Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-06-09, 10:37
  #25
Medlem
Det bästa för alla parter som kan hända nu är det de slår på 50kr i ren tobaks skatt på varje 300g råtobakspill och börjar sälja igen fort! så man kan ha sin feminina vuxen-napp och även ha råd med mat om man har permanent sjukersättning.

5 kr paket är rätt rätt oslagbart men lär väl bli 10kr.
Citera
2018-06-11, 19:07
  #26
Medlem
Så det är tobaksspill som gäller?? jag orkar inte hålla på med paypal o skit
Citera
2018-06-16, 02:47
  #27
Medlem
Nej det är inte tobaksspill, det är hela blad vi pratar om. PayPal som sagt fungerar inte i nuläget. Skit som du benämner det kallas banköverföring och fungerar alldeles utmärkt.
Citera
2018-06-16, 08:48
  #28
Medlem
Amfomss avatar
Då är det väl hög tid att diskutera vilka tobakssorter som ingår i de olika snussatsen?
Att Swedish match och vårt kommunisstyre skulle släppa denna möjligheten att gå miste om dessa skatteintäkter är väl ganska naivt att tro.
Nu lär det väl bli trångt på motorvägen till Tyskland när spritbussarna får sällskap av tobaksbussarna .

Så tillbaka till huvudfrågan: vilka tobakssorter innehåller :
Prillan
Coobra
Cuthof
Osv osv?

Kom gärna med förslag på hur ni hade tänkt få till ett finfördelat pulver också. Själv hade jag tänkt en matprocessor som hackar livet ur bladen

Nu kör vi.
Citera
2018-06-17, 00:01
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amfoms
Då är det väl hög tid att diskutera vilka tobakssorter som ingår i de olika snussatsen?
Att Swedish match och vårt kommunisstyre skulle släppa denna möjligheten att gå miste om dessa skatteintäkter är väl ganska naivt att tro.
Nu lär det väl bli trångt på motorvägen till Tyskland när spritbussarna får sällskap av tobaksbussarna .

Så tillbaka till huvudfrågan: vilka tobakssorter innehåller :
Prillan
Coobra
Cuthof
Osv osv?

Kom gärna med förslag på hur ni hade tänkt få till ett finfördelat pulver också. Själv hade jag tänkt en matprocessor som hackar livet ur bladen

Nu kör vi.

Virginia, Burley och havana är en start iaf
Citera
2018-06-22, 02:16
  #30
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Jag blir riktigt jädra irriterad på att Smokey Gold har försvunnit. Perfekt röktobak i mitt tycke (burkarna med redan färdigmalen tobak) efter att ha smaksatt tobaken efter egen smak. Billigt, lätt att smaksätta och enkel tobak att hantera. Dessutom gav tobaken en behaglig mängd rök vid varje bloss och rev lagom i halsen.

Så extremt störande att dessa skulle försvinna!
Citera
2018-06-23, 00:05
  #31
Medlem
Staten har gett sig fan på att slakta råtobaksförsäljningen i år, och självklart genom äckel EU så dom kan hänvisa till EU om vi protesterar.

Dessutom genom en väldigt diffus lag.
Citera
2018-06-24, 17:03
  #32
Medlem
Jag har beställt från eurotabak.de och det fungerade bra. Betalning sker via banköverföring /internationell banköverföring.

Behövde inte betala någon tull.
Frakten tog 9 dygn.
Det är hela blad som paketeras i en kartong låda.
Jag beställde tre olika sorter tobak och dom låg staplade på varandra i en kartong.

Stammarna på bladen är inräknade i vikten.
Så 1kg är inte riktigt 1 kg när stammarna är bort plockade.

Bild:
https://ibb.co/mUuK9o
Citera
2018-06-24, 21:05
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EchoesOfSilence
Jag blir riktigt jädra irriterad på att Smokey Gold har försvunnit. Perfekt röktobak i mitt tycke (burkarna med redan färdigmalen tobak) efter att ha smaksatt tobaken efter egen smak. Billigt, lätt att smaksätta och enkel tobak att hantera. Dessutom gav tobaken en behaglig mängd rök vid varje bloss och rev lagom i halsen.

Så extremt störande att dessa skulle försvinna!

https://www.tobakshop.se/shop/ratoba...virginia-300g/
Citera
2018-06-26, 18:06
  #34
Medlem
https://www.tobakshop.se/shop/ratoba...virginia-300g/
Om det är restlager vet jag inte.

Går att röka i pipa.
Kanske går att rulla med.
Det är iaf inte pullver.
Så här ser tobaken ut.
https://ibb.co/hairQT
Citera
2018-06-26, 18:32
  #35
Medlem
Gå till en arabbutik och fråga efter smokey gold.
Citera
2018-07-05, 07:14
  #36
Medlem
s-täljes avatar
Någon som vet var hitta råtobak att köpa nu?
vill fan inte köpa ciggpaket i butik nu!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback