Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-04-21, 20:28
  #49
Medlem
Ziayas avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott
Det håller jag inte med om. Det finns ingen anledning att visa hänsyn mot någon som inte vill att man visar hänsyn. Det vanligaste misstaget tjejer gör som försöker agera dominant är faktiskt just att de har svårt att frigöra sig från den sociala normen att man alltid måste visa hänsyn. I 99% av fallen är säkert hänsyn bra - men det finns åtminstone ett undantag.
Man visar hänsyn genom att inte göra det den andra inte vill att man gör. Vill hon bli piskad kan man piska henne etc. Jag tror inte du greppar vad jag menar med hänsyn.
Citat:
Det där LÅTER klokt/klyschigt, men man bör nog vara mer försiktig än så beträffande att sätta upp regler som fördömer andra människors sexualitet.
Jag vet inte var du läser in fördömande. Att ha respekt för andras gränser osv är grundläggande för mig. Om hennes önskan är att tänja gränser är det ok, men vill hon sluta är det sluta.
Citat:
Vad exakt betyder "lika villkor" i det här sammanhanget? Får ingen part dominera den andra under akten? Eller syftar du på att samtycke ska föreligga (isåfall håller jag med, med undantag från "consensual non-consent).
Om du ännu inte har fattat vad jag försöker få fram kan jag inte förklara. Jag kan försöka en gång till iofs. Båda ska vara med på det som sker.
Citat:
"Hänsyn" betyder såvitt jag vet att man har empati med någon och inte gör saker som strider mot dennes intressen. Om man tillämpar denna definition är just vissa former av dominanssex ett kanske unikt undantag från det vanliga behovet av hänsyn, just eftersom den undergivna partnern kan bli kåt på det faktum att partnern INTE verkar ha hänsyn. (Därmed inte sagt annat än att samtycke måste föreligga)
Jag hävdar alltså:
1. Det är OKEJ att som ug tända på en partner som känns hänsynslös.
2. Det är därför också OKEJ att framstå som hänsynslös i denna partners ögon.
3. Det är till och med OKEJ att till och med faktiskt VARA hänsynslös, sålänge man fortfarande tar ansvar för sina handlingar och inte gör något som inte är safe, sane & consensual. Det finns inga andra krav än SSC (eller möjligtvis RACK) för att sex ska vara okej. Död åt sextabuet!
Kan bli kåt på att personen inte verkar ta hänsyn. Just precis. Men personen visar i själva verket hänsyn genom att dominera så som den andra vill. Vadå för jädra tabu? Man ska göra det den andra vill. Okej?
Citat:
Nä visst. BDSM är inte min grej men du verkar kunnig så du vet säkert bäst. Vill man köra utan säkerhetsord för att det är spännande att någon kanske skadas allvarligt så visst, kör på det.
Citat:
Vid smisk kan själva fucking syftet vara att skapa smärta och faktiskt även blåmärken.
Du har verkligen inte fattat vad jag fucking skriver.
Citat:
Jag tror också att det finns många som gillar det men inte alla. Dock gäller det samtliga tjejer jag nånsin träffat att de vill bli mer brutalt behandlade än vad jag känner för. Jag skulle aldrig kunna rispa nån med kniv exempelvis trots att de vill det, jag har inte lyckats arbeta bort mina hämningar så mycket ännu, tyvärr. Tycker heller inte om att orsaka blåmärken på en vacker kvinnokropp.
Så bilden att killar kör sitt race och tjejer är oskyldiga offer stämmer inte alls med min erfarenhet, tvärtom.
Jag har legat med... en rätt stor siffra tjejer och jag har aldrig mött nån som vill bli rispad med kniv. Kanske är det så att du attraherar en viss typ tjejer och jag en annan. Kanske berättade de som var lagda åt det hållet inte sånt för att jag inte gillar det. Ett par hade böjelser jag inte ville tillgodose. Jag har kunnat dra några tjejer i håret men där går min gräns. Jag är överlag dominant men inte på det viset. Jag dömer inte folks sexuella preferenser. Jag känner de som gillar BDSM. Men jag kommer aldrig att tycka att det där förnedringssexet utan kontroll är sunt, och att köra på som en bulldozer utan att kolla om det är ok. Sån är jag. Sorry.
__________________
Senast redigerad av Ziaya 2018-04-21 kl. 20:35.
Citera
2018-04-22, 03:18
  #50
Medlem
Skattebrotts avatar
[quote=Ziaya|63845730]
Citat:
Man visar hänsyn genom att inte göra det den andra inte vill att man gör. Vill hon bli piskad kan man piska henne etc. Jag tror inte du greppar vad jag menar med hänsyn.

Jag förstår precis hur du menar med "hänsyn". Uppenbarligen använder du en annan betydelse än den lexikaliska vilket är ett vanligt misstag. Att jag anmärker på det beror inte på att jag vill märka ord, utan för att språkliga fel även kan leda till att logiken haltar.

Annorlunda uttryckt, utan att använda ordet "hänsyn", menar vi antagligen båda att man bör förvissa sig om att samtycke föreligger. Även om man rent hypotetiskt inte skulle ha några etiska problem med tvång, finns det även juridiska problem (endast en totalidiot vågar riskera fängelse bara för ett skönt knulls skull).

Citat:
Jag vet inte var du läser in fördömande. Att ha respekt för andras gränser osv är grundläggande för mig. Om hennes önskan är att tänja gränser är det ok, men vill hon sluta är det sluta.

Isåfall är vi överens.

Citat:
Kan bli kåt på att personen inte verkar ta hänsyn. Just precis. Men personen visar i själva verket hänsyn genom att dominera så som den andra vill. Vadå för jädra tabu? Man ska göra det den andra vill. Okej?

Det är en utmaning för den dominanta parten att närma sig "consentual non-consent" utan att överskrida de faktiska gränserna. De flesta dominanta får oftare kritik för att de är alldeles för mesiga, än för att de råkat överskrida några gränser. Bättre det, iofs. Men ju närmare gränsen man ligger, desto mer uppskattat blir det förstås.

Citat:
Nä visst. BDSM är inte min grej men du verkar kunnig så du vet säkert bäst. Vill man köra utan säkerhetsord för att det är spännande att någon kanske skadas allvarligt så visst, kör på det.

Jag är inte säker på att det faktum att säkerhetsord ej används, implicerar att det måste finnas en risk för allvarlig skada. I 99% av fallen är det uppenbart när den undergivna verkligen vill sluta, även om inga säkerhetsord avtalats. Skriker man exempelvis "sluta, jag menar allvar" är det synnerligen svårt att uppfatta detta som att den undergivna bara SPELAR ovillig.

Citat:
Jag har legat med... en rätt stor siffra tjejer och jag har aldrig mött nån som vill bli rispad med kniv. Kanske är det så att du attraherar en viss typ tjejer och jag en annan. Kanske berättade de som var lagda åt det hållet inte sånt för att jag inte gillar det. Ett par hade böjelser jag inte ville tillgodose. Jag har kunnat dra några tjejer i håret men där går min gräns. Jag är överlag dominant men inte på det viset. Jag dömer inte folks sexuella preferenser. Jag känner de som gillar BDSM. Men jag kommer aldrig att tycka att det där förnedringssexet utan kontroll är sunt, och att köra på som en bulldozer utan att kolla om det är ok. Sån är jag. Sorry.

Du läser återigen in saker jag varken skrivit eller menat. Jag har aldrig förespråkat att man inte ska ha kontroll eller att man inte ska kolla om det är okej. Men det finns ju måtta. De flesta undergivna tjejer skulle bli grymt avtända om man ens frågade om det är okej trots att tjejen inte på något sätt signalerat att nåt är fel. Det får man kolla ändå på andra sätt än att fråga. I 99% av fallen är det solklart. Det gäller ju, för att tala klarspråk, att hålla uppe den illusion av att vara en osympatisk demon som gör den undergivna kåt. Även om man nu inte i verkligheten vill vara en osympatisk demon (vilket 99% av de dominanta inte vill).
Men visst, är det en total nybörjare kanske tjejen är så osäker och rädd att sådana frågor är på sin plats. Been there too. Det känner man isåfall också av, om man har någorlunda människokännedom.
Citera
2018-04-22, 16:45
  #51
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Nu ligger inte ja med killar så borde inte uttala mig MEN om jag kollar bland mina bekanta så är det mig veterligen bara en som gillar det, och han har en trasslig uppväxt.
Va är din analys?

Tre av mina ex har tänt ordentligt på förnedring. En hade varit utsatt för incest, en hade en mor som dog av alkoholism och den tredje var skilsmässobarn och allmänt störd (gick hos psykolog). Dock är tre personer inte ett statistiskt urval, men jag tror att det ligger något i det du säger.
Citera
2018-04-22, 20:18
  #52
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebrott

Jag förstår precis hur du menar med "hänsyn". Uppenbarligen använder du en annan betydelse än den lexikaliska vilket är ett vanligt misstag. Att jag anmärker på det beror inte på att jag vill märka ord, utan för att språkliga fel även kan leda till att logiken haltar.

Annorlunda uttryckt, utan att använda ordet "hänsyn", menar vi antagligen båda att man bör förvissa sig om att samtycke föreligger. Även om man rent hypotetiskt inte skulle ha några etiska problem med tvång, finns det även juridiska problem (endast en totalidiot vågar riskera fängelse bara för ett skönt knulls skull).



Isåfall är vi överens.



Det är en utmaning för den dominanta parten att närma sig "consentual non-consent" utan att överskrida de faktiska gränserna. De flesta dominanta får oftare kritik för att de är alldeles för mesiga, än för att de råkat överskrida några gränser. Bättre det, iofs. Men ju närmare gränsen man ligger, desto mer uppskattat blir det förstås.



Jag är inte säker på att det faktum att säkerhetsord ej används, implicerar att det måste finnas en risk för allvarlig skada. I 99% av fallen är det uppenbart när den undergivna verkligen vill sluta, även om inga säkerhetsord avtalats. Skriker man exempelvis "sluta, jag menar allvar" är det synnerligen svårt att uppfatta detta som att den undergivna bara SPELAR ovillig.



Du läser återigen in saker jag varken skrivit eller menat. Jag har aldrig förespråkat att man inte ska ha kontroll eller att man inte ska kolla om det är okej. Men det finns ju måtta. De flesta undergivna tjejer skulle bli grymt avtända om man ens frågade om det är okej trots att tjejen inte på något sätt signalerat att nåt är fel. Det får man kolla ändå på andra sätt än att fråga. I 99% av fallen är det solklart. Det gäller ju, för att tala klarspråk, att hålla uppe den illusion av att vara en osympatisk demon som gör den undergivna kåt. Även om man nu inte i verkligheten vill vara en osympatisk demon (vilket 99% av de dominanta inte vill).
Men visst, är det en total nybörjare kanske tjejen är så osäker och rädd att sådana frågor är på sin plats. Been there too. Det känner man isåfall också av, om man har någorlunda människokännedom.
Tack för dina svar. De var bra och förklarande. Fattar vad du menar.
Citera
2018-04-23, 14:14
  #53
Medlem
Redoxreaktions avatar
Jag kom på att alla tre exen var mulliga också. Dock var de två äldre av dem samtidigt muskulösa. Den ena gick på gym. Mullisar verkar också ha lite mer tendenser till förnedring än smala, får jag för mig.
Citera
2018-04-27, 01:00
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya


Så då kastar jag ut en fråga och ser om jag får några svar.
Är det vanligare än vad jag tror att tjejer gillar att förnedras och att killar gillar att förnedra under sex eller ger flashback en missvisande bild?

Skulle säga att de är ganska vanligt, i mitt närmsta umgänge gillar typ hälften av männen nån form av dominans och underkastelse. Även om dem nog inte skulle kalla det bdsm så är det precis vad det är. Sen finns det olika skalor också på det, allt från lätt dominans till mer hardcore..

Lätt domians, att bli fastbunden i sängen och få ögonen förbundna t.ex. har nästan alla tjejer jag legat med gått igång på.
Smärta, förnedring och mer avancerad dominans är betydligt ovanligare.
__________________
Senast redigerad av ageton 2018-04-27 kl. 01:09.
Citera
2018-04-28, 02:36
  #55
Medlem
2mass avatar
Bland kvinnor är det en stor majoritet som går igång på detta, alltså att vara den undergivna parten. Bland män är det färre än hälften som fullt kan stilla kvinnans undergivna begär.
Citera
2018-04-28, 20:57
  #56
Medlem
whydahs avatar
Jag har träffat ganska många undergivna tjejer, några mer åt vanilj-ug medan andra verkligen velat bli förnedrade (grovt)... Jag kan ju inte säga att alla har varit 100% problemfria, men att de tjejer som vill bli ordentligt utnyttjade/förnedrade på något sätt måste vara skadat gods är ju helt felaktigt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback