Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 18:20
  #1
Medlem
hej vad gör man en falskbotten av och hur funkar den?
Citera
2018-02-26, 18:32
  #2
Medlem
Ett lock från själva jäshinken funkar utmärkt som falsk botten.
Citera
2018-02-26, 20:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
Ett lock från själva jäshinken funkar utmärkt som falsk botten.
vad har den för funktion?
Citera
2018-02-26, 20:43
  #4
Medlem
Falskbotten är ungefär ett extra golv/botten ovanför den riktiga bottnen på stora kärlet. Det ska alltså finnas ett mellanrum mellan kärlets botten och falskbottnen där något kan samlas upp t.ex. i detta fall är det väl vätska som skall rinna ner till bottnen av kärlet, igenom falskbotten.

Om jag minns plastbrännaren rätt så är funktionen helt enkelt att vara en "ställning" som den inre hinken ska stå på, inget mer märkvärdigt än så.
Citera
2018-02-27, 16:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejhejpoalla
Falskbotten är ungefär ett extra golv/botten ovanför den riktiga bottnen på stora kärlet. Det ska alltså finnas ett mellanrum mellan kärlets botten och falskbottnen där något kan samlas upp t.ex. i detta fall är det väl vätska som skall rinna ner till bottnen av kärlet, igenom falskbotten.

Om jag minns plastbrännaren rätt så är funktionen helt enkelt att vara en "ställning" som den inre hinken ska stå på, inget mer märkvärdigt än så.

ok så med andra ord är den bara som en upphållare för mäsken så man behöver inte tänka nå mera på det?
Citera
2018-02-28, 19:52
  #6
Medlem
Så förstår jag det
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback