2018-03-01, 19:49
Medlem
NickeNicknames avatar
Ställer en snäll fråga , börjar det inte gå Bananas med aktier i dagens samhälle
varenda fjortis ska köpa några aktier och tror dom ska bli miljonärer på direkten
Finns inte ekonomi på gymnasiet i dag ?

Kolla in på Placera avanza forumet, även här snackas om uppgång och fall ständigt,
spekulationer och egna ideér om uppköp bud och annat
Jag har handlat med aktier i 20 år , med ibland lyckad framgång ibland inte
men när man ser snubbar haussa/Baissa då funderar man på vart vi är på väg
Men ,om normalt folk ser längre ,så vet vi alla som har mer än IQ skosula att penningstinna trejders sitter och säljer ner ,går kort förlust men tar igen 3 dubbla när det går upp
Har jag fel?
Citera
2018-03-01, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickeNickname
Ställer en snäll fråga , börjar det inte gå Bananas med aktier i dagens samhälle
varenda fjortis ska köpa några aktier och tror dom ska bli miljonärer på direkten
Finns inte ekonomi på gymnasiet i dag ?

Kolla in på Placera avanza forumet, även här snackas om uppgång och fall ständigt,
spekulationer och egna ideér om uppköp bud och annat
Jag har handlat med aktier i 20 år , med ibland lyckad framgång ibland inte
men när man ser snubbar haussa/Baissa då funderar man på vart vi är på väg
Men ,om normalt folk ser längre ,så vet vi alla som har mer än IQ skosula att penningstinna trejders sitter och säljer ner ,går kort förlust men tar igen 3 dubbla när det går upp
Har jag fel?
Det är klassisk att intresset för aktier stiger kraftig strax före större börsnedgångar. Lyssna gärna på "Kreugerkraschen" på p3 dokumentär så ser du att det inte är något nytt fenomen. Själv minns jag hausningen av Telecom vid millennieskiftet. Säger inte att det behöver bli en krasch under 2018 men risken finns. Tycker att det har varit lite lugnare med aktiediskussioner de senaste månaderna. Nu känns det snarare handla om kryptovalutor och det finns nog en risk att ett haveri där får påverkan på börsen. Så länge som man sitter på stabila företag som gör vinst så är det ingen större fara att åka bergochdalbana, bara att sitta lugn i båten.
Citera
2018-03-03, 18:58
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Det är klassisk att intresset för aktier stiger kraftig strax före större börsnedgångar. Lyssna gärna på "Kreugerkraschen" på p3 dokumentär så ser du att det inte är något nytt fenomen. Själv minns jag hausningen av Telecom vid millennieskiftet. Säger inte att det behöver bli en krasch under 2018 men risken finns. Tycker att det har varit lite lugnare med aktiediskussioner de senaste månaderna. Nu känns det snarare handla om kryptovalutor och det finns nog en risk att ett haveri där får påverkan på börsen. Så länge som man sitter på stabila företag som gör vinst så är det ingen större fara att åka bergochdalbana, bara att sitta lugn i båten.
Ok, tack för lite info
men har kollat gått med ställt frågor ,ibland kritiska på vissa aktiesiter på facebook
jävlar vad man åker ut om man ställer lite kritiska frågor,säger väl en hel del hur mycket trejders som INTE vill att viss fakta kommer fram ,det hela håller på att gå Bananas som sagt
Fingerprint är väl ett bra exempel,jhävlar vad det haussades och fortfarande gör, men lite kritik och man är troll och idiot ,fortfarande
Citera
2018-03-03, 19:20
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ok, tack för lite info
men har kollat gått med ställt frågor ,ibland kritiska på vissa aktiesiter på facebook
jävlar vad man åker ut om man ställer lite kritiska frågor,säger väl en hel del hur mycket trejders som INTE vill att viss fakta kommer fram ,det hela håller på att gå Bananas som sagt
Fingerprint är väl ett bra exempel,jhävlar vad det haussades och fortfarande gör, men lite kritik och man är troll och idiot ,fortfarande
Aktieforum, speciellt sådana som har ett separat forum för en aktie, är pseudoreligiösa sekter för det mesta. Vissa sådana tendenser kan ses här på flashback. Bäst är att hålla sig borta från dem eller åtminstone inte delta själv.

Ibland kan man köra en sorts teknisk analys på foruminlägg om någon aktie. Hausshysteri samtidigt som aktien börjar stiga är ingång för en liten swingtrade.

När det gäller min långa portfölj gör jag enbart egna analyser och ser bara på nyhetsströmmar som finwire o dyl. Ibland skriver en person jag har respekt för om en aktie som jag sedan tar en titt på.
Citera
2018-03-03, 19:23
Medlem
NickeNicknames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Aktieforum, speciellt sådana som har ett separat forum för en aktie, är pseudoreligiösa sekter för det mesta. Vissa sådana tendenser kan ses här på flashback. Bäst är att hålla sig borta från dem eller åtminstone inte delta själv.

Ibland kan man köra en sorts teknisk analys på foruminlägg om någon aktie. Hausshysteri samtidigt som aktien börjar stiga är ingång för en liten swingtrade.

När det gäller min långa portfölj gör jag enbart egna analyser och ser bara på nyhetsströmmar som finwire o dyl. Ibland skriver en person jag har respekt för om en aktie som jag sedan tar en titt på.
Håller med fullständigt, men att inte få ställa nån kritisk fråga varför bolaget inte gör ***** mm
och man blir utslängd för det gynnar admins med trejder åsikter,är väl rätt uppenbart
Citera
2018-03-03, 20:29
Medlem
Häller man sig till mid och large cap bolag så behöver man inte bry sig om hausningen i diskussionsforum. Det går nämligen inte att snacka upp eller ner kursen. Det enda undantaget är Fingerprint och där var det ju lätt att se vart det skulle barka.
Citera
2018-03-04, 07:38
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Håller med fullständigt, men att inte få ställa nån kritisk fråga varför bolaget inte gör ***** mm
och man blir utslängd för det gynnar admins med trejder åsikter,är väl rätt uppenbart
Jo det är ju lite så, avvikande åsikter slängs ut, speciellt grupper på nyllet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
Häller man sig till mid och large cap bolag så behöver man inte bry sig om hausningen i diskussionsforum. Det går nämligen inte att snacka upp eller ner kursen. Det enda undantaget är Fingerprint och där var det ju lätt att se vart det skulle barka.
Det finns fina bolag på small cap även om det är svårare att hitta dem men till viss del håller jag med men undantag som bekräftar regeln finns som Fingerprint.

Det finns ett bolag som jag anser slår Fingerprinthaussen och det är The Marketing Group där bolagets ledning drog nytta av haussningen, dessutom. Helgalet. För de som inte vet vad TMG var så var affärsidén att köpa upp bolag via apport, alltså att köpa för egna nyemitterade aktier. Ägarna till de uppköpta bolagen fick då uppblåsta TMG-aktier och när bubblan till slut pös ur tog det hus i helvete.
Citera
2018-12-13, 06:30
Medlem
SmallCaps avatar
Hås eller inte. Aldrig varit så lätt att handla aktier som i idag. Lågt courtage och litet courtagekrig där tex LFB och Nordea sänkt sina courtage rejält. Medan Avanza satsar hårt på användarvänlighet för nybörjare, där dom e överlägsna. Avanza är antagligen en av dom bästa i världen på användarvänlighet.
Citera
2018-12-15, 19:32
Awaiting Email Confirmation
Hartarbetes avatar
Ytterligare en usch & fy -tråd på denna sajt. När jag var yngre var det bara gamla bittra tanter utan tänder som höll på såhär. Det var usch till höger och fy till vänster, mest hela tiden. Moralpredikningarna flög tillsammans saliven, samtidigt som de fäktade med käppen.
Citera
2020-01-06, 22:22
Medlem
Gå med i AktieBomben på FACEBOOK stort forum på gång!
Citera
2020-02-18, 11:19
Medlem
Jag undrar vem som ska få rejält på öronen när FI ska utreda 100%arna som stigit i dagarna på smålistorna..
Bolagen skriver att inget nytt uppkommit , så man kan ju undra..
Alla som köper sist är ju minst sagt stora losers som gått på dethär..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback