Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-01, 20:15
  #1
Medlem
Nu till semestern tänker jag bara ta något billigt på Tui/Ving/övrigt som har flyg + hotel.
Tittar just nu och hittar saker jag skulle kunna tänka mig om resan vore imorgon.

Står (8500 kr) nu 3500kr/per person
Men sen när man väl klickar så gäller priset bara om 2 personer så priset blir 7000 kr

Hur hittar jag sista minuten för ensam resande?
Citera
2018-03-01, 20:30
  #2
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Nu till semestern tänker jag bara ta något billigt på Tui/Ving/övrigt som har flyg + hotel.
Tittar just nu och hittar saker jag skulle kunna tänka mig om resan vore imorgon.

Står (8500 kr) nu 3500kr/per person
Men sen när man väl klickar så gäller priset bara om 2 personer så priset blir 7000 kr

Hur hittar jag sista minuten för ensam resande?

Du kan ändra det till en person. Men räkna med att prisen blir ungefär detsamma som om ni hade varit två. Och ibland dyrare. Hatar det!
Citera
2018-03-01, 20:57
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du kan ändra det till en person. Men räkna med att prisen blir ungefär detsamma som om ni hade varit två. Och ibland dyrare. Hatar det!

Jo vet, vill ju hittade dessa priser som ensam
Citera
2018-03-01, 21:00
  #4
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Jo vet, vill ju hittade dessa priser som ensam

Gick för fyra, fem år sedan. Nu har det varit terror i Tunisien och Turkiet, och flyktingar i Grekland. Priserna har då gått upp på de andra platserna, tyvärr!
För att komma ner i pris, är det bästa att beställa flyg och hotell var för sig.
Citera
2018-03-01, 21:14
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Gick för fyra, fem år sedan. Nu har det varit terror i Tunisien och Turkiet, och flyktingar i Grekland. Priserna har då gått upp på de andra platserna, tyvärr!
För att komma ner i pris, är det bästa att beställa flyg och hotell var för sig.

Ah, ser att jag kommer till Gran Canaria för 300 kr så det kanske är det bästa. Boka var för sig.

tack
Citera
2018-03-01, 21:33
  #6
Medlem
gambiafarfars avatar
Eller, klipp två biljetter för 7000kr, ev med en kompis, eller lägg ut en seriös annons om att du vill komma ner i pris, därav bokning för två. Ring sedan hotellet och boka ett extra rum som ni två delar på. Kanske kostar nån tusenlapp till.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2922058

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback