Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-28, 15:32
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Ok, hebefili, om vi nu ska vara så enormt tekniska. Men i slutändan är det ändå samma skrot och korn; vuxna som knullar barn. I det här fallet med godkännande och support från svenska myndigheter.

Jag börjar tro att människor inte tänker särskilt mycket i det här landet. Så länge folk hinner köra till systembolaget innan kl 18:00 på fredag, och sedan åka hem för att titta på Idol eller Melodifestivalen, så verkar folk strunta i vad deras skattepengar går till. Det får vara islamister, invandrande pedofiler, terrorister eller vad fan som helst.
Det är verkligen inte samma skrot och korn eftersom de flesta tonåringar faktiskt kan ge sitt samtycke. Tonåringar har oftast en sexdrift vilket inte prepubertala barn har. Om två 10-åringar har sex är det jävligt konstigt, äckligt och ovanligt, om två 14-åringar har det är det inte direkt onormalt. Så om en 14-åring väljer en äldre sexpartner kan den ju ge sitt samtycke eftersom den kan vilja ha sex och det är relativt normalt i den åldern att vilja det. Sen så kan man tycka att det är fel och så men det är ju inte våldtäkt i egentlig mening, vad lagboken än säger, eftersom inget tvång/grov manipulation behöver ligga bakom samlaget.

Sedan får man ju tänka på att byxmyndighetsåldern skiljer från land till land. Mexico har 12, USA 16/18 (med "Romeo & Julia"-lagstiftning i vissa delstater), Norge 16, vi 15 osv. Vad gör att 15, 12, 16 osv är rätt? Jag tycker man får se på en case by case basis, men självklart ska "barnet" vara i puberteten och ha de typiska pubertala dragen.

_________

Så, nu när jag besvarat Rufos felaktiga påstående: Detta är ju självklart komplett galet men galenskap är ju standard i Sverige så detta gör mig inte så upprörd som det egentligen borde. Att en självutnämnd islamist/jihadist utan medborgarskap ens får beträda svensk mark är ju också galenskap, vilket kan komma i skymundan av situationen med tjejbruden. Nä, detta land är svinsjukt och jag tvivlar på att det kommer bli så mycket bättre. Se till att spara så mycket pengar ni kan...
Citera
2018-03-02, 09:54
  #14
Medlem
En viktig fråga är om äktenskapet överhuvudtaget är giltigt i Sverige. Huvudregeln är att äktenskapet är giltigt om det är giltigt i det land där det ingåtts. Detta gäller speciellt om ingen är svensk medborgare.
Om någon är svensk medborgare gäller svensk lag även för äktenskap utomlands.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback