vill prata om det är killen som kommer på ämnen o prata om - men allt har sin gräns. Tills slut har man vänt upp och ner på varenda sten och samtalet borde tagit slut för länge sen.

Personligen, tror jag lösningen på ett sånt här problem är att successivt dra ner på samtalstiden tills man nått en nivå som passar en själv men också gör att tjejen får sin telefontid. Det gäller att värdera sin egen tid, så att andra inklusive tjejer också börjar värdera den. Givetvis måste man sköta det snyggt så man inte framstår som en skitstövel.
Citera
2018-03-09, 20:55
  #39
Avstängd
Undvik distans for helvete
Citera
2018-03-09, 21:22
  #40
Medlem
Evikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bapremp
Hur går det med "spänningen" nu när du har flyttat ihop med din partner och inte längre har distans då?

Tja, vi sitter inte i knät på varandra hela tiden. Båda jobbar mycket och har egna intressen. Vi älskar att tillbringa tid tillsammans också, men vi sitter inte ihop.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback