Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-28, 15:18
  #1
Medlem
Jag har haft kännslor för en kollega i ca 2 år och har verkligen försökt att släppa det då han har sambo och barn. Men man jobbar ihop och det är svårt när man måste ha kontakt varje dag. Han har vetat om mina kännslor ett bra tag men vi har aldrig pratat om det. Vi har kunnat skoja och umgås på jobbet utan problem.

På en AW när alla skulle hem så står jag, min kollega och en annan man från våran avdelning och letar bussar att ta hem.Vi alla hade druckit men min kollega som jag har kännslor för var mest berusad av oss alla då han gick vingligast. så vi frågar honom vart han vill åka? sin bror? sin kompis? hem till sig? han svarar mig inte och går fram till mig och säger ”har du något på hjärtat?” jag förstod inte först och säger ”va?”. så han upprepade sig och säger efteråt ”jag vet”. som i att han vet om att jag har kännslor för honom. jag spelar dum men sen gav jag upp då jag kände att jag inte kan ljuga mer och erkänner för honom att jag har kännslor för honom och hur dåligt jag mått av att inte kunna berätta för honom då han har familj. Han svarar inte på det jag säger utan säger istället ”jag vet att jag vill. och jag vet att du vill” och pussar mig på kinden men jag känner hur han närmar sig mer min mun för att kyssa mig.
Jag låter det hända. vi kysser varandra och min hjärna går i 110. jag slutar kyssa honom och säger ”tänk dig för nu” och sa även ”du har fan allt, jag vill inte förstöra något” jag håller på vid detta laget på att börja gråta. då jag kännde mig jätteförvirrad av vad jag ska göra. Men tillslut frågar han mig om vi ska åka hem till mig och ”känna på det lite”. och här stelnar jag. antingen säger jag nej och åker hem och gråter eller så får jag vara med en person jag gillar välldigt mycket. så jag är en idiot som nickar mot honom med blicken fäst vid marken. Men våran andra kollega sätter in honom i en taxi hem till honom innan vilket var tur.

Måndagen efter så ignorerar de mig på jobbet, både han jag är kär i och kollegan som satte honom i taxin.
Senare får jag reda på att de tycker att allt är mitt fel och för att han var mer berusad så jag borde tagit ansvar. Jag vet att jag gjorde misstaget att vi kysste varandra och säger ja till att han kan följa med till mig och jag tänker inte skylla på alkohol. Men vi var ändå två personer och de får det att låta som att jag uttnytjade sittuationen av att han var mer berusad än mig. Han säger såklart att han minns inget och gömmer sig för mig.

Jag mår fruktansvärt dåligt över detta, säger inte att jag är oskyldig på något sätt. men att allt är mitt fel och att jag är en slampa håller jag inte med om.
Eller har jag helt fel?
Citera
2018-02-28, 15:22
  #2
Medlem
Stygotiuss avatar
Han projicerar bara (se https://sv.wikipedia.org/wiki/Projektion_(psykologi)). Du är singel, han har ett förhållande. Ansvaret ligger helt och hållet på honom.

Att han var berusad är bara struntprat. Kan man stå upp kan man behärska sig. Kan man inte stå upp är man ändå inte kapabel till att vara otrogen.
Citera
2018-02-28, 15:26
  #3
Medlem
rikastistorstans avatar
Nej, du har helt rätt. Du har ingen som helst skuld i det hela. Du är singel och han är det inte. Du behöver inte ha dåligt samvete alls. Personligen skiter jag helt i om någon tjej har en pojkvän. Så länge inte hennes kille är en vän så är det enbart hennes ansvar.
Citera
2018-02-28, 15:29
  #4
Medlem
Du kan inte ta ansvar för honom. Det är hans ansvar att ta hand om sig och sin familj. Han får själv hålla reda på hur mycket han kan dricka. Dåligt av din kollega som ignorerar dig.
Citera
2018-02-28, 15:30
  #5
Medlem
kumlafucker84s avatar
Nej. Det är inte ditt fel.
Citera
2018-02-28, 15:30
  #6
Medlem
Herr.Grabesmonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointlessfeelings
Eller har jag helt fel?
Nej.
Citera
2018-02-28, 15:30
  #7
Medlem
Kaustis avatar
Osmidigt av er båda, snubben är uppenbart en idiot och har absolut stor skuld i det hela. Hoppas hans fru lämnar honom så att han får inse vilken idiot han är.

Med det sagt ligger en del av ansvaret på dig med. ”Jag har känslor för honom” är inte en ursäkt för att förstöra för hans familj. Man kommer inte undan med att skylla på att ”han var värre” utan du har absolut en del i det hela.
Citera
2018-02-28, 15:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Osmidigt av er båda, snubben är uppenbart en idiot och har absolut stor skuld i det hela. Hoppas hans fru lämnar honom så att han får inse vilken idiot han är.

Med det sagt ligger en del av ansvaret på dig med. ”Jag har känslor för honom” är inte en ursäkt för att förstöra för hans familj. Man kommer inte undan med att skylla på att ”han var värre” utan du har absolut en del i det hela.

Nej precis! Jag har gjort helt fel jag också. Det förnekar jag inte.
Citera
2018-02-28, 15:43
  #9
Medlem
Du har ingen skulld överhuvudtaget, du är singel och gör vad du vill, han är det inte.
Han kan inte skylla på berusning, undrar om hans sambo köper den ursäkten?
Citera
2018-02-28, 15:43
  #10
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pointlessfeelings
Jag har haft kännslor för en kollega i ca 2 år och har verkligen försökt att släppa det då han har sambo och barn. Men man jobbar ihop och det är svårt när man måste ha kontakt varje dag. Han har vetat om mina kännslor ett bra tag men vi har aldrig pratat om det. Vi har kunnat skoja och umgås på jobbet utan problem.

På en AW när alla skulle hem så står jag, min kollega och en annan man från våran avdelning och letar bussar att ta hem.Vi alla hade druckit men min kollega som jag har kännslor för var mest berusad av oss alla då han gick vingligast. så vi frågar honom vart han vill åka? sin bror? sin kompis? hem till sig? han svarar mig inte och går fram till mig och säger ”har du något på hjärtat?” jag förstod inte först och säger ”va?”. så han upprepade sig och säger efteråt ”jag vet”. som i att han vet om att jag har kännslor för honom. jag spelar dum men sen gav jag upp då jag kände att jag inte kan ljuga mer och erkänner för honom att jag har kännslor för honom och hur dåligt jag mått av att inte kunna berätta för honom då han har familj. Han svarar inte på det jag säger utan säger istället ”jag vet att jag vill. och jag vet att du vill” och pussar mig på kinden men jag känner hur han närmar sig mer min mun för att kyssa mig.
Jag låter det hända. vi kysser varandra och min hjärna går i 110. jag slutar kyssa honom och säger ”tänk dig för nu” och sa även ”du har fan allt, jag vill inte förstöra något” jag håller på vid detta laget på att börja gråta. då jag kännde mig jätteförvirrad av vad jag ska göra. Men tillslut frågar han mig om vi ska åka hem till mig och ”känna på det lite”. och här stelnar jag. antingen säger jag nej och åker hem och gråter eller så får jag vara med en person jag gillar välldigt mycket. så jag är en idiot som nickar mot honom med blicken fäst vid marken. Men våran andra kollega sätter in honom i en taxi hem till honom innan vilket var tur.

Måndagen efter så ignorerar de mig på jobbet, både han jag är kär i och kollegan som satte honom i taxin.
Senare får jag reda på att de tycker att allt är mitt fel och för att han var mer berusad så jag borde tagit ansvar. Jag vet att jag gjorde misstaget att vi kysste varandra och säger ja till att han kan följa med till mig och jag tänker inte skylla på alkohol. Men vi var ändå två personer och de får det att låta som att jag uttnytjade sittuationen av att han var mer berusad än mig. Han säger såklart att han minns inget och gömmer sig för mig.

Jag mår fruktansvärt dåligt över detta, säger inte att jag är oskyldig på något sätt. men att allt är mitt fel och att jag är en slampa håller jag inte med om.
Eller har jag helt fel?
Han får ta ansvar över sitt beteende. Du är ju singel. Du gör ju vad du vill...
Citera
2018-02-28, 15:47
  #11
Medlem
Briasccas avatar
Självklart inte ditt fel. Var och en får ta ansvar för det man gör här livet, även om det vore smidigt att kunna skicka ansvaret vidare och göra sig själv till en liljevit oskuld. Du gjorde inget misstag för du är ju singel. Han gjorde tre misstag: 1) Söp ner sig, 2) kysstes och 3) inte har kurage nog att stå för vad han gjort.

Dock har du nu möjlighet att dra en viktig lärdom. Du vet nu att han är en kille som är otrogen under berusning, så det är dags att dumpa alla känslor för honom. För blir det något mellan er i framtiden så kommer du aldrig kunna lita på honom. Han är en sådan som inte står för vad han gjort för han har säkert inte berättat för sin sambo vad han gjort. Du kan ju fråga honom om du ska kontakta hans sambo och ge din version av vad som hände. Säger han "nej för guds skull, gör inte det" så vet du att han är en lögnare också.

Så, dags att dra vidare och tacka din lyckliga stjärna att den här AW:n gav dig så mycket kunskap. Sorry för smärtan dock.
Citera
2018-02-28, 16:04
  #12
Medlem
Du är ingen slampa av detta. Verkligen inte. Hur kan du ens tänka så ?=)

Ja lite rätt har de i att den som är mer nykter måste ta lite mer ansvar och styra bort sånt i fyllan. Däremot kan man tvista om nivån på det osv.

Men vidare att sen frysa ut dig och inte ge någon skit mot mannen som försökte är ju helt jävla galet dåligt.

Idioter verkar det vara då det han gjort är långt värre än att du inte kunde säga nej när han var dyngfull.

Så summa kardemumma borde de skämmas ihjäl dessa 2 gubbar. Och då är jag man själv.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback