Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-03-04, 11:50
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
åtgärderna mot dom som bryter mot åsiktslagen HMF skärps numera. I vissa fall kan dom som anses bryta mot lagen topsas. Vad anser ni om dessa åtgärder? Är det ok att detta sker eller inte?



http://www.friatider.se/postade-sk-m...r-hon-f-ngelse
Helt vansinnigt missbruk av skattemedel. Tänk på att det tar flera veckor för att få svar på ett faderskapstest, medan dessa små kukhuvuden alltså topsar och antar jag DNA-analyserar åsiktsförbrytare (varför DNA-testa åsiktsförbrukare verkligen noll värde i detta?). Man vill ju spy på dessa små horor till poliser, politiker och annat smuts vi har i landet.
Citera
2018-03-04, 12:30
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Men - så fruktansvärt störigt att hon inte vågade stå för vad hon sade/skrev utan började skylla på sjukdom, feber och drog upp en muslimvän.

Hon gjorde alltså en perfekt hovnigning. PK jublar, och hela landet och yttrandefriheten är som vanligt de största förlorarna.

Det är lite äckligt med folk som blir "påkomna" med sina åsikter och direkt blir som rädda harar inför makten och dess lakejer.

Kanske är man inte så kaxig när man topsas och riskerar 2 års fängelse, 4 om man inte pudlar. Det är nog rätt svårt att sätta sig in i den situationen. Det handlar ju inte om rätt/fel eller gråzoner eller vad du faktiskt har gjort/sagt. Domen mot V*ra Or*dsson visar att om domaren inte bara tror, utan skulle kunna tänka sig att tro så döms man. Hur jävla godtyckligt är inte det?

Vi har dryga 4000 fängelseplatser i landet. Kan bli intressant att se hur fördelningen förändras om åsiktsbrott leder till fängelse i stor skala.
https://www.kriminalvarden.se/forskn...fakta/anstalt/



Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja. Det kan man tycka. Samtidigt så är det oerhört roande och komiskt att se ett tufft förhör av en allvarlig förhörsledare mot en rädd kvinna pga av... pga av... pga av... en skämtteckning...

Sådana här saker skulle varit humor på 80-talet. Idag ser jag inte det roliga i det eftersom vi alla som är kritiska till nuvarande utveckling och gör vår röst hörd riskerar åratal i fängelse. Antingen tystar man folk eller så radikaliseras dem.



Citat:
Ursprungligen postat av Aurochs
HMF lagen borde skrotas eftersom det inte finns något riktigt eller potentiellt brottsoffer. Finns det inget offer så borde det helt enkelt inte vara olagligt.

Nej, dina känslor räknas inte.
Nej, min yttrandefrihet borde inte upphöra bara för att du blir lite kränkt.

Absolut! HMF måste bort ASAP. Driver tex SD den frågan? Nästan alla länder har sådana lagar och överallt är de man inte får kritisera med. Varför då?



Citat:
Ursprungligen postat av Orm Onde
Det förvånar mig oerhört att folk frivilligt sätter sig och snackar och babblar hos polisen när de anklagas för åsiktsbrott.

Mitt råd: håll käft! Säg bara att du vägrar att svara på frågor därför att du har laglig rätt att tiga. Vid en eventuell rättegång har du haft tid att tänka ihop en strategi för vad du skall svara på, för då har polisen fått visa vad de har mot dig och du kan då lättare fundera ut en skademinimerande strategi.

Ett annat alternativ är att förneka allt, visar de upp bilder eller andra bevis så säg att du inget vet. Neka till allt och fråga -Var har du fått det ifrån? på varje anklagelse. Det tvingar dem att efter hand visa vad de har och hur de har fått tag på detta. Med litet tur kan du den vägen få fram vem som är "angivaren" vilket kan vara bra att veta för framtiden.

Jag skulle också vägra att låta dem topsa mig, de kan inte hålla dig hur länge som helst och det finns en proportionalitetsprincip som innebär att de inte kan ta till tvångsmedel hur länge som helst när det inte kan bli tal om allvarligare påföljder.

Generellt stödjer jag helst polisen och avskyr normalt kriminella, men när det gäller yttrandefriheten så vänder sig allt vad rättsmedvetande jag har mot att staten på det här sättet utnyttjar lagparagraferna om "hets mot folkgrupp" för att förfölja oliktänkande. På senare år har området för vad som är hets mot folkgrupp utökats så att i stort sett det mesta som inte är PK ryms under bestämmelserna. Paragrafen är helt enkelt ett indirekt sätt att förbjuda åsikter som missbrukas för att förfölja oliktänkande.

Bra skrivet. Min hållning till rättsväsendet är i stort sett identisk med din. En fråga bara, riskerar man inte hårdare straff om man inte svarar på frågor? Försvårande av utredning eller liknande?


Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Där ser man. Den svenska staten finansierar legoknektar och medborgargarden i syfte att jaga upp folk som uttrycker felaktiga åsikter.

När deras egna resurser inte räcker till finansierar de privata grupper som gör jobbet istället.

Som sagt, PK visar vägen för framtida regeringar hur snävt man rundar konor och vilka ljusskygga personer man kan avlöna för att utföra kriminella smutsuppdrag som sedan används för att göra sig av med kritiker.




Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Helt vansinnigt missbruk av skattemedel. Tänk på att det tar flera veckor för att få svar på ett faderskapstest, medan dessa små kukhuvuden alltså topsar och antar jag DNA-analyserar åsiktsförbrytare (varför DNA-testa åsiktsförbrukare verkligen noll värde i detta?). Man vill ju spy på dessa små horor till poliser, politiker och annat smuts vi har i landet.

Kanske inte enbart, men kanske en bidragande anledning till att var tredje polis har slutat.
Citera
2018-03-04, 12:44
  #51
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychophant
Helt vansinnigt missbruk av skattemedel. Tänk på att det tar flera veckor för att få svar på ett faderskapstest, medan dessa små kukhuvuden alltså topsar och antar jag DNA-analyserar åsiktsförbrytare (varför DNA-testa åsiktsförbrukare verkligen noll värde i detta?). Man vill ju spy på dessa små horor till poliser, politiker och annat smuts vi har i landet.

Ett litet sidospår är att den som valt att driva detta till åtal verkar bo i ett etniskt homogent övre medelklassområde. För att kunna ägna sig åt den här typen av handlingar verkar det nästan vara ett krav att man det egna på det torra. Du har rätt, det är så att man vill kräkas.
Citera
2018-03-04, 12:49
  #52
Medlem
sherms avatar
Payback Sweden skriver om topsning, detta efter att man arbetat med frågan om polisiära trakasserier. Inlägget är läsvärt i sin helhet, men bifogar här ett sammanfattande utdrag.
Citat:
Kommentar och slutsats utefter JO:s beslut

JO fastslog således i sina beslut att dna-topsning vid brott som endast har fängelse som påföljd är korrekt genomförda. Vid påföljder av mer än ett års fängelse kan en tillämpning av proportionalitetsprincipen enligt ovan ge anledning att avstå dna-topsning. Slutligen och viktigast fastslog JO att dna-topsning i fall där böter eller fängelse i sex månader är straffpåföljden bör dna-topsning i normalfallet inte ske då sådana misstänkta brott enligt praxis i regel medför bötesstraff.

JO fastslog även i samma beslut att beslut om dna-topsning, i ärenden där det inte föreligger fara i dröjsmål ska fattas av förundersökningsledare, åklagare eller rätten för att anses vara behörigt.

https://payback.name/bikerskolan-nar...att-dna-topsa/
Citera
2018-03-04, 16:37
  #53
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Kanske är man inte så kaxig när man topsas och riskerar 2 års fängelse, 4 om man inte pudlar. Det är nog rätt svårt att sätta sig in i den situationen. Det handlar ju inte om rätt/fel eller gråzoner eller vad du faktiskt har gjort/sagt. Domen mot V*ra Or*dsson visar att om domaren inte bara tror, utan skulle kunna tänka sig att tro så döms man. Hur jävla godtyckligt är inte det?

Ja, vi kan ju ge bort landet på studs i stället, så slipper vi pudla om våra åsiktsbrott.

Jag förstår din poäng, men det är också exakt den tankegången som låter Makten och hycklarna att fortsätta med förföljelsen av svenskar och den djupt odemokratiska registreringen av åsiktsbrotten.
Lite ryggrad får vi faktiskt visa upp. Vi blir än så länge inte dödade, men det kan mycket väl bli så om vi inte nu står upp mot det politiska och mediala etablissemanget. De är svin och drar sig inte för något, de njuter hemma på kammaren när hovnigningen är ett faktum. Ge dem inte det nöjet!!
Citera
2018-03-04, 19:48
  #54
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
Verkar inte alls klart vad som gäller: https://www.nyatider.nu/skyddas-svenskar-av-hmf-lagen/
Men i praktiken verkar inte folk dömas för det.
Vad som konstateras i artikeln (som jag redan hade läst) är alltså att det inte är HMF att säga "svenskar är vidrig ohyra". Vilken annan folkgrupp kan kallas "vidrig ohyra" utan att det blir HMF? Hur är det med homo- bi- och transpersoner eller muslimer? Det är bara oärligt pladder när de säger att HMF skulle kunna begås mot svenskar.
Citera
2018-03-04, 20:37
  #55
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Värdegrundsbrott. Bland det hemskaste man kan begå i Sverige. Klart polisen måste ingripa, och ställa kvinnan till svars för sina åsikter. För har hon i fylla lagt ut en bild som gör narr av muslimer ja då jävlar är det hennes bestämda och varaktiga åsikter att muslimer är skit, och sådan hets mot folkgrupp måste beivras, annars skulle kanske svennebanan sluta vara så upprörd å muslimernas vägnar och det kan vi inte tolerera i Sverige. Til barrikaderna!
Citera
2018-03-05, 16:56
  #56
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Kanske är man inte så kaxig när man topsas och riskerar 2 års fängelse, 4 om man inte pudlar.


Bra skrivet. Min hållning till rättsväsendet är i stort sett identisk med din. En fråga bara, riskerar man inte hårdare straff om man inte svarar på frågor? Försvårande av utredning eller liknande?


Tack för de vänliga orden. Svar: nej, man riskerar inte hårdare straff om man vägrar att svara på frågor. Man har rätt att tiga t.o.m. i tingsrätten. Det är alltid åklagaren som skall bevisa att du är skyldig och du är inte tvungen att hjälpa dem genom att prata. Alla yrkeskriminella tiger i polisförhören och pratar först sedan de fått fram vad polisen har på dem och de får inte dömas hårdare för det. Det som är en rättighet för mördare, rånare och bedragare är också en rättighet för den som i hastigheten uttryckt sig litet ogenomtänkt på Facebook.

Det där med topsning får, enligt JO, polisen bara göra det när det är sannolikt att det blir fängelse som påföljd. Det finns också en proportionalitetsprincip som gäller vid kroppsbesiktning, som i princip innebär att ju ringare brott, ju mindre får man tvinga folk att underkasta sig olika kroppsbesiktningar. Jag hinner och ids inte ta reda på detaljerna men så mycket kan jag säga som att en vägran att låta sig topsas för ett åsiktsbrott inte kan användas mot dig för att ge ett hårdare straff.
Citera
2018-03-09, 21:34
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allmogen
Ja, något har hänt. Mange Söderman har stått och gastat hell seger med knuten näve i åratal utan efterräkningar. Nu har folk börjat torska på det.

Utan att det skett några lagändringar.

Ett annat bra och aktuellt exempel:

http://www.nsd.se/nyheter/nazistsymb...nm4688154.aspx

Han dömdes för HMF för ett dödskallemärke på jackan.
Citera
2018-03-11, 18:26
  #58
Medlem
GenesisPs avatar
Tullberg fullkomligen klär av DDR-lagen HMF, som i dag är ännu mer extrem än för två år sedan då avsnittet sändes.
https://youtu.be/ydYOIRWEcrc

Vad skulle vänstermupparna och PK tycka om lagen om SD eller Alternativ för Sverige kom i regeringsställning och beordrade polisen att hets och hat mot etniska svenskar skulle prioriteras och dessutom skulle man skärpa straffen?
Att majoritetskulturen och folket inom den inte ska räknas som en skyddsvärd grupp är ju en åsikt och ingen naturlag, det kan lika gärna svänga åt andra hållet (vilket hade varit mer logisk försvarbart eftersom Sverige tillhör svenskarna).

Den typen av lagar kan snabbt byta politisk färg beroende på vem och vilka som bestämmer för tillfället. Men som vanligt är PK oärliga och hycklare.
Citera
2018-03-11, 19:01
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikarvinge
Hade gärna gett en slant till vissa som blir dömda för HMF.

Jag tycker också vi borde sätta upp en fond för dem eller på annat sätt sätta fokus på dem. Kanske låta dem tala ut i alternativmedia. Intervjua dem för att väcka sympati. Sedan starta en insamling.

Som tur är så är många pensionärer och får dagsböter på kanske 3000 kr. Visst smärtsamt när man inte har pengar men den summan borde man väl antingen ha sparat eller kunna få av barn.
Citera
2018-03-11, 19:06
  #60
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tycker också vi borde sätta upp en fond för dem eller på annat sätt sätta fokus på dem. Kanske låta dem tala ut i alternativmedia. Intervjua dem för att väcka sympati. Sedan starta en insamling.

Bra idé. Jag brukar inte hålla med dig men här gör jag det till 100 procent.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback