Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-28, 12:24
  #1
Medlem
ludwiqs avatar
Tänkte börja spela lite PLO på låga insatser (0,5/1kr blinds ca). Läst och kollat mycket streams/youtube och känner jag borde ha möjlighet och göra lite pengar här.
Tänkte bara kolla om någon med mer erfarenhet har några tips på dessa insatser?
Funderar också om man bör spela Zoom istället för t.ex. 6man bord för att lättare slänga händer som är svaga och utnyttja sin position ännu mer.
Spelat lite på Svenska spel och tycker varenda pot går multiway (alla Limpar) vilket så klart både är positivt och negativt.
Är det någon annan spel site ni kan rekommendera för PLO cash? Gärna med fin insättningbonus. (Tänker en rulle på ca 1500-2000kr)

Annat man bör tänka på som inte är uppenbart? (Tycker jag kan grunderna hur man ska spela)

Tacksam för alla svar!
Citera
2018-02-28, 12:27
  #2
Medlem
Centauris avatar
Extrema svings. Att förlora 5% av ens bankrulle under en session (>5h speltid) är inte jätteovanligt.
Citera
2018-02-28, 12:50
  #3
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
Extrema svings. Att förlora 5% av ens bankrulle under en session (>5h speltid) är inte jätteovanligt.

Har aldrig jobbat med bankrulle innan men hur stor rekommenderas för t.ex. 0.5/1kr blinds
Citera
2018-02-28, 13:36
  #4
Medlem
Centauris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Har aldrig jobbat med bankrulle innan men hur stor rekommenderas för t.ex. 0.5/1kr blinds

I PLO skulle jag säga att man ska ha 150-250 buy-ins.
Citera
2018-02-28, 13:41
  #5
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
I PLO skulle jag säga att man ska ha 150-250 buy-ins.

Hur många blinds är "standard" att gå in med varje session? 100?200?
Citera
2018-02-28, 14:07
  #6
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
I PLO skulle jag säga att man ska ha 150-250 buy-ins.

Det ska oerhört mycket till för en vinnande spelare att backa 100 inköp i PLO, 150-250 är bara larvigt.

Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Hur många blinds är "standard" att gå in med varje session? 100?200?

I början kan det vara bekvämt att inte gå in med max men tanken är att du alltid ska köpa in för så mycket du kan.
Citera
2018-02-28, 14:23
  #7
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
I början kan det vara bekvämt att inte gå in med max men tanken är att du alltid ska köpa in för så mycket du kan.

50kr buyins med en bankrulle på 2000 får ses som godkänt? (Tror det är den lägsta nivån. Alltså 40 buyins
Citera
2018-02-28, 14:32
  #8
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
50kr buyins med en bankrulle på 2000 får ses som godkänt? (Tror det är den lägsta nivån. Alltså 40 buyins

Det är svårt att svara på vad som är en bra rulle eftersom det förutsätter att du är en vinnande spelare till att börja med. Sätt av en summa som du är bekväm med att förlora, köp in för minst 100bb varje gång, spela lite och utvärdera.
Citera
2018-02-28, 14:48
  #9
Medlem
ludwiqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är svårt att svara på vad som är en bra rulle eftersom det förutsätter att du är en vinnande spelare till att börja med. Sätt av en summa som du är bekväm med att förlora, köp in för minst 100bb varje gång, spela lite och utvärdera.

Några tips på sidor för lägre insatser? 888poker, partypoker okej?
Citera
2018-02-28, 16:19
  #10
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Tänkte börja spela lite PLO på låga insatser (0,5/1kr blinds ca). Läst och kollat mycket streams/youtube och känner jag borde ha möjlighet och göra lite pengar här.
Tänkte bara kolla om någon med mer erfarenhet har några tips på dessa insatser?
Funderar också om man bör spela Zoom istället för t.ex. 6man bord för att lättare slänga händer som är svaga och utnyttja sin position ännu mer.
Spelat lite på Svenska spel och tycker varenda pot går multiway (alla Limpar) vilket så klart både är positivt och negativt.
Är det någon annan spel site ni kan rekommendera för PLO cash? Gärna med fin insättningbonus. (Tänker en rulle på ca 1500-2000kr)

Annat man bör tänka på som inte är uppenbart? (Tycker jag kan grunderna hur man ska spela)

Tacksam för alla svar!
Du skall spela på Svenska Spel för att det är den siten som har överlägset sämst spelare men även en human rake. Spela tight preflop och straffa limparna när du har fina DSconnectade kort AAxx samt bra(!) kungar. Spela tight som fan i början innan du fått grepp på det så kan du plussa från dag 1 eftersom folk suger så hårt. Acceptera variansen och fokusera bara på att fatta rätt beslut.
Kolla på Jnandez87 videos på Youtube och skit i alla andra dåliga streamare.
Gör dig själv en stor tjänst och bli inte fäst vid fina rakebackdeals och insättningsbonusar. Givetvis skall man ha bästa förutsättningar på den siten man väl spelar på men mycket viktigare är att hitta bord och siter med dåliga spelare och att hela tiden utveckla sitt spel istället för att jaga bonusar och volym.

Citat:
Ursprungligen postat av Centauri
I PLO skulle jag säga att man ska ha 150-250 buy-ins.
Hahahahaha. Nej, verkligen inte. Inte ens jag som har det som mitt levebröd är i närheten av detta. Det är helt absurt att en hobbyspelare skulle behöva denna typ av bankrulle för pengar jag utgår från att han kan förlora. Mellan 30-50 inköp per nivå är lagom och förlorar man går man bara ner i nivå ett tag förstås. Ta gärna lite skott ibland när rullen tillåter och värdet är fint. Detta överdrivet tighta BRM är så 2008. Skott är bra och nyttigt bara man har disciplin nog att droppa ner i stakes om man springer dåligt längre perioder.
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
I början kan det vara bekvämt att inte gå in med max men tanken är att du alltid ska köpa in för så mycket du kan.
Det stämmer inte allmänhet och definitivt inte i PLO i synnerhet.
Citera
2018-03-01, 09:34
  #11
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan

Det stämmer inte allmänhet och definitivt inte i PLO i synnerhet.

Om inte syftet är att lära sig spela shortstackat så tror jag mer man plockar upp dåliga vanor av att köpa in kort. Är man obekväm med att inte sitta med fullt inköp kan man diskutera om man överhuvudtaget ska vara på bordet, även om det finns undantag så står jag kvar vid mitt råd till en ny spelare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback