Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-04, 17:35
  #13
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Du måste markera något att exportera först.
jag gör det men det går inte..
Citera
2018-03-05, 11:31
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
jag gör det men det går inte..
Till och med jag (?) hade lite bekymmer med att hitta vad/var man markerade i det programmet...

Prova en stund till (Jag minns inte fler detaljer).
Citera
2018-03-05, 15:49
  #15
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Till och med jag (?) hade lite bekymmer med att hitta vad/var man markerade i det programmet...

Prova en stund till (Jag minns inte fler detaljer).
tycker jag har provat allt
Citera
2018-03-06, 02:01
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
tycker jag har provat allt
Mycket konstigt...
  1. Syns det i PC-suite att telefonen är ansluten?
  2. Kan du se antal och läsa SMS i PCn?
  3. Har du tittat på hjälpsidan (frågetecknet): https://minfil.org/37x6K8d1b4/NPexport.PNG
Citera
2018-03-06, 20:38
  #17
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Mycket konstigt...
  1. Syns det i PC-suite att telefonen är ansluten?
  2. Kan du se antal och läsa SMS i PCn?
  3. Har du tittat på hjälpsidan (frågetecknet): https://minfil.org/37x6K8d1b4/NPexport.PNG
1. Ja
2. Ja
3. Jag kollade på bilden du visade och sen markerade jag "konversationer" och då kunde jag trycka på exportera alla sms.
sparade det som en csv-fil
nu ska vi se hur jag ska göra sen..du nämnde nått om att testa progget med androiden med? eller missförstod jag?
Citera
2018-03-07, 06:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
nu ska vi se hur jag ska göra sen..du nämnde nått om att testa progget med androiden med? eller missförstod jag?
Ja just det - Det är värt ett försök i alla fall, men jag har ingen aning om hur det går (men Nokia hade börjat lite på Androidspåret innan de sålde sig till MS.)

Men iom att du nu har .csv-filer så är jag inte alls orolig (ta backup på dem dock!).

Vill du mest bara kolla och bearbeta sms-historia så rekommenderar jag valfritt spread-sheet-program (typ Excel) istället.

Ska du absolut ha in dem i en nyare lur så beror det ju mycket på hur bra sms-app du använder. (Googla typ android+sms+csv )
Börja som jag skrev i inlägg #6
__________________
Senast redigerad av iconicatab 2018-03-07 kl. 06:25.
Citera
2018-03-07, 11:47
  #19
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Ja just det - Det är värt ett försök i alla fall, men jag har ingen aning om hur det går (men Nokia hade börjat lite på Androidspåret innan de sålde sig till MS.)

Men iom att du nu har .csv-filer så är jag inte alls orolig (ta backup på dem dock!).

Vill du mest bara kolla och bearbeta sms-historia så rekommenderar jag valfritt spread-sheet-program (typ Excel) istället.

Ska du absolut ha in dem i en nyare lur så beror det ju mycket på hur bra sms-app du använder. (Googla typ android+sms+csv )
Börja som jag skrev i inlägg #6
jag provade att ansluta min android med usb men nokia-progget kände inte igen den.
ja, jag vill absolut ha in sms:en i androiden.
jo exakt, en mycket bra början nu när dom finns som en csv nu ska man bara kolla apparna som finns.


Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
  1. Anslut via usb med mobilen som filsysytem,
  2. kopiera filen till Androids "Downloads",
  3. dra ur usb,
  4. sedan kan du "importera" till önskad App.
1.med mobilen som filsystem? hurdå menar du?
2.när jag pluggar in androiden via usb till datorn så laddas den bara. jag kan gå in på enheten men det finns inget där

i och med att alla appar kräver android så kan jag ju inte installera någon app på nokian och kopiera den vägen så jag behöver ju få in csv-filen till androiden via datorn.
hmm..via google-kontot kanske..värt ett försök
Citera
2018-03-07, 12:52
  #20
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Ja just det - Det är värt ett försök i alla fall, men jag har ingen aning om hur det går (men Nokia hade börjat lite på Androidspåret innan de sålde sig till MS.)

Men iom att du nu har .csv-filer så är jag inte alls orolig (ta backup på dem dock!).

Vill du mest bara kolla och bearbeta sms-historia så rekommenderar jag valfritt spread-sheet-program (typ Excel) istället.

Ska du absolut ha in dem i en nyare lur så beror det ju mycket på hur bra sms-app du använder. (Googla typ android+sms+csv )
Börja som jag skrev i inlägg #6

edit:
laddade upp csv-filen på google drive och sen laddade jag ner den till min android-telefon.
installerade "Sms Tools - All in one" från google play, som gjorde jobbet
fattade inte först hur jag skulle göra för att importera meddelanden från filen men det var 3 steg som behövdes:

1. Godkänna appen som default för att läsa meddelanden (är bara temporärt så ingen fara)
2. Välja importera sms och efter det får man välja från vilken typ av telefon meddelandena kommer ifrån (i mitt fall nokia)
3. Sen välja mappen där man sparat filen (i mitt fall downloads) och välja csv-filen och då importerar appen meddelandena, klart!

så skönt! dock vet jag inte hur jag ska få nokia suite att exportera meddelandena i utkorgen/utkast. men det vikiga kom med i alla fall
Citera
2018-03-07, 15:40
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
laddade upp csv-filen på google drive och sen laddade jag ner den till min android-telefon.
installerade "Sms Tools - All in one" från google play, som gjorde jobbet :w000t:
fattade inte först hur jag skulle göra för att importera meddelanden från filen men det var 3 steg som behövdes:
Grattis!
Det gäller att vara lite envis.. ;)

Citat:
Ursprungligen postat av NightWalker1
så skönt! dock vet jag inte hur jag ska få nokia suite att exportera meddelandena i utkorgen/utkast. men det vikiga kom med i alla fall
Det är bara att hitta nåt annat ställe att markera. (Jag har fått alla sms till .csv-filer)
Det är dock ganska stor risk att import i Android bara kan lägga i Inkorgen - Men prova! (.csv är en enkel textfil, så du kan t.ex ta Wordpad/Write och bara plocka ut typ 3 - 5 stycken i ett första försök.)
Citera
2018-03-07, 17:24
  #22
Medlem
NightWalker1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Grattis!
Det gäller att vara lite envis..

Det är bara att hitta nåt annat ställe att markera. (Jag har fått alla sms till .csv-filer)
Det är dock ganska stor risk att import i Android bara kan lägga i Inkorgen - Men prova! (.csv är en enkel textfil, så du kan t.ex ta Wordpad/Write och bara plocka ut typ 3 - 5 stycken i ett första försök.)
jadu..känns som att jag har försökt allt, det är bara ett ställe jag kan stå på och få fram exportera. det konstiga är att det står exportera alla sms men jag fick inte med alla i filen.

jo vad jag kan se i min android så finns det varken utkorg eller utkast
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback