Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-07, 14:11
  #13
Medlem
Jonipoons avatar
Spelet blir försenat:
https://www.kickstarter.com/projects.../posts/2140581

JÄVLAR!
Citera
2018-04-07, 14:28
  #14
Medlem
Efter att ha tittat på trailer och letat lite info så måste jag nog ge tummen ner. Det känns helt meningslöst och det enda som det marknadsförs som är "ett riktigt helvete" (och hur vet dom det...?) med noll poäng. Känns tråkigt.
Citera
2018-06-06, 19:17
  #15
Medlem
shorty81s avatar
Det här var ett läbbigt spel man lutar sig fram för att se i mörkret och lyssnar
jag skulle behöva en stark ficklampa fast helst en ak4, det är ett bra spel hjälp..
Citera
2018-06-07, 10:15
  #16
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Spelet verkar ha floppat rejält? Ser ut och låter som ett spel där utvecklarna skapade hype kring allt överdrivet våld och äckliga scener snarare än en bra story/bra spel.
Citera
2018-06-08, 17:39
  #17
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Spelet verkar ha floppat rejält? Ser ut och låter som ett spel där utvecklarna skapade hype kring allt överdrivet våld och äckliga scener snarare än en bra story/bra spel.

Det är ett bra skräck spel om du inte tycker om att bli rädd ska du inte spela det så flopp nej.
Citera
2018-06-08, 18:22
  #18
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shorty81
Det är ett bra skräck spel om du inte tycker om att bli rädd ska du inte spela det så flopp nej.
Jo det är en flopp om man ser till hur spelet tagits emot, av både kritiker och spelare. Har spelat gott om skräckspel i mina dagar. Amnesia, SOMA, Outlast, FEAR, Condemned med flera. Så har ingenting emot att bli skrämd, skillnaden mellan spelen verkar dock vara att agony är mer fokuserat på grundlösa och överdrivna våldsscener för att locka spelare medan dem tidigare fokuserar på att faktiskt göra ett bra spel med en story och atmosfär som backar upp våldet och skräcken.

Visst ska man inte ta metacritic på största allvar alltid men ändå talande när ett spel ligger så lågt som under 50 i betyg. Både från communityn och recensenter. Sen kan man såklart som enskild individ tycka spelet är bra, och passar än bättre än majoriteten. Har själv spelat många spel jag tyckt varit bra som ligger på undre skalan i poängen. Men går ju inte å säga att utvecklarna lyckats speciellt bra med sitt projekt med dem siffrorna.
Citera
2018-06-08, 20:51
  #19
Medlem
shorty81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Jo det är en flopp om man ser till hur spelet tagits emot, av både kritiker och spelare. Har spelat gott om skräckspel i mina dagar. Amnesia, SOMA, Outlast, FEAR, Condemned med flera. Så har ingenting emot att bli skrämd, skillnaden mellan spelen verkar dock vara att agony är mer fokuserat på grundlösa och överdrivna våldsscener för att locka spelare medan dem tidigare fokuserar på att faktiskt göra ett bra spel med en story och atmosfär som backar upp våldet och skräcken.

Visst ska man inte ta metacritic på största allvar alltid men ändå talande när ett spel ligger så lågt som under 50 i betyg. Både från communityn och recensenter. Sen kan man såklart som enskild individ tycka spelet är bra, och passar än bättre än majoriteten. Har själv spelat många spel jag tyckt varit bra som ligger på undre skalan i poängen. Men går ju inte å säga att utvecklarna lyckats speciellt bra med sitt projekt med dem siffrorna.

Okej fast om du inte har spelat så men jaja.
Inga av spelen du nämde gilla ju jag för utom Condemned och tvåan så klart.
Jag tror du ska spela det för att ge betygen.
__________________
Senast redigerad av shorty81 2018-06-08 kl. 21:01.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback