2018-02-28, 13:53
Medlem
Som rubriken lyder, varför jobbar egebtligen allsköns whitetrash som personliga assistenter eller inom äldrevården? Det är sällan jag är fördomsfull, men när det gäller den här kategorin så har jag fått mina fördomar bekräftade flera gånger om. Är det lätt att få jobb eller enkla arbetsuppgifter?
Citera
2018-02-28, 13:56
Medlem
KonungHonungs avatar
Kanske för att arbetslinjen dikterar att alla måste lönearbeta, även dessa riksmongon.
Citera
2018-02-28, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Som rubriken lyder, varför jobbar egebtligen allsköns whitetrash som personliga assistenter eller inom äldrevården? Det är sällan jag är fördomsfull, men när det gäller den här kategorin så har jag fått mina fördomar bekräftade flera gånger om. Är det lätt att få jobb eller enkla arbetsuppgifter?
lugna ner dig ....innan du ligger på döds bädden har du en gambian som torkar din röv .
Citera
2018-02-28, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Kanske för att arbetslinjen dikterar att alla måste lönearbeta, även dessa riksmongon.

Det besvarar inte frågan i tråden. Varför just den här typen utav arbete?
Citera
2018-02-28, 13:59
Medlem
Citat:

Du verkar vara en efterbliven typ, inte minst pundare, sett till dina trådar. Så lite lyteskomik när du pissar på dem som jobbar inom vården.

Vården är den sektor som har stort brist på personal just nu. Det är där jobben finns. Så kraven är inte så stora som det är i andra branscher. Lata mellanmjölksvenssons med sina låtsasjobb som sitter och porrsurfar och twittrar på arbetstid på något kontor, vågar inte kavla upp ärmarna och göra ett ordentligt jobb.
Citera
2018-02-28, 14:01
Medlem
Citat:
Är det lätt att få jobb eller enkla arbetsuppgifter?

Ja både lätt att få och enkla uppgifter dock säkert tungt ibland och jobbigt att kommunicera med alla kolleger som inte talar svenska... men låt inte det hindra dig, du kan säkert få jobb där
Citera
2018-02-28, 14:01
Medlem
BewilderedHulders avatar
För att de har något du inte har.
Socialkompetens
Citera
2018-02-28, 14:03
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizard99
lugna ner dig ....innan du ligger på döds bädden har du en gambian som torkar din röv .

Wut?! Vad menar du, förklara!
Citera
2018-02-28, 14:09
Medlem
De människor som inte lever upp till idévärldens krav stannar kvar i verkligheten och tar hand om varandra istället. Du är välkommen du också den dagen du inte gillar det du ser i spegeln och dina ädla idéer har bleknat.

Den dagen kommer. Välkommen!
Citera
2018-02-28, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BewilderedHulder
För att de har något du inte har.
Socialkompetens

Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Cates
Du verkar vara en efterbliven typ, inte minst pundare, sett till dina trådar. Så lite lyteskomik när du pissar på dem som jobbar inom vården.

Vården är den sektor som har stort brist på personal just nu. Det är där jobben finns. Så kraven är inte så stora som det är i andra branscher. Lata mellanmjölksvenssons med sina låtsasjobb som sitter och porrsurfar och twittrar på arbetstid på något kontor, vågar inte kavla upp ärmarna och göra ett ordentligt jobb.

Verkar som att jag har trampat på en och annan tå. Min fråga är seriöst ställd och har grund till det. Jag började själv efter gymnasial examen inom tjänstemanna sektorn och har haft precis likadana förutsättningar som dessa wt människor har. Du är välkommen in på mitt kontor så får vi se ifall du har en tillräcklig IQ-kvot för att överhuvudtaget förstå ett uns av arbetsuppgifterna.
Citera
2018-02-28, 14:11
Bannlyst
För att det krävs ett mongo för att kunna hantera ett annat mongo.
Citera
2018-02-28, 14:14
Medlem
Europes avatar
Nej, alla mongon jobbar inte som personliga assistenter, samt alla personliga assistenter är inte mongon. Jag tror TS har sammanblandat vilka som är assistenter och vilka många av dem tar hand om. Om TS är förbannad på sin personliga assistent, så bör denne kanske bearbeta sin ilska på något annat sätt än genom att starta en tråd av det här slaget.

I vilket fall är inte min sambo varken "white trash", mongo eller något annat, varken när hon nu jobbar som personlig assistent, när hon jobbar som lärare eller när hon eventuellt i framtiden kommer att jobba som läkare. Hon är högbegåvad och har tämligen mer de typiska dragen hos någon som kommer från välbärgad medelklass, förutom att hon möjligtvis har en lite mer udda konstnärlig stil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in