Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-28, 22:33
  #1
Medlem
Har brist på ideer på vad jag ska ta ut min semester med i sommar. Satt och tänkte ikväll och kom fram till att jag skulle kunna tänka mig att göra såhär;

Veckor innan resan bokar jag ett flyg från Helsingfors (bor i Finland) till det ställe i Europa som har förmånligaste flygbiljetten, och i och med att jag flugit dit så är flyg som transportmedel förbrukat och får därmed inte användas igen för att ta mig hem.
Nu kommer det knepiga, vad skall jag ta som nästa transportmedel och till vilket land?

Om vi säger att jag hamnar i södra europa med flyg, t.ex. spanien eller portugal, hur skulle ni fortsätta er resa därifrån? BRAINSTORMA MED MIG!
Citera
2018-02-28, 22:48
  #2
Avstängd
LE37s avatar
Har du motorcykelkörkort?
Citera
2018-02-28, 23:06
  #3
Medlem
Man kan ju också ta "östersjön runt" med lite genvägar. Färja till tallin, bila igenom Baltikum, norra polen, tyskland, danmark, sverige och sen färga från stockholm till helsingfors. Kan nog vara roligt om du inte besöka Estland,lettland, Litauen.
Citera
2018-03-01, 00:18
  #4
Medlem
KorvkastarNs avatar
Hyr bil och åk till Ryssland och njut av fotbolls vm istället, kan du åka runt i hela Ryssland 😊
Citera
2018-03-01, 16:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iclypso
Man kan ju också ta "östersjön runt" med lite genvägar. Färja till tallin, bila igenom Baltikum, norra polen, tyskland, danmark, sverige och sen färga från stockholm till helsingfors. Kan nog vara roligt om du inte besöka Estland,lettland, Litauen.
Det är redan provat faktist, trivdes väldigt bra men här tar jag enbart med mig en ryggsäck med kläder och ger mig av...

Citat:
Ursprungligen postat av KorvkastarN
Hyr bil och åk till Ryssland och njut av fotbolls vm istället, kan du åka runt i hela Ryssland 😊
Hatar fotboll men Ryssland vore ju fint men det får vänta tills kommande år, har några små planer som jag vill förverkliga.

Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Har du motorcykelkörkort?
Har tyvärr inte mc kort, annars skulle jag bränt runt i Europa på MC 😉
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2921833

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback