Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-28, 14:31
  #1
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Som frekvent besökare och skribent i Stephen King-tråden, tillika fan av Kings litteratur, så har jag inte kunnat undgå att notera att min absoluta favoritbok skriven av honom, finns i serieformat: https://en.wikipedia.org/wiki/The_Stand_(comics). Här är lite bilder.

Vad har ni för erfarenheter av att läsa "King" (även om han enbart står som skapare till förlagan, inte författare i det här fallet) i det här formatet? Finns det fler exempel på adaptions, antingen av King själv eller andra författare av hans verk till serieformatet?

Notera avgränsningen av diskussionsämnet. Det finns en lång och mycket aktiv tråd om Stephen Kings författarskap i övrigt i litteraturforumet.
Citera
2018-02-28, 15:01
  #2
Medlem
V-rocks avatar
Det finns en ganska lång räcka serier baserade på Kings revolvermanna böcker.

Minns dom som rätt bra, läste dom i fantomen för ett antal år sedan när jag fick för mig att prenumerera ett år. Läste sen om dom som kommit ut i ett sträck på internet senare för att jag gillar den värld som King byggde upp i böckerna och inte kunde få nog av den.

Dom som kom ut i början följde böckerna rakt av mer eller mindre även om dom började i Rolands ganska okända ungdom. Vet faktiskt inte exakt hur mycket som har gjorts i den serien men rekommenderar den om man vill ha kombinationen Stephen King och tecknade serier.
Citera
2018-03-11, 16:18
  #3
Medlem
BigFatCones avatar
Jag har bara läst The Stand, inte hela dock - ska ta tag i det. Och den är bra. Riktigt bra till och med, kan verkligen rekommendera den. Har dock inte läst några andra serieadaptioner, så vitt jag kan minnas i alla fall.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback