Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-04, 01:26
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonDevereaux
Ointressant frågeställning eftersom detta inte är någon försäljningsplattform. Det är helt enkelt inte tillåtet att sälja något här.

Nej, men det hindrar förmodligen inte okunniga som är sugna på en billig Rolex från att skicka honom ett PM. Ja ja. Jag tänkte bara det kunde vara värt en heads up.
Citera
2018-04-04, 01:55
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Nej, men det hindrar förmodligen inte okunniga som är sugna på en billig Rolex från att skicka honom ett PM. Ja ja. Jag tänkte bara det kunde vara värt en heads up.
Det kan ju hända i alla situationer där någon frågar om rimliga priser för försäljning. Läser man tråden så vill han ju veta vad som är ett rimligt pris. Det tyder ju inte på att den blir billigare än vad som är rimligt, om han nu säljer den. Jag tolkar inte som att han tänker vräka bort den, men det kan han ju bara svara på själv.

Skulle någon ändå PM:a och försöka få den extra billigt är det ju inte Garbersons fel och jag hoppas att han inte blir lurad att sälja den till underpris via PM.

Detta sagt så att varken säljare eller köpare ska bli lurad. I övrigt ska vi inte spekulera i eventuella annonser som kan vara kopplade till denna tråd. Regel 1.06.
Citera
2018-04-04, 02:18
  #27
Medlem
Glentensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Nej, men det hindrar förmodligen inte okunniga som är sugna på en billig Rolex från att skicka honom ett PM. Ja ja. Jag tänkte bara det kunde vara värt en heads up.
I så fall märkligt sätt att försöka sälja något genom att dissa den som han gjort. De flesta som vill sälja försöker höja objektet till skyarna.
Citera
2018-04-04, 10:39
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
En relativt nystartad användare berättar om sitt Rolexkap och börjar bara några dagar därefter att hinta om att han vill sälja den. Inte lämnar han heller några särskilt bra anledningar.
Nej, just det! Om jag skulle försöka sälja den här hade jag väl hyllat hur bra och fin den är och gett en bra anledning till att sälja den fast jag egentligen vill ha kvar den. Tror du att jag är så korkad att jag skulle kalla den looser, damklocka och gubbig på det ställe där jag ska sälja den? Och tror du folk är så korkade att de skickar PM "tjena, jag köper den för x tusen kr" när jag bara visat EN halvtaskig bild på den och inte ens sagt vad jag ska ta för den? Jag vill bara veta vad den kan vara värd om jag ska sälja den. Det finns nog bättre ställen att sälja på än här isf.
Citat:
Bara jag som tycker att det luktar lite illa?
Ser du ofta spöken på ljusa dan?

Alla andra, tack för alla tips och råd.
Citera
2018-04-04, 14:46
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glentenstein
I så fall märkligt sätt att försöka sälja något genom att dissa den som han gjort. De flesta som vill sälja försöker höja objektet till skyarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Garberson
Nej, just det! Om jag skulle försöka sälja den här hade jag väl hyllat hur bra och fin den är och gett en bra anledning till att sälja den fast jag egentligen vill ha kvar den. Tror du att jag är så korkad att jag skulle kalla den looser, damklocka och gubbig på det ställe där jag ska sälja den?

Själv tycker jag det känns som ett rätt bra strategi för att någon blåst person ska slå till och därefter skryta för kompisarna. ”Haha jag köpte en Rolex för tio lax. Årets klipp. Han som sålde den trodde att det var en damklocka, så jag fick den billigt!”.

Men men. Alla är vi olika.
__________________
Senast redigerad av jourlistan 2018-04-04 kl. 14:48.
Citera
2018-04-04, 14:55
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Själv tycker jag det känns som ett rätt bra strategi för att någon blåst person ska slå till och därefter skryta för kompisarna. ”Haha jag köpte en Rolex för tio lax. Årets klipp. Han som sålde den trodde att det var en damklocka, så jag fick den billigt!”.

Men men. Alla är vi olika.
Men då är det ju den blåsta personen som lurat mig och gjort ett klipp på riktigt. Du verkar försöka få det till att jag försöker lura någon. Hur kan man lura någon om man skulle sälja för billigt?
Citera
2018-04-04, 15:05
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garberson
Men då är det ju den blåsta personen som lurat mig och gjort ett klipp på riktigt. Du verkar försöka få det till att jag försöker lura någon. Hur kan man lura någon om man skulle sälja för billigt?
Snarare du som lurat dig själv och låtit någon annan (blåst person??) göra ett klipp.

Hoppas verkligen att du inte låter det hända. Nej, jag skulle inte kalla det en rätt bra strategi från dig om det vore så.
Citera
2018-04-04, 15:27
  #32
Medlem
Jag har ju för fan inte sagt än att jag ska sälja den och inte ens vad den ska kosta isf. Det vart ju ett jävla liv om annonsen när jag köpte den också för att den var billig. Blir det alltid liv när en Rolex ska säljas till bra pris? Så nästa fråga är om man ska sälja den hur man måste göra för att ingen ska gnälla?
Citera
2018-04-04, 15:40
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garberson
Jag har ju för fan inte sagt än att jag ska sälja den och inte ens vad den ska kosta isf. Det vart ju ett jävla liv om annonsen när jag köpte den också för att den var billig. Blir det alltid liv när en Rolex ska säljas till bra pris? Så nästa fråga är om man ska sälja den hur man måste göra för att ingen ska gnälla?
Det är vanligt att många är misstänksamma i affärer med märkesklockor på grund av att det förekommer mycket stöldgods, kopior och annat lurendrejeri.

Bästa rådet att slippa gnäll och jobbiga frågor är att vara ärlig och uppriktig. Bra bilder i annonsen och så mycket uppgifter som möjligt om klockan.

Jag uppfattar det inte som att du försöker sälja den här. Däremot kan jag tycka att du verkar bry dig lite för mycket om vad andra tycker. Då kommer du aldrig att bli nöjd vad du än köper. Du kan alltid hitta en klocka DU gillar, men aldrig en klocka ALLA gillar.
Citera
2018-04-04, 17:49
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garberson
Men då är det ju den blåsta personen som lurat mig och gjort ett klipp på riktigt. Du verkar försöka få det till att jag försöker lura någon. Hur kan man lura någon om man skulle sälja för billigt?

Men vad är det du inte fattar? Nu säger jag inte att du gör det men det hade väl inte varit supersvårt att köpa en replika för 300 spänn och sälja den för 7 000 till någon när personen tror att den egentligen är värd 15 000? Särskilt om köparen är oerfaren och slår till utan att tänka.

Citat:
Ursprungligen postat av Garberson
Jag har ju för fan inte sagt än att jag ska sälja den och inte ens vad den ska kosta isf. Det vart ju ett jävla liv om annonsen när jag köpte den också för att den var billig. Blir det alltid liv när en Rolex ska säljas till bra pris? Så nästa fråga är om man ska sälja den hur man måste göra för att ingen ska gnälla?

Det bästa är att göra upp affären hos en auktoriserad handlare, om du nu skulle sälja den till någon i Sverige.
Citera
2018-04-04, 19:07
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jourlistan
Men vad är det du inte fattar? Nu säger jag inte att du gör det men det hade väl inte varit supersvårt att köpa en replika för 300 spänn och sälja den för 7 000 till någon när personen tror att den egentligen är värd 15 000? Särskilt om köparen är oerfaren och slår till utan att tänka.
Om du hade sagt direkt att man kan misstänka fejk hade jag fattat. Nu uttryckte du dig mer komplicerat. Det är bättre att tala klarspråk. Den där blåsta typen som skulle kunna PM:a mig skulle nog inte heller ha fattat varför han skulle vara försiktig. Så om det var för hans skull borde du ha talat klarspråk direkt.

Om jag kommer att sälja kommer det att göras med en riktig annons där alla papper och box syns. Jag kan visa det här också om nån vill, men det är egentligen onödigt då jag inte ska sälja här. Att bevisa att den är äkta blir viktigt när den säljs på riktigt.

Om nån är mer nyfiken köpte jag den på ett klockforum som jag är nybörjare i.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback