Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 20:36
  #1
Medlem
Amarantis avatar
Hej

Jag klev av min första kur för två veckor sedan, testo e i 11 veckor, totalt 16 ampuller á 250 mg/ml. Jag har precis börjat med nolvadex också under min pct. Kuren gick alldeles utmärkt. Har blivit enormt mycket starkare och blivit avsevärt större vilket alla dussintals kommentarer från folk påvisar, hehe.

Jag har snaggat mig i cirka ett år nu och har aldrig lagt märke till att håravfallet har blivit värre under denna tid. För drygt sex veckor sedan sa en kollega på jobb att jag börjar bli tunnhårig men jag viftade bort hans påstående. Visserligen har jag haft vikar längs hårlinjen i sju - åtta år men tunnhårig har jag aldrig varit. Mot slutet av kuren bestämde jag mig för att låta håret växa tillbaks då det blev för jobbigt i längden att snagga mej fyra dagar i veckan och jag saknade känslan man fick efter ett besök hos frisören.

Ju längre dagarna gick desto mer blev det uppenbart att jag blivit vansinnigt tunnhårig på hjässan. Klart och tydligt. Jämförde bilder som jag tog för fyra - fem månader sedan och konstaterade att detta har uppstått nyligen. Testot är boven i dramat. Men jag gav mig in i leken så jag får leken tåla helt enkelt, svårare än så är det inte. Jag har fått recept på finasterid som jag använt en vecka nu samt minoxidil.

Jag vet att dessa trådar poppar upp jämt och ständigt men jag är lite nyfiken på att höra era erfarenheter om detta ni som har varit med om håravfall under en kur. Har medicinering hjälpt er? Anser ni att skadan som är skedd är permanent eller växer det tillbaks efter man kliver av? Det verkar råda delade meningar kring det då många säger att det är permanent men många säger samtidigt att håret har växt tillbaks även utan mediciner.

Jag vill gärna kura igen men det känns samtidigt lite sådär. Finasterid och minoxidil bör motverka håravfall inför nästa kur men det känns ändå som om jag är ute på tunn is.

Kommentarer, tips och råd, välkomnas med öppen famn.
__________________
Senast redigerad av Amaranti 2018-02-26 kl. 20:48.
Citera
2018-02-26, 20:56
  #2
Medlem
caecos avatar
Jag är rädd angående mitt hår. Var ärligt talat det och gyno jag först och främst oroade mig för. Ytlig är man ju garanterat, men under kuren skiftade fokus till vad som kunde påverka min hälsa negativt.

Men har inte tappat något hår vad jag kan se. Har garanterat anlag för att bli skallig, så hade väl tur den här gången. Hade pengar för en hårtransplantation ifall det skulle inträffa dock.
Citera
2018-02-26, 21:21
  #3
Medlem
Bulkninjas avatar
Som jag har uppfattat det så är det väldigt individuellt.
MEN att det är vanligare att det händer eller att det avsevärt påskyndar förloppet om man har anlag.
Citera
2018-02-26, 21:25
  #4
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Det kan ju även vara naturlig hårförlust. Det är sånt som händer.
Citera
2018-02-26, 21:30
  #5
Medlem
chebmamis avatar
Om du har anlag för att tappa hår så kommer du att tappa det snabbare om du ligger på testo(och andra steroider med DHT-derivat). Finns inga undantag och det man tappar(om man har anlag för manligt håravfall) kommer således inte tillbaka. Enbart låg dos testo ska dock vara väldigt milt mot håravfall, och stora förändringar på bara några månader låter inte rimligt. Kanske är du stressad eller äter dåligt - det påverkar också.

Och håll dig borta från finasterid, det är ett gift. Gör lite research så kommer du hitta massa skit. Spara pengar till hårtransplantation om du är rädd för att tappa håret, eller dra till Polen/Turkiet och fixa det billigt.
Citera
2018-02-26, 23:10
  #6
Medlem
Amarantis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Och håll dig borta från finasterid, det är ett gift. Gör lite research så kommer du hitta massa skit. Spara pengar till hårtransplantation om du är rädd för att tappa håret, eller dra till Polen/Turkiet och fixa det billigt.
Jodå, vet mycket väl om riskerna med finasterid. En transplantation kommer det aldrig vara tal om. Kommer helt enkelt bara snagga mig resten av livet och fokusera på att må bra, utveckla mig själv hela tiden och bygga en bra kropp. Men man vill ju liksom bibehålla så mycket man kan medan man är ung.

Någon som hamnat i håravfallsträsket under kur? Vill höra er story
Citera
2018-02-27, 06:13
  #7
Medlem
Mastifmeisters avatar
Nu kanske det är lite sent påkommet men prova brännässelrotpulver. Ärftligt hålavfall kan man inte stoppa. Ät C-vitamin (ej från piller), B-vitamin (Biotin) typ öljästtabletter.

Ditt DHT har legat för högt (pga ditt höga testovärde) vilket är boven i dramat. Brännässelrotpulver sänker DHT avsevärt. Håller även prostatan under kontroll.

Ett enkelt sätt att förhindra allt för mycket skada.

Mvh
Citera
2018-03-04, 10:16
  #8
Medlem
Shit happens. Vad jag vet så finns det inget som verkligen får ditt hår att växa tillbaka igen. Förutom transplantation eller liknande. Är själv tunnhårig som fan pga steroider. Ser ut som en 80årig gubbe på skallen xD.
Citera
2018-03-07, 00:17
  #9
Medlem
kashats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chebmami
Om du har anlag för att tappa hår så kommer du att tappa det snabbare om du ligger på testo(och andra steroider med DHT-derivat). Finns inga undantag och det man tappar(om man har anlag för manligt håravfall) kommer således inte tillbaka. Enbart låg dos testo ska dock vara väldigt milt mot håravfall, och stora förändringar på bara några månader låter inte rimligt. Kanske är du stressad eller äter dåligt - det påverkar också.

Och håll dig borta från finasterid, det är ett gift. Gör lite research så kommer du hitta massa skit. Spara pengar till hårtransplantation om du är rädd för att tappa håret, eller dra till Polen/Turkiet och fixa det billigt.

Fast hur vet du att man tappar det fortare?
Har man ingen enäggstvilling som inte tar också så vet man inte med 100% sannolikhet.
För mig började det när jag var 17, att jag tar prepp nu beskyller jag inte på att man blir skallig av prepp. utan av mina gener.
Min äldre bror är MINST lika skallig som jag, han ligger enl mig 2 år före mig och han tränar inte ett skvatt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback