Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-01, 19:51
  #1
Medlem
Jonipoons avatar
Fattar inte hur detta spelet inte hade sin egna tråd här.

Ingen som hört talas om Agony som släpps nu i mars? Det kommer onekligen bli ett av historiens mest kontroversiella spel. Du spelar en själ i helvetet utan minnen från sitt förflutna, och av trailern och gameplay att döma kommer spelet vara riktigt, riktigt groteskt. Utvecklarna bakom Agony har verkligen försökt skapa en "realistisk" version av hur ett riktigt helvete ser ut - komplett med nakna människor som ligger och brinner i lava och blir torterade av kringvandrande demoner.

Trailer: https://www.youtube.com/watch?v=lL3ZS6TFyK0&t=126s

Länk till Steam: http://store.steampowered.com/app/487720/Agony/

Vad tror ni? Jag kommer lätt köpa det. Frågan är om det ens kommer till Sverige? Lär ju bli bannlyst i måååååånga länder.
__________________
Senast redigerad av Jonipoon 2018-03-01 kl. 19:54.
Citera
2018-03-01, 19:56
  #2
Medlem
Gravers avatar
Varför i helvete skulle det bli bannlyst i Sverige?
Har något spel någonsin blivit bannlyst här?
Citera
2018-03-01, 20:11
  #3
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Varför i helvete skulle det bli bannlyst i Sverige?
Har något spel någonsin blivit bannlyst här?
Jag skrev inte att det kommer bli bannlyst i Sverige. Jag skrev "Kommer det ens till Sverige?", eftersom jag fortfarande inte hittat en enda återförsäljare i Sverige som har lagt ut spelet som "Förboka". Anledningen är att det kanske är för okänt och därför inte kommer hit.

Sen skrev jag att det förmodligen kommer bli bannlyst i många länder. Menade inte Sverige.
Citera
2018-03-01, 20:13
  #4
Avstängd
ilpobres avatar
Oavsett om det släpps här eller inte kan man ju beställa det från andra länder eller piratkopiera det. Hur som helst lär det ju bli stämplat ”PEGI 18”. Förstår själv inte tjusningen med sådana extremt skräckfyllda spel, då kan man lika gärna se en skräckfilm istället.
Citera
2018-03-01, 20:14
  #5
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag skrev inte att det kommer bli bannlyst i Sverige. Jag skrev "Kommer det ens till Sverige?", eftersom jag fortfarande inte hittat en enda återförsäljare i Sverige som har lagt ut spelet som "Förboka". Anledningen är att det kanske är för okänt och därför inte kommer hit.

Sen skrev jag att det förmodligen kommer bli bannlyst i många länder. Menade inte Sverige.
Ja du, det kommer till Sverige. Eftersom det bara är att gå in på Steam och köpa.
Citera
2018-03-01, 20:31
  #6
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Oavsett om det släpps här eller inte kan man ju beställa det från andra länder eller piratkopiera det. Hur som helst lär det ju bli stämplat ”PEGI 18”. Förstår själv inte tjusningen med sådana extremt skräckfyllda spel, då kan man lika gärna se en skräckfilm istället.

Då kan man ju vända på det och säga "Jag förstår inte tjusningen med skräckfilmer, då kan man lika gärna spela ett skräckspel istället".
Citera
2018-03-01, 20:43
  #7
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Då kan man ju vända på det och säga "Jag förstår inte tjusningen med skräckfilmer, då kan man lika gärna spela ett skräckspel istället".
Kanske det, men det är mer socialt accepterat att se på skräckfilm än att spela skräck.
Citera
2018-03-01, 20:45
  #8
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Kanske det, men det är mer socialt accepterat att se på skräckfilm än att spela skräck.

Säger vem? Same same!
Citera
2018-03-01, 20:47
  #9
Avstängd
ilpobres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Säger vem? Same same!
Av samma anledning till varför våldsspel är mindre accepterade än våldsfilmer. Det du gör i spelet är orsakat av dig själv, förvisso inom ramen för vad spelet tillåter. GTA är mer kontroversiellt än Gudfadern, även om spelet påminner om filmen.

Ur en politisk aspekt vill jag påstå.
Citera
2018-03-01, 21:31
  #10
Medlem
Jonipoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Ja du, det kommer till Sverige. Eftersom det bara är att gå in på Steam och köpa.
Jag har inte steam. Tänkte på PS4 och Xbox One.
Citera
2018-03-01, 21:34
  #11
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
Jag har inte steam. Tänkte på PS4 och Xbox One.
Då får du köpa det på deras respektive e-butik.
Citera
2018-03-01, 21:39
  #12
Medlem
https://www.youtube.com/watch?annota...&v=ds1Ute5Ygac

Gameplay some en demon. Vad går spelet ut på egentligen?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback