Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-10-24, 16:50
  #13
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezaint_butelj
Atypiska neuroleptica avbruter en tripp pa studs

lsd framkallad psykos anvandes vid uyvecklingen av dessa.
och dem flesta klassiska hallucinogener ger effekt via aktivering av 5-ht2a receptorn(serotonine-2a) och är agonister, typ alla atypiska (rirsperdal, ketanserin etc är antagonister) utvecklade alltså med antagandet att drogutlösta prykoswr och sjukdoms utlösta är såpass lika att det är basen för forskning ochvutveckling av alla atypiska neuroleptica.

Risperdal tex tar dig back 2 base inom 30min


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubme...ed%20psychosis

Funkar på dem flesta hallucinogener men även psykoser hallisar framkallade av andra droger

Agonist aktiverar 5-ht2a antagonist blockerar, likt heroin vs suboxone eller benzo vs flumazenil.

Effektivt är detta det enda som helt avbryter en tripp och detta till fullo basically

Stämmer inte riktigt, jag äter 10mg zyprexa om dan(tyvärr) men jag trippar på det mesta. Har testat en hel uppsjö med olika hallucinogener. Det enda jag kommer ihåg nu som jag inte fick nån effekt av va Proskalin. Har iof inte ätit zyprexa när jag tagit Lsd, men däremot Lsa och det trippa jag på som vanligt. Har tagit Lsa både med och utan zyprexa enda skillnaden är att jag fick höja dosen lite vilket även gäller dem flesta andra hallucinogenerna.

Mvh
Citera
2018-11-11, 02:45
  #14
Medlem
mezaint_buteljs avatar
underligt då dem allra flesta om du göer en sökning håller med mig ,och frågan är om du trippat öht om du aldrig testat efter du vart ren ett tag utan denna medicin,

hursom visst undantag finns likt all svarar ej på dessa mediciner vid exempelvis mental ohälsa heller men överlag och i 9/10fall uppskattningsvis lär det jag beskrivit ske.

och stämmer gör det definitivt som kan läsas i materialet exakta siffror på hur många det ej funkar på kan jag ej ge dock men i majoritet definitivt den grupp det funkar på, huruvida du är ett undantag alt/ då du dagligen äter den kraver en större dos för att döda trippen vet jag inte.
__________________
Senast redigerad av mezaint_butelj 2018-11-11 kl. 02:51.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback