Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-03, 21:55
  #745
Medlem
Har inte provat själv men vad jag läst så kräver salvia ganska mycket högre temperatur för att frigöra det aktiva ämnet. DMT är tvärtom väldigt värmekänsligt. Med andra ord behöver du olika verktyg till de olika substanserna. Stormtändare till salvia är nästintill ett krav om du vill få det att funka.
Citera
2018-10-03, 21:30
  #746
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fractalbob
Har inte provat själv men vad jag läst så kräver salvia ganska mycket högre temperatur för att frigöra det aktiva ämnet. DMT är tvärtom väldigt värmekänsligt. Med andra ord behöver du olika verktyg till de olika substanserna. Stormtändare till salvia är nästintill ett krav om du vill få det att funka.


Uppdatering sedan i somras: det visade sig att jag bara hade Salvia A och inte koncentratet så det gick inte att få en psykoaktiv upplevelse!

Idag gick det mycket bättre att bryta igenom på 0,25 gram, x20 men upplever samtidigt att ruset är väldigt kort i jämförelse med Changa/DMT!

Det gick bra att använda en vanlig tändare och jag fick aldrig några obehagliga overklighetskänslor. Troligen kan detta ha att göra med att jag är ganska van vid att trippa och inte har råkat ut för bad trips.
Citera
2019-08-03, 10:11
  #747
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nochills
Uppdatering sedan i somras: det visade sig att jag bara hade Salvia A och inte koncentratet så det gick inte att få en psykoaktiv upplevelse!

Idag gick det mycket bättre att bryta igenom på 0,25 gram, x20 men upplever samtidigt att ruset är väldigt kort i jämförelse med Changa/DMT!

Det gick bra att använda en vanlig tändare och jag fick aldrig några obehagliga overklighetskänslor. Troligen kan detta ha att göra med att jag är ganska van vid att trippa och inte har råkat ut för bad trips.

0,25g av 20x?!

Nu är jag ingen van trippare men av 10x så räcker bokstavligt talat typ 20 små salvia flarn och stormtändare för att skjutsa iväg mig till en annan verklighet iaf
Citera
2019-08-04, 07:10
  #748
Medlem
Nochillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
0,25g av 20x?!

Nu är jag ingen van trippare men av 10x så räcker bokstavligt talat typ 20 små salvia flarn och stormtändare för att skjutsa iväg mig till en annan verklighet iaf


Jag använder mig av en vanlig glaspipa när jag röker på och kanske så har jag hög tolerans för det är samma grej då jag röker Changa. Iaf tog jag och körde 0,25g av 50x Salvia för ett par veckor sedan sent på kvällen medan jag tittade på den runda Månen.

Efter ett tag så fick jag CEV:s från hundratals år tillbaka i Stonehenge i England. Jag såg hur Druiderna med elektrifierande, utomjordiska krafter lyfte upp och passade in klippblocken in i varandra!
Citera
2019-08-08, 22:02
  #749
Medlem
Lilabanans avatar
Salvia är definitivt DMT's onda syster. Att det inte är olagligt på samma sätt som DMT visar på vilka krafter som styr vår värld
Citera
2020-04-26, 19:43
  #750
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Varför är salvia så ignorerat av psychonaut och psykadelica-communities.
Vare sig man snackar med folk med detta intresse IRL, eller på ett psykadelika-forum på internet, eller på en facebookgrupp om psykadelika, eller var som helst egentligen, så nämns aldrig salvia. Till och med när folk listar psykadelikor och tar med lite mer obskyra som iboga, så är inte salvia med.

Varför är det så? Är det för att det är lagligt? Är det för att det är för intensivt? Är det för att det var populärt bland amerikanska fjortisar på youtube? Är det att ingen lär sig något eller får några revelations? Är det att den är för ung i väst?

Tagit en del psykadelika sjäv, som syra, svamp, och DMT. Men aldrig salvia, så kan inte riktigt lista ut varför det är shunned upon, eller inte ens shunned, utan snarare helt ignorerat.
__________________
Senast redigerad av AnOldBeginning 2020-04-26 kl. 19:47.
Citera
2021-05-15, 14:38
  #751
Medlem
Har en Salvia som kallas salvia vit, är det rätt sort?
Citera
2022-04-21, 15:21
  #752
Medlem
Varifrån får man salvia ifrån nu förtiden?
Citera
2023-03-12, 00:03
  #753
Medlem
Kan man odla själv?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback