Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-03-02, 10:33
  #25
Avstängd
vassochsmarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jm2017
Ditt användarnamn ter sig ironiskt när du vägrar bemöta något av vad jag säger i videon,

Jag möter dem gång på gång och säger: det är varken fysik eller friskt. Du pratar en massa nonsens. Jag säger det igen: inget av det du håller på med är fysik.

Du rabblade lite halvdant om grundläggande grundskolegeometri när jag försökte prata fysik med dig. Men du har ingen som helst koll på e=mc^2 eller tidsrymden eller något av de andra fysikbegrepp du använder. Du hittar på en massa eget också som inte existerar i den verkliga fysiska världen men bara i en fantasivärld i din hjärna: dina "teorier" håller inte i verkligheten.

Jag försökte, men att prata fysik med dig är flummigt och fel och förvirrat och när jag påpekar detta så sätter du igång med att det beror på att din IQ är jättehög och att andra inte kan förstå ett geni som dig. Trots det verkar du inte få ihop ens grundläggande geometri på ett sunt och friskt sett, än mindre högre nivåer i fysik.

Citat:
Ursprungligen postat av jm2017
Hur kommer det sig att Xuno ovh Eliwood bevittnar/bektäftar om min kurs (som jag kan upprepa identiskt gång efter gång) är flumpsykos???????????

För att de driver med dig. Jag som icke-autistisk kan läsa av Xunos sarkasm. De driver med dig på din bekostnad av din sjukdom.
2018-03-05, 16:13
  #26
Medlem
jm2017s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vassochsmart
Jag möter dem gång på gång och säger: det är varken fysik eller friskt. Du pratar en massa nonsens. Jag säger det igen: inget av det du håller på med är fysik.

Du rabblade lite halvdant om grundläggande grundskolegeometri när jag försökte prata fysik med dig. Men du har ingen som helst koll på e=mc^2 eller tidsrymden eller något av de andra fysikbegrepp du använder. Du hittar på en massa eget också som inte existerar i den verkliga fysiska världen men bara i en fantasivärld i din hjärna: dina "teorier" håller inte i verkligheten.

Jag försökte, men att prata fysik med dig är flummigt och fel och förvirrat och när jag påpekar detta så sätter du igång med att det beror på att din IQ är jättehög och att andra inte kan förstå ett geni som dig. Trots det verkar du inte få ihop ens grundläggande geometri på ett sunt och friskt sett, än mindre högre nivåer i fysik.



För att de driver med dig. Jag som icke-autistisk kan läsa av Xunos sarkasm. De driver med dig på din bekostnad av din sjukdom.
Det gamla paradigmet inom just fysik är så utdaterat och patologiskt att man inte ens inser att hastigheten c har någonting öht att göra med rumtid. Det enda jag säger är ju att energimassa (E=m) och rumtid (c^2) är i samma ekvation, dvs energimassarumtid är ett legitimt ord, vilket är varför jag registrerade energymasspacetime.com . Jag inser att jag bygger vidare på Einsteins greatest work men det är till synes triviala steg jag tar - bara kommenterar på vad E=mc^2 betyder. Varför fanns ordet energymasspacetime som synonym till verkligheten inte på google search innan jag la det dit? Detta är en ny upptäckt, men det förnekar du för att det är för pinsamt att ett så simpelt steg framåt som jag gjort iom detta inte upptäcktes av andra innan mig; dvs fysiken har länge vandrat i en slags medeltid. Men med mina nya tankekrafter fick vi inte bara E=mc^2 som existens sammanflätad med icke-existens som 1/3 av de existentiella pelarna, utan anti-distinktionen som E=mc^2 pekar till (energymasspacetime, 1) är också anledningen, genom 2 bevisningsmetoder, till varför storleksaxeln (sizerange.com) är oändlig. Detta är ny vetenskap, och att du kollar i dina gamla, föråldrade skolböcker för att hitta vad jag sa och inte hittar det och därför säger att jag har fel.. ha! Du lever i en annan era min vän, ett annat paradigm. Det som i din värld kallas "fysik" utesluter teser (uppenbara sådana) såsom att energimassarumtid är ett legitimt ord, eller att E=mc^2s sammanflätande av existens och icke-existens är, tillsammans med storleksskalans oändlighet och distinktions-anti-distinktions-opposition, en fulländad skapelseteori. Det är stora grejjer!
2018-03-05, 17:22
  #27
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jm2017
Det gamla paradigmet inom just fysik är så utdaterat och patologiskt att man inte ens inser att hastigheten c har någonting öht att göra med rumtid. Det enda jag säger är ju att energimassa (E=m) och rumtid (c^2) är i samma ekvation, dvs energimassarumtid är ett legitimt ord, vilket är varför jag registrerade energymasspacetime.com . Jag inser att jag bygger vidare på Einsteins greatest work men det är till synes triviala steg jag tar - bara kommenterar på vad E=mc^2 betyder. Varför fanns ordet energymasspacetime som synonym till verkligheten inte på google search innan jag la det dit? Detta är en ny upptäckt, men det förnekar du för att det är för pinsamt att ett så simpelt steg framåt som jag gjort iom detta inte upptäcktes av andra innan mig; dvs fysiken har länge vandrat i en slags medeltid. Men med mina nya tankekrafter fick vi inte bara E=mc^2 som existens sammanflätad med icke-existens som 1/3 av de existentiella pelarna, utan anti-distinktionen som E=mc^2 pekar till (energymasspacetime, 1) är också anledningen, genom 2 bevisningsmetoder, till varför storleksaxeln (sizerange.com) är oändlig. Detta är ny vetenskap, och att du kollar i dina gamla, föråldrade skolböcker för att hitta vad jag sa och inte hittar det och därför säger att jag har fel.. ha! Du lever i en annan era min vän, ett annat paradigm. Det som i din värld kallas "fysik" utesluter teser (uppenbara sådana) såsom att energimassarumtid är ett legitimt ord, eller att E=mc^2s sammanflätande av existens och icke-existens är, tillsammans med storleksskalans oändlighet och distinktions-anti-distinktions-opposition, en fulländad skapelseteori. Det är stora grejjer!

Hej!
Vilka experimentella resultat förklaras bättre med din fysik än med "det gamla paradigmet"? Med "förklaras bättre" menar jag då att de siffror du beräknar är närmare de experimentella resultaten. Om du inte kan visa något sådant så har du tyvärr inte någon ny teori öht, bara lösa idéer som inte är vetenskap. Vilket iofs också kan ha ett värde, men nej, det är inte vetenskap.
2018-03-05, 19:41
  #28
Avstängd
vassochsmarts avatar
(flyttar konversation från andra till denna tråd så har vi allt på samma plats)

Citat:
Ursprungligen postat av jm2017
Videorna på sizerange.com visar vad jag vill ha sagt. Om du försöker hitta någon ekvation som kopplar "c^2" till rumtid så good luck to you, men jag tänker inte ge mig in i det trivala projektet som ändå bara kan framkalla en uppenbarhet: att hastighet (som c) är rumtid (hastighet=sträcka/tid). Om du vill ha en ekvation som kopplingen dem mellan så försök hitta den, eller så ser du bara det uppenbara på momangen och går till minda andra 30 intressantare innovationer som finns i videorna.

Trodde ingen skulle klaga på att jag säger att tid kräver rumtid, eller att hastighet kräver rumtid. Rymd måste finnas för hastigheters skeenden! Men jag måste beskriva det med en ekvation, annars blir det osant flumm? Fuck that! Gör en ekvation du... det går säkert men jag vet redan svaret: ja, hastigheter är kopplade till rumtid.

Okej, låt gå. c^2 = rumtid = hastighet, whatever that means. Men vad vill du ha sagt med detta, so what liksom? Om du berättar detta för ISIS så kommer de ge upp islam? Jag hajjar inte.
2018-03-05, 22:11
  #29
Medlem
KortStubins avatar
Hur många trådar går det att starta om samma ämne?
En hel del med lite modifiering. I slutändan så är det samma sak du vill diskutera. Du har flera trådar sedan tidigare där du vill diskutera dina idèer/funderingar om E=mc^2 och distinktions-anti-distinktions-opposition.

Använd dina befintliga trådar istället för att skapa nya hela tiden.

Lås På tills vidare!

/Moderator
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback