Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-25, 21:57
  #1
Medlem
när är bästa tiden att åka till Miami?
__________________
Senast redigerad av Sun Ruler 2018-02-26 kl. 11:56. Anledning: Förtydligande av rubrik
Citera
2018-02-25, 22:40
  #2
Avstängd
IPOOPALOTs avatar
Nu! På sommaren är det för fuktigt och hett.
Citera
2018-02-26, 14:01
  #3
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion
när är bästa tiden att åka till Miami?

Beror ju på vad du är ute efter men själv tycker jag vädermässigt att runt Mars och Oktober är de bästa perioderna.
Citera
2018-02-28, 20:41
  #4
Medlem
Var där för ett par veckor sen, det var soligt och runt 20 grader så inte kanon men lite bättre än här

Men kan tänka mig att mars är perfekt. När jag har varit där under sommaren har det varit snorvarmt, helt bortkastat.
Citera
2018-03-08, 20:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IPOOPALOT
Nu! På sommaren är det för fuktigt och hett.

ok
Citera
2018-03-08, 20:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pr0ph3t
Var där för ett par veckor sen, det var soligt och runt 20 grader så inte kanon men lite bättre än här

Men kan tänka mig att mars är perfekt. När jag har varit där under sommaren har det varit snorvarmt, helt bortkastat.


funderar på nov, kanske helt fel tid?
Citera
2018-03-08, 20:15
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Beror ju på vad du är ute efter men själv tycker jag vädermässigt att runt Mars och Oktober är de bästa perioderna.

inte ute efter något särskilt faktiskt, bara åka dit, hänga, resa, käka, uppleva miami. sen skadar de inte om där e lite sol o folk på stranden. men inte för varmt som ni säger, vill ju inte de ska bli jobbigt och svettigt och att man måste hålla sig inomhus pga värmen
Citera
2018-03-23, 08:49
  #8
Medlem
Miekkalinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion
inte ute efter något särskilt faktiskt, bara åka dit, hänga, resa, käka, uppleva miami. sen skadar de inte om där e lite sol o folk på stranden. men inte för varmt som ni säger, vill ju inte de ska bli jobbigt och svettigt och att man måste hålla sig inomhus pga värmen

Har varit där några gånger och det är alltid riktigt varmt pga tropiskt klimat. Dock regnar det mycket i augusti och september. sist var jag där i december när det ska vara som svalast, ungefär som en lyckad svensk sommar men redan första dagen var det 85 F. Efter några sådana dagar är det ganska skönt med moln. Du behöver inte hålla dig inomhus då solen går ner ganska tidigt på kvällen och det är inte många timmar det är stekande sol.
Citera
2018-03-24, 20:06
  #9
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion
funderar på nov, kanske helt fel tid?

November är perfekt om det inte är orkan, vilket det kan vara. Det är dock slutet på säsongen men klimatförändringarna spökar till det lite och även en mindre orkan kan orsaka total evakuering av Miami.
Citera
2018-03-29, 23:38
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
November är perfekt om det inte är orkan, vilket det kan vara. Det är dock slutet på säsongen men klimatförändringarna spökar till det lite och även en mindre orkan kan orsaka total evakuering av Miami.

hur ofta brukar där vara orkan?
Citera
2018-03-29, 23:39
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miekkalinna
Har varit där några gånger och det är alltid riktigt varmt pga tropiskt klimat. Dock regnar det mycket i augusti och september. sist var jag där i december när det ska vara som svalast, ungefär som en lyckad svensk sommar men redan första dagen var det 85 F. Efter några sådana dagar är det ganska skönt med moln. Du behöver inte hålla dig inomhus då solen går ner ganska tidigt på kvällen och det är inte många timmar det är stekande sol.


tack för infon
Citera
2018-03-30, 08:45
  #12
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malmostallion
hur ofta brukar där vara orkan?

Ett par stycken brukar dra förbi i varje år men väldigt ovanligt i november, oktober är mer rimligt att förvänta sig en träff men det räcker att den drar förbi i havet utanför för att du inte ska kunna göra något annat än att sitta inne på hotellet.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2920996

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback