Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-27, 23:34
  #1
Medlem
ecztasys avatar
Tjo! några vänner tänkte ta LSD eller svamp till helgen, och jag ska trippsitta dem. Jag vill gärna ha något som kan avbryta en tripp ifall det skulle gå snett, vet att benzo funkar bra för att avbryta men det syns på pisse och dem har regelbundna pisseprov.

Därför undrar jag om lyrica kan avbryta / dämpa en tripp. Eftersom lyrica ej syns på pisseprov. har sökt lite men hittar inget. vet att lyrica e lite ångestdämpande osv men hittar inget om det funkar.
Citera
2018-02-27, 23:37
  #2
Medlem
kimilsungias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecztasy
Tjo! några vänner tänkte ta LSD eller svamp till helgen, och jag ska trippsitta dem. Jag vill gärna ha något som kan avbryta en tripp ifall det skulle gå snett, vet att benzo funkar bra för att avbryta men det syns på pisse och dem har regelbundna pisseprov.

Därför undrar jag om lyrica kan avbryta / dämpa en tripp. Eftersom lyrica ej syns på pisseprov. har sökt lite men hittar inget. vet att lyrica e lite ångestdämpande osv men hittar inget om det funkar.

En del säger att Lyrica inte har någon effekt, en del säger att det motverkar "trippen" och inte får den att blomma ut fullt ut.

Dock så finns det faktiskt test som kan påvisa Lyrica i urinen, så även om du inte tar benso är du nog inte säker där heller?
Citera
2018-02-27, 23:43
  #3
Medlem
ecztasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimilsungia
En del säger att Lyrica inte har någon effekt, en del säger att det motverkar "trippen" och inte får den att blomma ut fullt ut.

Dock så finns det faktiskt test som kan påvisa Lyrica i urinen, så även om du inte tar benso är du nog inte säker där heller?

När du menar att inte blomma ut, menar du lyurica innan? jag tänker att använda det efter intag av substansen, som en avbrytare / dämpare helt enkelt. vet att det går att hitta lyrica i urin, men det syns inte såöänge dem inte letar efter det. socialen tar bara en sticka, som lyrica inte finns på
Citera
2018-02-28, 02:33
  #4
Medlem
Cybersluts avatar
Kan vara så att lyrica dämpar effekterna från LSD men lyrica tar ju också en ganska så lång stund på sig att kicka, för mig oftast 60-90 minuter. Så för akut trippavbrytning finns det knappt något som trumfar de gamla hederliga bensodiazepinerna... Ifall du pissar kan du ju köpa någon RC-benso, flu-alprazolam t.ex är det ett jävla tryck i och då de räcker att käka en kvarting för att må bra så hade nog en hel tagit kål på en snedtripp effektivt.
Citera
2018-02-28, 04:38
  #5
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyberslut
Kan vara så att lyrica dämpar effekterna från LSD men lyrica tar ju också en ganska så lång stund på sig att kicka, för mig oftast 60-90 minuter. Så för akut trippavbrytning finns det knappt något som trumfar de gamla hederliga bensodiazepinerna... Ifall du pissar kan du ju köpa någon RC-benso, flu-alprazolam t.ex är det ett jävla tryck i och då de räcker att käka en kvarting för att må bra så hade nog en hel tagit kål på en snedtripp effektivt.
Flualpra och de flesta lagliga bensodiazepiner syns dock lika mycket som de traditionella motsvarigheterna på UP.

Till TS: Lyrica sitter i rätt länge i urinet och har man otur så ger det utslag på buprenofin. Sen som föregående talare säger tar det ju en stund för Lyrica att nå full effekt, vet inte om ens 90 minuter räcker. Men det borde inte vara ett problem, finns mycket man kan göra för att avbryta sne-trippar. Har aldrig behövt något för att döda en tripp och det ska man inte behöva heller. Vill man må bra utan att riskera lärdomar kan man ta MDMA tycker jag.
Citera
2018-02-28, 06:16
  #6
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
LSD+lyrica är sjukt obehagligt, undvik!
Citera
2018-02-28, 08:16
  #7
Medlem
Thubbes avatar
Lyrica innehåller det aktiva ämnet Pregabalin, vilket agerar genom att binda till spänningskänsliga kalciumkanaler i centrala nervsystemet.

http://fass.se/LIF/product?userType=...harmacodynamic

Detta motverkar epileptiska anfall eftersom det försvårar spridning av aktionspotentialer/nervsignaler, men det kommer inte att avbryta en tripp.
Citera
2018-09-07, 01:21
  #8
Medlem
mezaint_buteljs avatar
Atypiska neuroleptica avbruter en tripp pa studs

lsd framkallad psykos anvandes vid uyvecklingen av dessa.
och dem flesta klassiska hallucinogener ger effekt via aktivering av 5-ht2a receptorn(serotonine-2a) och är agonister, typ alla atypiska (rirsperdal, ketanserin etc är antagonister) utvecklade alltså med antagandet att drogutlösta prykoswr och sjukdoms utlösta är såpass lika att det är basen för forskning ochvutveckling av alla atypiska neuroleptica.

Risperdal tex tar dig back 2 base inom 30min


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubme...ed%20psychosis

Funkar på dem flesta hallucinogener men även psykoser hallisar framkallade av andra droger

Agonist aktiverar 5-ht2a antagonist blockerar, likt heroin vs suboxone eller benzo vs flumazenil.

Effektivt är detta det enda som helt avbryter en tripp och detta till fullo basically
__________________
Senast redigerad av mezaint_butelj 2018-09-07 kl. 01:25.
Citera
2018-09-08, 18:16
  #9
Medlem
PsychedLoves avatar
Fungerar, men som andra säger, tar lång tid. Går att ta lite innan för att förebygga ångest - men minskar då en del önskvärda effekter.

Citat:
Ursprungligen postat av mezaint_butelj
Atypiska neuroleptica avbruter en tripp pa studs

lsd framkallad psykos anvandes vid uyvecklingen av dessa.
och dem flesta klassiska hallucinogener ger effekt via aktivering av 5-ht2a receptorn(serotonine-2a) och är agonister, typ alla atypiska (rirsperdal, ketanserin etc är antagonister) utvecklade alltså med antagandet att drogutlösta prykoswr och sjukdoms utlösta är såpass lika att det är basen för forskning ochvutveckling av alla atypiska neuroleptica.

Risperdal tex tar dig back 2 base inom 30min


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubme...ed%20psychosis

Funkar på dem flesta hallucinogener men även psykoser hallisar framkallade av andra droger

Agonist aktiverar 5-ht2a antagonist blockerar, likt heroin vs suboxone eller benzo vs flumazenil.

Effektivt är detta det enda som helt avbryter en tripp och detta till fullo basically
Citera
2018-09-11, 02:14
  #10
Medlem
mezaint_buteljs avatar
Skojar du risperdal kickar in på 15-30min lsd är agonist på denna receptor och antagonister som risperdal är utvecklade utifrån just LSD induced Psychosis.

Den blockerar effektivt HELA trippen och är grund för atypiska neurolepticas existens i princip.

och gäller även svamp och i princip alla hallucinogener, amfetaminer pcp etc.. Alla serotonerga droger/drogutlösta psykoser blockeras av dessa.

Den skall ej tas i förebyggande en tripp blr heller ej avbrytas im ubte6ett absolut måste tuffa" trippar tenderar göra mest nytta i längden.

Förebyggande för att ta lugna dig så funkar i princip allt som dämpar CNS systemet men en tripp bör undvikas helt om man könner så då man ej har rätt set of mind om man känner på detta vis

Risoerdal eller annan gen 2 antipsykotika kommer ta bort hela trippen och jag har sett detta och vart den som administrerat tabletterna vid 2st tillfällen då det fanns fara för individerna i fråga så illa var det.

20min senare POP back to baseline i bpda fallen efter 3mg tablett risperidone
__________________
Senast redigerad av mezaint_butelj 2018-09-11 kl. 02:28.
Citera
2018-09-11, 18:54
  #11
Medlem
HenkWeeders avatar
avbryta tripp... fy fan vad ni framstår som barnungar. Ta det som det kommer och rid ut stormen eller ge fan i den sortens substanser. Hem och ät kakor och dricka mjölk hos farmor istället.
Och lyrica?... Jesus... Vem vill in i en total monsterfylla i en redan kraftig lsd-påverkan?

jaja... låter jag uppkäftig? Det är för att "avbryta" trippar inte existerar för tänker man på det sättet så ska man inte ens vara i närheten av det.

mvh
Citera
2018-10-23, 23:06
  #12
Medlem
mezaint_buteljs avatar
I dem flesta fall håller jag med ovanstående, ta det om det känns rätt blir det ändå fel, försök ej kontrollera ngt utan låt ruset ta ratten, blir det ej bättre "ride it out" eller stay tha fuck clear från början.

MEN det finns undantag då fara för liv eller hälsa el andra allvarliga faktorer (hit räknas ej en vanlig snedtripp generellt) då det är nyttigt att man har ett par exempelvis risperdal just OM det skulle krävas.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback