Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-05, 14:58
  #25
Medlem
Ola81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
Jag vill gärna höra hur det går för dig (eller din tjej kompis). Ligger på ungefär samma doser och är så trött på det. tänker på piller 24 timmar per dygn och ändå inte må bra.
Jag pratade nyss med henne. Det går utmärkt. Hon tar drygt 600 mg på morgonen i ett svep på tom mage och sen en insomningstablett till kvällen, typ Imovane. Ingen avtändning alls förutom lite svettlukt. Under förutsättning att man inte är tolerant så tar pregabalin bort nästan allt. Går att använda på opiat, tramadol och fylle-at också.
Citera
2018-03-05, 17:42
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola81
Jag pratade nyss med henne. Det går utmärkt. Hon tar drygt 600 mg på morgonen i ett svep på tom mage och sen en insomningstablett till kvällen, typ Imovane. Ingen avtändning alls förutom lite svettlukt. Under förutsättning att man inte är tolerant så tar pregabalin bort nästan allt. Går att använda på opiat, tramadol och fylle-at också.

menar du hon klippte benson direkt med hjälp av lyrica?
låter som man skulle må för jävligt och krampa... vilken dag är hon på? diazepam har ju lång halveringstid så de värsta kanske inte börjat än. (men hoppas såklart det går bra för din vän)
Citera
2018-03-05, 20:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola81
Jag pratade nyss med henne. Det går utmärkt. Hon tar drygt 600 mg på morgonen i ett svep på tom mage och sen en insomningstablett till kvällen, typ Imovane. Ingen avtändning alls förutom lite svettlukt. Under förutsättning att man inte är tolerant så tar pregabalin bort nästan allt. Går att använda på opiat, tramadol och fylle-at också.
Hur länge har hon varit utan benzo nu?
Trappar själv ut benzo och har funderat på om det funkar att byta rakt av till lyrica sista veckorna och sen trappa ut lyrican.
Hoppas det går bra för henne.
Citera
2018-03-05, 22:28
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola81
25 % mindre per varje ny måndag tills endast 5 mg diazepam per dag kvar. Turkning därifrån efter en månad. Är det för hårt?

Edit: Jag läste någonstans ungefär att; about 90 percent of the sheer bulk of the benzodiazepine withdrawal is over after 6 weeks since last dose. Dvs att det sammanlagda helvetet till 90 % är över efter sex veckor utan benzo. Kan det stämma?
1. För mig är det för hårt men tror alla är olika
2. För mig finns bensoabstinens (inte fysisk) men dissociativ i nu ett år och helvetet blir bara värre
3. Min upplevelse är:
Sobril och flunitrazepam extremt beroendeframkallande
Diazepam bra preparat, inte abstinent, inte återdoserings behov
Xanor=förvirring
4. Dextropropoxifen ( avregistrerat överallt vad jag kan se)höll mig på benen i lågdos i 8år utan andra preparat...sen försvann det från marknaden..o inget ersättningspreparat fanns vilket gav mig en burk tricykliska antidepressiva och suicidförsök när jag såg att jag hade ca 100 ggr dödlig dos i Fass. Tänkte först att det skulle bli skönt att slippa leva.. sedan att jag kanske behövdes... sedan att jag skulle berätta sedan vaknade jag på IVA besviken på misslyckandet..
Sedan började bensomissbruket för jag fick Sobril....
Fentanyl...doserat i plåster helt enligt läkar ordination = klar i huvudet fixar upp på benen och ut från sjukhuset klarar av uttrappning utan andra preparat ( iofs klippte jag plåster på slutet för lägsta dos kändes för hög för att gå av) Iv missbruk ( jvla RC )återdosbehov var 3timme, medvetslöshet var femte dos svimmade hela tiden
Oxy=0 effekt höga doser och abstinens mellan doser även om doser 3ggr per dag
Morfin0 effekt även IV morfin höga doser var femte minut postop
Ketogan smärtstillande efter en injektion
Ger abs vid upprepat bruk är enligt alla mkt beroende framkallande
Heroin=missbruk efter tillgång några månader Började mitt beroende med detta för nu 20 år sedan (ändrade nog hjärnan eftersom jag var 14 år då) Enda som ger mig kickar så lagt av Vill helst inte ha några punkter i brottsregistret heller om jag kan undvika detta
Kodein . lite illamående .. tror jag saknar förmåga att göra om till morfin
Skitpreparatslista:
sprit=gör mig alldeles för pigg
tradolan och SSRI och buprenorfin ger mig antidepp effekt men inte Något annat öht
amfetamin och ADHD preparat
mirtazapin myrkrypningar
Nozinan,haldol, Seroquel och liknande =tortyr
Lergigan, Atarax m fl kan ta hur mycket som helst utan effekt
Nikotin=Xtremt onödig drog med livslångt beroende Går inte sluta

Koffein bra beroende gör mig fokuserad och går enkelt att sluta med, men varför när jag mår bra???

Zolpidem bra men behöver tre för att sova och får en så behöver köpa svart
har tillgång till hur mkt buprenorfin som helst men kan inte erkänna för beroende att jag inte ... då blir jag "instabil" kan psykiskt inte lämna på apoteket vill inte kränga... alltså det där med brottsregistret igen... kan inte slänga för då blir jag miljöbov och jag känner ingen behövande
Dissociativa vet inte, jag dissocierar utmärkt själv tack Funderar på om det går att uthärda för att bli av med allt annat
Metadon=vill prova det är släkt till dextropropoxifen som jag gillade
Flumazenil=farligt för mig med kramprisk

Tar melatonin hjälper lite med dygnsrytm (men besvärligt få utskrivet för licens preparat så behövs läkare som orkar söka)
Lyrica låter inte intressant alls

Glömt cannabis...mest sur för om det blir lagligt så kommer det Ändå ses som missbruk

Får inte diskutera medicinering i programmet då är jag drogsökande och besvärlig
Pillar i mig 1mg buprenorfin om dagen för att inte bli negativ på prover är inte abstinent men fortfarande för pigg. Dygnar fem dagar.. sover fyra timmar dygnar igen fem dagar och repeat
Går heller inte att diskutera för "man somnar"
Har ett livs erfarenhet av piller och får inte vara med ens i dos diskussion. Vet att alla medfångar på avgiftning bara pratar mediciner och abstinens symptom.(och sabbar för mig som inte diskuterat alls jag försöker bara få dem att glömma mig)
Nu kommer du att må bra... För Jag har gett dig buprenorfin...Mmh mår fortfarande skit men säger du det så visst visst
Läst galna saker i journalen blev arg efter två anteckningar och slutade.. Tror jag har över 5000 Positivt är att ingen orkar läsa allt. Negativt är att de kan plocka vad de vill
Typ "köpt nozinan på svarta marknaden" Det är det ingen som gör eller och jag har ett två dagar gammalt recept från er egen klinik det står nog i journalen om du är Saknar sjukdomsinsikt. . För att jag inte vill säga att droger är onda och ger maktlöshet. Gud finns inte (grupptryck finns)
Människor kan vara onda för vi har ganska fri vilja men droger bara finns och är inte ens levande.
Hoppas någon orkade läsa. Har uppenbarligen
problem att fatta mig kort
Soz OT och bitter men bra tråd.
Citera
2018-03-06, 01:15
  #29
Medlem
Ola81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kenozoikum
menar du hon klippte benson direkt med hjälp av lyrica?
låter som man skulle må för jävligt och krampa... vilken dag är hon på? diazepam har ju lång halveringstid så de värsta kanske inte börjat än. (men hoppas såklart det går bra för din vän)
Hon är förvisso bara fyra dagar in, så ingen benzo sedan fredag. Hon har dock gjort det innan och lyrican tar bort rubbet. Saken är den att man klarar en benzo-turk och att klippa direkt om man går över till lyrica. Det blir ingen adrenergic storm, http://en.wikipedia.org/wiki/Adrenergic_storm
Troligtvis är dock risken för kramp och anfall förhöjd. Man bör se till att sova länge och ostört, äta bra mat regelbundet och man bör nog vara försiktig med höga ljud under en månads tid. Det är okänt om lyrican dämpar exakt samma delar av hjärnan som benzo. Gör den inte det så kommer just dom nervcellerna som inte är dämpade gå i spinn och ev. dö pga excitotoxicitet. Mot det kan acetylcysteine skydda en del. Men kanske dämpar lyrican allt och då är det inget farligt. Det omvända, nämligen att gå från lyrica till benzo är inget att ora sig för.
Citera
2018-03-06, 17:38
  #30
Medlem
Ola81s avatar
Hon säger att allt känns snurrigt på så mycket lyrica och lite smått psykotiskt utan benzo. Känner sig bäng i skallen men ingen direkt at som man inte klarar. Den kommer inte riktigt. Vissa korta stunder men då är lyrican genast där och slår udden av turken. Jag tror nog att man kan krampa om man inte får sömn. "Helt jävla säkert känns det inte".
Citera
2018-03-06, 17:49
  #31
Medlem
Gabrielswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola81
Hon säger att allt känns snurrigt på så mycket lyrica och lite smått psykotiskt utan benzo. Känner sig bäng i skallen men ingen direkt at som man inte klarar. Den kommer inte riktigt. Vissa korta stunder men då är lyrican genast där och slår udden av turken. Jag tror nog att man kan krampa om man inte får sömn. "Helt jävla säkert känns det inte".

Hallå! Det bästa jag hade en gång var Karbamazepin vid en nedtrappning för längesedan, tog nästan bort symtomen helt & hållet. 200mg x3 tror jag det var i tre-fyra veckor.
Citera
2018-03-12, 05:18
  #32
Medlem
bengtdenyngres avatar
Jag tror det kan vara en lösning för många till att våga utmana benzo. Det finns dock en risk att toleransen mot lyrica stiger snabbare än vad avtändningen avtar, så att du efter en vecka eller två känner att benzo-ut är maximal medan lyrica-in inte längre ger samma komfort som i början.

Frågan är om det då är dags att klippa lyrican och till viss del återuppta benzo eller öka lyrica. Benzo-at kan vad jag läst pågå någon mindre månads evighet. Benzo-at ska jämföras med hur man stannar en bil på motorvägen. Lägg aldrig i ettans växel direkt på avfarten. Då åker topplocket.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback