Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-25, 20:43
  #1
Medlem
blodigdiarres avatar
Den tanken slog mig nyss. Vilka går till ställen där det uteslutande spelas och dansas till dansband? Jo, White trash. Dansbanden säljer skivor utav helvete. När jag sett skivor hemma hos någon så har det varit hemma hos White Trash. Kommer ni ihåg den där dansbandstävlingen för nåt tiotal år sen? Ni hörde säkert många nynna på: "Jag måste ringa Carina, får inte glömma det." Men har ni tänkt på en sak? Hörde ni någonsin någon som inte var White Trash nynna på den? Inte jag.

Är det så här eller har jag fel? Finns det någon som med rak rygg och fast blick kan säga: "Jag gillar dansbandsmusik och jag är inte White trash. Eller känner du någon som gillar dansband som inte hör till White trashkategorin? Berätta i så fall, jag vill verkligen veta. Men jag tror inte min teori kan motbevisas.
Citera
2018-02-25, 20:54
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodigdiarre
Den tanken slog mig nyss. Vilka går till ställen där det uteslutande spelas och dansas till dansband? Jo, White trash. Dansbanden säljer skivor utav helvete. När jag sett skivor hemma hos någon så har det varit hemma hos White Trash. Kommer ni ihåg den där dansbandstävlingen för nåt tiotal år sen? Ni hörde säkert många nynna på: "Jag måste ringa Carina, får inte glömma det." Men har ni tänkt på en sak? Hörde ni någonsin någon som inte var White Trash nynna på den? Inte jag.

Är det så här eller har jag fel? Finns det någon som med rak rygg och fast blick kan säga: "Jag gillar dansbandsmusik och jag är inte White trash. Eller känner du någon som gillar dansband som inte hör till White trashkategorin? Berätta i så fall, jag vill verkligen veta. Men jag tror inte min teori kan motbevisas.


Vilka är white trash?
Citera
2018-02-25, 20:55
  #3
Medlem
gambiafarfars avatar
Genomsnittsmänniskan som lyssnar på dansband är nog en låginkomsttagare, brukar säkerligen i högre mängd alkohol och tobak, och har antagligen en bit upp till medelvärdet vad gäller intelligens. Jag har inga källor på detta utan denna uppfattning har jag fått genom induktiv slutledning...

...men det är klart att det finns folk som inte är WT som lyssnar på dansband.
Citera
2018-02-25, 20:56
  #4
Medlem
StenSaxPungs avatar
Fattar inte varifrån detta ständiga behov av att skita på allt som "vanligt folk" gillar.. Du är lite bättre än alla andra.

Men till topic: Du har fel. Dansband är så svensson det bara kan va.

Bland den vita underklassen så kan jag tänka mig att musik som hiphop med gangsterstuk eller rockabilly är något populärare än andra stilar.
__________________
Senast redigerad av StenSaxPung 2018-02-25 kl. 20:59.
Citera
2018-02-25, 21:08
  #5
Medlem
Mackan52s avatar
Pensionärer såklart. Christer Sjögren är ju dokumenterat Sveriges svar på Elvis Presley
Citera
2018-02-25, 21:22
  #6
Medlem
oyegies avatar
Folk som gillar musik kanske.
Finns inga dåliga musikgenrer antingen gillar man det man hör eller inte.
Citera
2018-02-25, 21:45
  #7
Medlem
kimilsungias avatar
Pär Öberg (NMR) valde en låt av dansbandet Vikingarna som önskelåt i kvällens avsnitt av Radio Nordfront, så det finns definitivt fler än "white trash" som uppskattar dansbandsmusik.
Citera
2018-02-25, 21:47
  #8
Medlem
Enzymes avatar
Undrar hur många som gillar dansband i smyg? Den allmänna uppfattningen är att det är skräpkultur och det krävs mod för att vara öppen. Sist jag hade folk hemma på middag arrangerade jag om vinylerna så att NEU! blev synlig i stället för en Ledin platta. Tänk att bli ertappad med Lasse Stefans!!! Fy fan! Telefonen skulle sluta ringa...
Citera
2018-02-25, 22:17
  #9
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimilsungia
Pär Öberg (NMR) valde en låt av dansbandet Vikingarna som önskelåt i kvällens avsnitt av Radio Nordfront, så det finns definitivt fler än "white trash" som uppskattar dansbandsmusik.
Nu tror jag bestämt att du i stället råkade bekräfta tesen i trådstarten.
Citera
2018-02-26, 18:42
  #10
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold4king
Vilka är white trash?


Den här göken bland många andra.

https://www.expressen.se/gt/nazistor...om-bombmannen/
Citera
2018-02-26, 18:43
  #11
Medlem
blodigdiarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan52
Pensionärer såklart. Christer Sjögren är ju dokumenterat Sveriges svar på Elvis Presley

Jo, det förstås. Pensionärerna tänkte jag faktiskt inte på.
Citera
2018-02-26, 18:47
  #12
Medlem
ReiseReises avatar
White trash är ett begrepp som endast existerar på flashback, och folk här verkar ha oerhört svårt att förstå vad begreppet faktiskt innebär när det används i USA.

Så nej TS. Dansbandsmusik är inte "White trash".
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback