Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-25, 23:47
  #1
Medlem
RCI856645964s avatar
Skattefuskaren och terroristkramaren Özz Nöjjen ska spela Carlsson i en pjäs baserad på August Strindbergs klassiska roman "Hemsöborna".

Jag tycker det passar utmärkt. Carlsson i Hemsöborna är en skamlös skojare vars högmod slutligen driver honom i fördärvet och in i döden.

Vad tycker ni?

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...-knorr-3958844
Citera
2018-02-25, 23:51
  #2
Medlem
Flanderiuss avatar
Tillsynes rätt komiskt, ja. Jag hoppas att han ändå gör Strindberg rättvisa.
Citera
2018-02-25, 23:56
  #3
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Skattefuskaren och terroristkramaren Özz Nöjjen ska spela Carlsson i en pjäs baserad på August Strindbergs klassiska roman "Hemsöborna".

Jag tycker det passar utmärkt. Carlsson i Hemsöborna är en skamlös skojare vars högmod slutligen driver honom i fördärvet och in i döden.

Vad tycker ni?

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...-knorr-3958844

Passar väl bra. Om Özz klarar rollen? Den handlar om någon som kanske inte passar in, Carlsson med sina fastlandsfasoner.

Och näe, jag tror inte på Özz i den rollen. Varför? För att han är en värdelös skådespelare.
Men nu pratar vi om en teater. Vem ska bry sig? Ska du, som älskar teatern, bojkotta?
Citera
2018-02-26, 00:07
  #4
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RCI856645964
Skattefuskaren och terroristkramaren Özz Nöjjen ska spela Carlsson i en pjäs baserad på August Strindbergs klassiska roman "Hemsöborna".

Jag tycker det passar utmärkt. Carlsson i Hemsöborna är en skamlös skojare vars högmod slutligen driver honom i fördärvet och in i döden.

Vad tycker ni?

http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klipp...-knorr-3958844

Herre Gud. Ska vi redan glömma att han och systern betalat terroristen Akilov svarta pengar för husbygge?

Samhällets rikaste har utnyttjar en samhällets svagaste för att slippa betala skatt. Är det ok?

Sjukt om han tar sig ut ut det här och kan köra på som vanligt.

Detta numera vanskötta land upphör aldrig att förvåna mig.
Citera
2018-02-26, 01:58
  #5
Medlem
svenkolrots avatar
Özz är ju ett bra exempel på varför vi i väst i många hundra år har försökt undvika inavel.
Både utseendet och den kognitiva förmågan, blir rätt underutvecklat....
__________________
Senast redigerad av svenkolrot 2018-02-26 kl. 02:13. Anledning: Felstavat
Citera
2018-02-26, 04:40
  #6
Medlem
Skådespelare är ett yrke,visste inte att man bara kunde kasta in en kasta in en amatör i huvudrollen.Som att anställa halvknarkiga Uzbeker som byggnadsarbetare.
Citera
2018-02-26, 05:19
  #7
Medlem
Kirk.Douglass avatar
I klippet beskriver Özz Hemsöborna som "en feelgoodkomedi med politiskt knorr". Hmmm, är det verkligen så svårt att bara tolka en roll istället för att blanda in identitetspolitik i allt? Men föreställning verkar rätt fattig med dekor etc., så det är ingen klassisk Dramatenuppsättning direkt.
Citera
2018-02-26, 10:10
  #8
Medlem
Gabriel Knights avatar
Det här är just ett sådant exempel där jag anser att staten INTE ska gå in med pengar och stödja kulturen. Kulturskymning är ordet
Citera
2018-02-26, 10:30
  #9
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apelsinhimlen
Herre Gud. Ska vi redan glömma att han och systern betalat terroristen Akilov svarta pengar för husbygge?

Samhällets rikaste har utnyttjar en samhällets svagaste för att slippa betala skatt. Är det ok?

Sjukt om han tar sig ut ut det här och kan köra på som vanligt.

Detta numera vanskötta land upphör aldrig att förvåna mig.
Jag håller med, det är nästan så man börjar gråta en skvätt.
Citera
2018-02-26, 11:25
  #10
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
I klippet beskriver Özz Hemsöborna som "en feelgoodkomedi med politiskt knorr". Hmmm, är det verkligen så svårt att bara tolka en roll istället för att blanda in identitetspolitik i allt?

Hahaha, har du läst Hemsöborna? Den "politiska knorren" är att bonndjävlar från Dalarna (edit: Värmlänning var han visst, inte dalmas) inte ska komma och tro att de är något.
__________________
Senast redigerad av EnGodForlorare 2018-02-26 kl. 12:10.
Citera
2018-02-26, 12:06
  #11
Medlem
Alfonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hahaha, har du läst Hemsöborna? Den "politiska knorren" är att bonndjävlar från Dalarna inte ska komma och tro att de är något.
Värmland eller?
Citera
2018-02-26, 12:46
  #12
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Hahaha, har du läst Hemsöborna? Den "politiska knorren" är att bonndjävlar från Dalarna (edit: Värmlänning var han visst, inte dalmas) inte ska komma och tro att de är något.
När blev jantelagen politisk?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback