Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-27, 12:06
  #25
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denkonstigasnubben
Kan tyckas olika min vän, vissa tycker det är säkert att gå ut i Rosengård mitt i natten men klarar inte av en dagspromenad i Istanbul. En resa ska inte övertalas kan man tycka
Jag menade inte så mycket hur det uppfattas utan mer hur det faktiskt är. Att turister håller sig borta från turkiet skadar egentligen inte mig eftersom priserna gått ner för oss som åker dit ändå.
Citera
2018-02-27, 12:12
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonHoward
Kroatien, Hvar.

Hyr hus på airbnb. Bil eller buss från flygplatsen. Det blir kanon!
Varit några gånger i kroatien, tröttnat på deras sandstränder haha
Citera
2018-02-27, 12:13
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Du glömmer dock att 4-stjärnigt på Malta motsvarar ett 3-stjärnigt hotell i Sverige utan kostnadsfri frukost.

Japp Malta var skitig som sommarstad
Citera
2018-02-27, 12:14
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Kroatien har steniga stränder och inte många sandstränder över huvud taget.

Dock skriver TS att han vill ha vita stränder, och ja i Kroatien är det mycket vita kalkstenar och Pinjeträd. Väldigt fint och villigt. Men sandstränder får du leva utan.

Malta är kanske sämsta rekommendation jag sett på länge. Riktigt sunkig liten sandsten ute i havet är vad det är, inget annat.
Undvik Malta som pesten.
Hahaha ja malta lär jag undvika 😂 Som sagt Kroatien är det inga sandstränder och jag har tröttnat på just det men tack ändå
Citera
2018-02-27, 12:20
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Ja lite sämre väder men tycker du ska kolla upp det mer.
Jag vet att en del från Australien turistar där den perioden.
Kollade upp det, just i thailand var phuket delen bara regn men Koh Samui var det som varmast ochtorrast i juli men priserna var lååångt över min budget . Sen fanns det andra länder men som sagt ba flygen hamnar på 20k :/.
Citera
2018-02-27, 12:23
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag menade inte så mycket hur det uppfattas utan mer hur det faktiskt är. Att turister håller sig borta från turkiet skadar egentligen inte mig eftersom priserna gått ner för oss som åker dit ändå.

Det är ett faktum att det faktiskt var länge sedan något galet hände i Turkiet och priserna sänks ju självklart men sen är inte turkiet något jätte nice utan de e mer hotellen och den känslan av att leva i lyxliv som lockar
Citera
2018-02-27, 16:24
  #31
Medlem
Blev Sal i Kap verde, 4* all inclusive från landvetter för ca 13k Tack för hjälpen alla
Citera
2018-09-04, 23:37
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag skulle säga Kroatien, typ Dubrovnik. Vet inte exakt hur stränderna är där men ska väl vara sandstrand. Ölen i kroatien kostar ofta inte mer än 20 kronor på krogen.

Du vet väl om att Dubrovnik är den dyraste och största turistfällan i hela Kroatien?

Nej jag skulle rekomendera Budva Montenegro om du vill komma billigt undan. Ska påminna väldigt mkt om Dubrovnik. Men Montenegro är mycket billigare än Kroatien. Ska vara 50 procent billigare än Sverige. Aldrig varit där själv dock


Jag reste runt en del i dalmatien i somras. Är kroat så är där ofta. Skulle rekomendera Omis. Prisskillnaderna på att äta på resturang i Split och Omis var ganska stora. Omis är en liten stad men mysig och vacker. Finns även mycket sandstränder om man gillar det.
Citera
2018-09-04, 23:43
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denkonstigasnubben
Hahaha ja malta lär jag undvika 😂 Som sagt Kroatien är det inga sandstränder och jag har tröttnat på just det men tack ändå
Finns massa sandtränder Gäller bara att veta vart man ska åka. Vill du ha sand i Kroatien ska du åka till Medulin eller omis. Split har även en sandstrand mitt i centrum. Men den e liten och fullpackad. Medulin är riktig nice och stort. De har nattklubbar där på kvällen så man dansar på stranden.
Citera
2018-09-04, 23:43
  #34
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Du vet väl om att Dubrovnik är den dyraste och största turistfällan i hela Kroatien?

Nej jag skulle rekomendera Budva Montenegro om du vill komma billigt undan. Ska påminna väldigt mkt om Dubrovnik. Men Montenegro är mycket billigare än Kroatien. Ska vara 50 procent billigare än Sverige. Aldrig varit där själv dock


Jag reste runt en del i dalmatien i somras. Är kroat så är där ofta. Skulle rekomendera Omis. Prisskillnaderna på att äta på resturang i Split och Omis var ganska stora. Omis är en liten stad men mysig och vacker. Finns även mycket sandstränder om man gillar det.
Finns många fina öar utanför till exempel Split också.
Citera
2018-09-04, 23:49
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Finns många fina öar utanför till exempel Split också.
Ja det finns det!! Hvar brac vis och korcula. Men det är dyrare ställen. Var i Split 1 vecka. Slösade 10 000kr. Men väldigt bra utgångspunkt. Om man tex vill se öarna trogir och krka.
Citera
2018-09-05, 08:56
  #36
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocknrullstol
Ja det finns det!! Hvar brac vis och korcula. Men det är dyrare ställen. Var i Split 1 vecka. Slösade 10 000kr. Men väldigt bra utgångspunkt. Om man tex vill se öarna trogir och krka.
Jag brukar vara i Istrien, där upplever jag det som rätt billigt. Turistigt är det ju också fast det är inte så mycket charterturister där dock utan mest bilturister. Stränderna lämnar dock en hel del att önska.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2921042

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback