Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 11:15
  #1
Medlem
WhaleMales avatar
Hej!

Jag har en Macbook 12. Den är inte duglig för spelande direkt. Sedan har jag också en stationär dator som ioförsig har en stark processor, men saknar dedikerad grafik.

MEN, jag har supersnabbt internet.

Jag söker därför tips på tjänster sidor som man kan strömma spel från. Jag vet att det är ett relativt nytt fenomen men som uppskattas när det funkar.
Det är någon superbra dator som kör spelet på en server som jag ansluter till, om jag förstått det korrekt.
Citera
2018-02-26, 11:35
  #2
Medlem
Kan detta vara något?
https://www.nvidia.com/en-us/geforce...ce-now/mac-pc/
Citera
2018-02-26, 12:10
  #3
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Kan detta vara något?
https://www.nvidia.com/en-us/geforce...ce-now/mac-pc/

Den tjänsten ska vara bra för de jag känner som testat den. Har lite småproblem i bland, men i stora drag så är det en bra tjänst.
Citera
2018-02-27, 12:05
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Spel: allmänt --> Spelrelaterat
/Moderator
Citera
2018-02-27, 21:30
  #5
Medlem
elephantstones avatar
Jag känner inte till någon tjänst och blir förvånad över sökresultaten. Har under de senaste åren förstått att branschen planerar streamingtjänster för spel, men de verkar inte ha kommit så långt. De flesta utgår från att man streamar själv från en enhet till en annan inom samma nätverk.
Citera
2018-02-28, 07:58
  #6
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Jag känner inte till någon tjänst och blir förvånad över sökresultaten. Har under de senaste åren förstått att branschen planerar streamingtjänster för spel, men de verkar inte ha kommit så långt. De flesta utgår från att man streamar själv från en enhet till en annan inom samma nätverk.

Saken är att de flesta "gamers" har en speldator och vill ha en riktig speldator så vi vill ofta inte behöva streama våra spel från en server. De andra har inte behov av att göra detta då deras datorer klarar de mindre krävande spelen.

Lägg sedan till att det är inte alla som har nog bra nät för att utnyttja dessa tjänster. Som Irlands boende så tror jag inte att jag skulle kunna streama ett spel och sen spela det online, visst skulle kanske funka för single player spel.

Edit: Sen har du även problemet med licenser. Tror många AAA studios hellre säljer sina spel än tar in en spottstyver per prenumerant från en streamingtjänst. Visst, för mindre studios så kanske det funkar då de kanske inte skulle sälja så många spel, men för ett spel som helst vill sälja sina deluxe editions för €80 så väljer de nog hellre det.
Citera
2018-02-28, 08:38
  #7
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Saken är att de flesta "gamers" har en speldator och vill ha en riktig speldator så vi vill ofta inte behöva streama våra spel från en server. De andra har inte behov av att göra detta då deras datorer klarar de mindre krävande spelen.

Lägg sedan till att det är inte alla som har nog bra nät för att utnyttja dessa tjänster. Som Irlands boende så tror jag inte att jag skulle kunna streama ett spel och sen spela det online, visst skulle kanske funka för single player spel.

Edit: Sen har du även problemet med licenser. Tror många AAA studios hellre säljer sina spel än tar in en spottstyver per prenumerant från en streamingtjänst. Visst, för mindre studios så kanske det funkar då de kanske inte skulle sälja så många spel, men för ett spel som helst vill sälja sina deluxe editions för €80 så väljer de nog hellre det.

Ja, du har så klart rätt i allting du säger. Är själv ingen PC-spelare och har satsat på en Surface Pro som inte klarar några spel. Att streama vore uteslutet om det fanns möjligheter och jag hade hellre köpt en ny dator i sådana fall.

Tror dock att prenuemrationstjänster av spel - som man får ladda hem - kommer att slå igenom inom fem år.
Citera
2018-02-28, 12:54
  #8
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Tror dock att prenuemrationstjänster av spel - som man får ladda hem - kommer att slå igenom inom fem år.
Det finns redan, på sätt och vis. Inte så att man streamar spelen men det är en sorts prenumerationstjänst. EA All Access och vad det nu kan heta. Då får man tillgång till en hel drös spel som man laddar ner, installerar och spelar precis som vanligt.
Citera
2018-02-28, 20:53
  #9
Medlem
elephantstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det finns redan, på sätt och vis. Inte så att man streamar spelen men det är en sorts prenumerationstjänst. EA All Access och vad det nu kan heta. Då får man tillgång till en hel drös spel som man laddar ner, installerar och spelar precis som vanligt.

Ja, det är jag redan medveten om. Prenumererar både på EA Access och Xbox Game Pass, men har följt diskussioner på olika forum där människor visar tydligt missnöje mot tjänsterna. De menar på att det är förödande för branschen och kommer drabba spelskapare. Jag å andra sidan är övertygad om att det är framtiden - är mycket, mycket nöjd och framför allt nu när Game Pass snart blir bättre!
Citera
2018-03-01, 13:23
  #10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Ja, det är jag redan medveten om. Prenumererar både på EA Access och Xbox Game Pass, men har följt diskussioner på olika forum där människor visar tydligt missnöje mot tjänsterna. De menar på att det är förödande för branschen och kommer drabba spelskapare. Jag å andra sidan är övertygad om att det är framtiden - är mycket, mycket nöjd och framför allt nu när Game Pass snart blir bättre!
Jag tror också att det är framtiden. Det räcker ju att se på hur det ser ut för musik och filmer/serier. Det stora problemet är ju att samla alla företag i en och samma tjänst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback