Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-28, 23:24
  #1
Medlem
Hej gottfolk!
Tänkte fråga om denna produkt är på något sätt olaglig eller en steroid som kan skada kroppen. Blev tipsad utav en misstänksam person på gymmet.

https://www.biovea.com/uk/product_de...sules&PID=7764
Citera
2018-02-28, 23:38
  #2
Medlem
Det är ZMA, Zink magnesium och något mer. Det är bara skitsnack det där, har en sån där skit hemma, skulle de någonsin höja ditt testo så skulle det ändå inte ge något resultat. Samma sak som att köpa annat kosttillskott. Det är lagligt o du kan köpa ZMA på gymgrossisten eller liknande, bara att googla ZMA gymgrossisten. Köp riktigt roids istället
Citera
2018-03-01, 00:40
  #3
Medlem
Kalkon77s avatar
Om jag har förstått rätt så fungerar testo booster såhär: (Men jag kan ha helt fel)

- Det ökar ditt testeron ytterst lite och eftersom att kroppen är så duktig på att anpassa sig efter olika världen så blir din totala testeron ökning = 0.

- Och även om kroppen inte skulle anpassa sig så är den lilla ökningen inte tillräckligt för att kunna bygga muskler på men om du har ett naturligt lågt testeron värde så kan testo booster fungera.
Citera
2018-03-01, 03:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cmpunk
Hej gottfolk!
Tänkte fråga om denna produkt är på något sätt olaglig eller en steroid som kan skada kroppen. Blev tipsad utav en misstänksam person på gymmet.

https://www.biovea.com/uk/product_de...sules&PID=7764

Skräp.

Och du kan ju läsa innehållsförteckningen...

Amount Per Serving
• Vitamin B6 (as pyridoxine hydrochloride) 2mg
• Magnesium (as magnesium aspartate) 71mg
• Zinc (from zinc mono-l-methionine sulfate and zinc aspartate) 5mg
• Acetyl L-Carnitine Hydrochloride 500mg
• ZMA® Blend 400mg
zinc mono-l-methionine sulfate, zinc aspartate, magnesium aspartate, pyridoxine hydrochloride
• Plant Sterols (yielding 40% beta-sitosterol and 20% campesterols) 200mg 
• Tribulus Terrestris Extract (fruit) 150mg
• Saw Palmetto Extract (fruit) 120mg
• DHEA (dehydro-epi-androsterone) 50mg
• Novasoy® Soy Bean Extract (40% isoflavones) 50mg

Som du ser så är det ingenting intressant där. Mycke fina ord dock, lurar väl många köpare förmodar jag. Vi kan kolla vad wikipedia säger och dess referenser. Vi skiter i allt det vanliga och går till deras otroliga "ZMA blend".

Tribulus Terrestris Extract (fruit) 150mg
Some body builders use T. terrestris extract as a dietary supplement with the belief that it increases testosterone levels. The belief was popularized by the American bodybuilder Jeffrey Petermann in the early 1970s. However, T. terrestris has failed to increase testosterone levels in controlled studies.[17][18][19] It has also failed to demonstrate strength-enhancing properties,[20] a finding indicating that the purported anabolic steroid effects of Tribulus terrestris are untrue.

DHEA (dehydro-epi-androsterone) 50mg
In agreement with reported data found in blood, conversion of exogenous DHEA to the principal biologically active androgen, testosterone, was low but proven to be real by the administration of deuterium-labeled DHEA and the subsequent identification and quantification of deuterium-labeled testosterone. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/...&dopt=Abstract

• Novasoy® Soy Bean Extract (40% isoflavones) 50mg
Sojabönor...

Så för att summera. Ja DHEA ökar ditt testosterone lite. Men dosen är extremt låg så du kommer med största sannolikhet inte känna ett skit och det är förmodligen bara "dyrt urin", som jag kallar det mesta som kommer ifrån de här shopparna. Om du vill höja ditt testosteron på ett säkert sätt så ska du inte ta det oralt.
Däremot skulle jag inte säga att det är helt utan effekt, de flesta av skräpet som säljs på de här lagliga sidorna kan du ta 10 tabletter av. Det skulle jag inte göra med DHEA.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback