Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2018-05-31, 19:58
  #37
Medlem
Okej... fattar inte vad det är med mig. Men nu var det ett tag sen det hände och jag är fruktansvärt deprimerad och gråter närstan varje dag efter jag kommer hem från jobbet. Har bytt avdelning då jag inte klarade av att se dom varje dag. Men möter de i korridoren och jag blir påmind av allt som hänt. Jag fattar inte varför jag mår SÅHÄR dåligt.

Lite context:
Jag har blivit misshandlad två ggr av en som förföljt och trakaserat mig och det fortsätter än idag, jag lever med konstanta hot. Så på det hände detta i februari och inget blir bättre.

Så min livslust är inte på topp. Jobbet var lite av min oas tidigare för där kunde jag slippa oroa mig för allt som pågick hemma och de två som jag nämnt i denna tråden är de som hjälpt mig mest när jag kommit blåslagen till jobbet. Så nu har jag inte ens den tryggheten kvar.
Och nu blir man kallad för slampa bakom min rygg.

Jag bara orkar inte mer, för jag får ingen pause någonstans för att hämta andan.
Citera
2018-05-31, 20:04
  #38
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointlessfeelings
Okej... fattar inte vad det är med mig. Men nu var det ett tag sen det hände och jag är fruktansvärt deprimerad och gråter närstan varje dag efter jag kommer hem från jobbet. Har bytt avdelning då jag inte klarade av att se dom varje dag. Men möter de i korridoren och jag blir påmind av allt som hänt. Jag fattar inte varför jag mår SÅHÄR dåligt.

Lite context:
Jag har blivit misshandlad två ggr av en som förföljt och trakaserat mig och det fortsätter än idag, jag lever med konstanta hot. Så på det hände detta i februari och inget blir bättre.

Så min livslust är inte på topp. Jobbet var lite av min oas tidigare för där kunde jag slippa oroa mig för allt som pågick hemma och de två som jag nämnt i denna tråden är de som hjälpt mig mest när jag kommit blåslagen till jobbet. Så nu har jag inte ens den tryggheten kvar.
Och nu blir man kallad för slampa bakom min rygg.
Jag bara orkar inte mer, för jag får ingen pause någonstans för att hämta andan.
Homewreckers är bland det värsta jag vet.

Rätt åt dig.
Citera
2018-05-31, 20:52
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Homewreckers är bland det värsta jag vet.

Rätt åt dig.

Tar tyvärr för din del inte åt mig av att bli kallad homewrecker om nu ditt mål var att såra mig eller trycka ner mig. Men jag antar att du eller någon närastående blivit utsatt för något liknande å jag beklagar i så fall. Men alla fall av otrohet är inte bara EN persons fel, det är inte alla som gör det med villjan att förstöra och jag hoppas du är tillräckligt smart för att förstå det.
Citera
2018-05-31, 21:00
  #40
Medlem
Jag försökte läsa historien men störde mig på den dåliga svenskan med massa stavfel.

Om man bortser från det så ska man inte undvika relationer med kollegor.
Citera
2018-05-31, 21:10
  #41
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointlessfeelings
Tar tyvärr för din del inte åt mig av att bli kallad homewrecker om nu ditt mål var att såra mig eller trycka ner mig. Men jag antar att du eller någon närastående blivit utsatt för något liknande å jag beklagar i så fall. Men alla fall av otrohet är inte bara EN persons fel, det är inte alla som gör det med villjan att förstöra och jag hoppas du är tillräckligt smart för att förstå det.
Du chansade, men det sket sig. Deal with it. Sluta rationalisera bort din handling i efterhand.
Citera
2018-05-31, 21:11
  #42
Medlem
exquisitelys avatar
Underlättar det faktumet att hans sambo är anonym för dig, d.v.s ingen du är bekant med? Hade du varit mer avståndstagande om han istället hade varit sambo till din syster,väninna, kollega eller granne?
Citera
2018-05-31, 21:15
  #43
Medlem
Denoms avatar
Vad spelar det för roll så länge det inte blir något av det hela?
Citera
2018-06-01, 10:47
  #44
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Han projicerar bara (se https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)). Du är singel, han har ett förhållande. Ansvaret ligger helt och hållet på honom.

Att han var berusad är bara struntprat. Kan man stå upp kan man behärska sig. Kan man inte stå upp är man ändå inte kapabel till att vara otrogen.

Detta

Jaha så det vi får oss itutade från staten och dagens kvinnor/feminister gäller inte män alltså?

Tänk om det var tvärtom. Att när en tjej är med om något liknande så viftar man bort det med "kan du stå så vet du vad du gör." Fattar du vilken kalabalik det skulle bli om man uttalade sig på det viset om det gällde det motsatta könet?

Tycker att båda gjort fel ur olika perspektiv.

Han gjorde fel för han var otrogen och ett svin som ville knulla den kvällen, dessutom så är han mes som på måndagen gömde sig och spelade dum. Nolla är han

Hon gjorde så klart också fel ur ett mer moraliskt perspektiv, samt ur ett arbetsmässigt sätt då hon faktiskt missgynnade bolagets harmoni genom att skapa osämja mellan kollegor (sig själv och de andra.) Det är destruktivt och kontraproduktivt i en verksamhet.
Men han bär den största skulden helt klart.
Citera
2018-06-01, 10:54
  #45
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shevita
Detta

Jaha så det vi får oss itutade från staten och dagens kvinnor/feminister gäller inte män alltså?

Tänk om det var tvärtom. Att när en tjej är med om något liknande så viftar man bort det med "kan du stå så vet du vad du gör." Fattar du vilken kalabalik det skulle bli om man uttalade sig på det viset om det gällde det motsatta könet?

Tycker att båda gjort fel ur olika perspektiv.

Han gjorde fel för han var otrogen och ett svin som ville knulla den kvällen, dessutom så är han mes som på måndagen gömde sig och spelade dum. Nolla är han

Hon gjorde så klart också fel ur ett mer moraliskt perspektiv, samt ur ett arbetsmässigt sätt då hon faktiskt missgynnade bolagets harmoni genom att skapa osämja mellan kollegor (sig själv och de andra.) Det är destruktivt och kontraproduktivt i en verksamhet.
Men han bär den största skulden helt klart.

Det skulle inte bli något kalabalik. Skilj på att aktivt vara otrogen och bli våldtagen. Det är inte jämförbart.
Citera
2018-06-03, 21:34
  #46
Medlem
shevitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Det skulle inte bli något kalabalik. Skilj på att aktivt vara otrogen och bli våldtagen. Det är inte jämförbart.

Det är det visst. Just eftersom många av våldtäktsanmälningarna kan grunda sig i att "man ångrat sig" efteråt och känt sig smutsig.

Just det som är problemet idag, man vill kunna hävda att du inte ska ha sex med en överförfriskad tjej eftersom hon inte var vid sitt fulla bruk under akten. Då pratar vi inte om att tjejen i fråga deckat, utan endast varit för full för att säga nej. Ett nej baserat på ett logiskt tänk där tjejen vid nyktert tillstånd inser att hon inte borde gjort detta pga olika anledningar. Ibland otrohet ibland ren ånger pga principskäl där hon släppt på tyglarna och låtit impulserna (läs hormonerna) bestämma.

Därför går det att ifrågasätta denna kommentar och likna vid tex våldtäkt.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback