Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-28, 10:08
  #277
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggare85
När en person lever i en miljö där hon (eller han) när som helst kan bli misshandlad händer det, efter lång indoktrinering, att hon provocerar fram misshandel. Detta för att det är outhärdligt för oss människor att leva i maktlöshet. Enda gångerna kvinnan (eller mannen) kan koppla av, och inte gå omkring på äggskal, är när misshandeln precis har skett. Då uppträder ju förövaren ibland på ett uppvaktande sätt och det är lugnt. Att kunna kontrollera förloppet i viss mån ger en känsla av kontroll i en annars outhärdlig situation. Detta KAN förekomma i en relation där cykeln av misshandel är etablerad.

Ja, det kan nog hända.
Men bara för att en... landar i standardiserat horresonerande som feminister för.

Dessutom måste du bortse ifrån att majoriteten av kvinnorna är agressorer.
D.v.s. de startar konflikten och driver eskaleringen till fysisk konflikt. De är även de som slår först.

Edit:
Jag är öppen för att kvinnor själva inte ser sitt eget beteende, som i så mycket annat.
Personligen är jag för att majoriteten kvinnor ej bör äga t.ex. rösträtt, när de ej ens kan hantera eget ansvar på ett sätt man bör kunna förvänta sig av en myndig person.

Vänder man på mitt resonemang, har mannen ett eget ansvar att främst freda sig och bryta mönstret av våld som utspelar sig. Vilket också är vad man gör om man nitar en aggressor.
Lika så kan man lämna sammanhanget, Det är vad sådana som jag gjort i.o.m. MGTOW. Då behöver man inte ens vara på det klara med alla mekanismer och dess verkan. Den egna vägen ger utrymme för kontemplationen som behövs i miljöer där det utrymmet ej erbjuds(bl.a. feminiserade).
__________________
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2018-04-28 kl. 10:35.
Citera
2018-04-29, 00:30
  #278
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister

Ni som känner män som har misshandlat en kvinna, skulle ni kunna beskriva hur dom är som personer och vilka egenskaper som kännetecknar dom? Är dom korta, fula, dumma, misslyckade, aggressiva, tråkiga eller missbrukare som jag misstänker eller finns det andra sätt att känna igen dom?

De vill ha MAKT
Citera
2018-04-29, 10:52
  #279
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
De vill ha MAKT
Frågan är varför dom vill ha makt. Människor som söker makt är antingen narcissister eller misslyckade på ett sätt som gör att dom står i underläge till andra och i det här fallet till sin partner. Utifrån svaren i tråden fick jag känslan av att kvinnomisshandlaren oftast är en känslokall narcissist.
Citera
2018-05-13, 20:00
  #280
Medlem
gretagris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Då jag aldrig (vad jag vet) har kännt en kvinnomisshandlare samtidigt som det tjatas om dessa män i oändligheten i media skulle jag vilja veta vad det är för typ utav män som slår kvinnor och vad dom har för återkommande egenskaper.

Jag inbillar mig att kvinnomisshandlaren ofta kriminell eller har ett drog och alkoholmissbruk.Stämmer det? Alternativt kan det vara en man som känner sig underordnad i sin relation till kvinnan då han saknar egenskaper som gör honom attraktiv och attraktion är givetvis makt i en relation. Vidare vet jag att alla fungerande par har en jämn attraktionsnivå. Alltså undrar jag om kvinnomisshandlaren saknar egenskaper som utseende, intelligens, humor etc i relation till sin partner?

Ni som känner män som har misshandlat en kvinna, skulle ni kunna beskriva hur dom är som personer och vilka egenskaper som kännetecknar dom? Är dom korta, fula, dumma, misslyckade, aggressiva, tråkiga eller missbrukare som jag misstänker eller finns det andra sätt att känna igen dom?


Min man misshandlade mig förut så jag kan svara utifrån egen erfarenhet, vet inte hur andra har det men jag kan berätta hur jag upplevt det.

Min man växte upp under ganska dåliga förhållande, han blev misshandlat på flera olika sätt av sin pappa mellan ålder 4 till 15. Så han har haft det väldigt tufft som barn. Min man började dricka mycket och lider av alkoholmissbruk, däremot har han inte druckit på flera månader. Min man är inte dum, men kanske inte jättemsmart heller (du tog upp intelligens), han är inte superbra på matte men han är inte trög heller. Han ser sjukt bra ut, som hans fru tycker jag såklart det men jag vet att andra också uppfattar honom som snygg. Han är jätterolig, saknar verkligen inte humor!

Hur ska jag beskriva honom...? Han är lång, attraktiv, blir lättirriterad när saker inte går som han vill, han ser ofta ner på sig själv och tror att han inte är värd någonting. Utåt så syns det inte alls att han kan vara så våldsam som han varit mot mig ifall det är det du undrar. Han visar heller inget särskilt beteende i sociala sammanhang som kan uppfattas som något annat än normalt. Han har alltid visat en gullig sida utåt när vi varit kring andra, aldrig funnits någon anledning för andra att tro att något varit fel.

Vårat förhållande är bättre nu, han pratar med en psykiatriker och får hjälp, medans vi jobbar på vårat förhållande och går i terapi. Han har alltid visat att han varit ledsen efter att han gjort illa mig (vilket sägs vara vanligt), men han vill verkligen jobba på det här och bli bättre, vilket han blir. Han gör stora framsteg och vi har haft det bra i flera månader nu. Alla bad mig lämna honom, och jag är så glad över att jag inte gav upp på honom för nu är vi så öppna och ärliga med varandra och vårat förhållande blir bara bättre och bättre. Och vi älskar verkligen varandra.
Citera
2018-05-19, 06:26
  #281
Medlem
Tror många skulle bli förvånade över att det egentligen i många fall är kvinnan som slår.
Citera
2018-05-25, 17:10
  #282
Medlem
Judgments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Emotionellt instabila, gapar och skriker ofta okvädesord, försöker förminska, har inte sällan alkoholsvårigheter, skämmer ut honom inför andra, använder lättare fysiskt våld, vägrar ta ansvar för sitt beteende, går inte att resoners med, låter honom inte vara ifred, provocerar fram en reaktion och springer sen och gråter för sina väninnor, verkar vilja att man ska slå dom etc etc. Har tyvärr stött på flera sådana kvinns när jag var yngre, nu vet jag bättre. Ett tips för alla män är att undvika kvinnor som inte haft en pappa, sky dom som pesten.
Wow, ALLT du tog upp stämmer exakt in på mitt ex. Väldigt manipulativ var hon också. Hon hade ingen pappa under uppväxten då han gifte sig med en annan kvinna och lämnade dem. Finns det någon psykologisk förklaring för deras beteenden?

Har väldigt svårt för att dejta i dagsläget pga henne. Hon knullade mitt psyke totalt.
__________________
Senast redigerad av Judgment 2018-05-25 kl. 17:13.
Citera
2018-05-25, 17:56
  #283
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judgment
Wow, ALLT du tog upp stämmer exakt in på mitt ex. Väldigt manipulativ var hon också. Hon hade ingen pappa under uppväxten då han gifte sig med en annan kvinna och lämnade dem. Finns det någon psykologisk förklaring för deras beteenden?

Har väldigt svårt för att dejta i dagsläget pga henne. Hon knullade mitt psyke totalt.
Det finns väl psykologiska förklaringar för allt. Antar att dessa brudar har en skev bild av män pga frånvarande eller dålig pappa som dom tar ut på sina pojkvänner senare i livet. Det finns inget värre än psychobitches, dom är livsfarliga, och inte kan man göra nått heller eftersom spelreglerna är helt annorlunda med kvinnor. Gudarna ska veta att det finns kvinnor som förtjänar rikligt med stryk. Att dom aldrig får en smäll oavsett hur dåligt dom än beter sig bidrar nog till att låsa fast en del kvinnor i barnstadiet. Dom behöver aldrig ta konsekvenserna av att vara ett rövhål som män får göra.

Det tar ett tag att samla ihop sig efter att ha varit i lag med sådana kvinnor. Viktigt att inte låta ilskan ta över och försöka gå vidare i livet.
Citera
2019-02-06, 01:26
  #284
Medlem
svenskpappas avatar
Svårt att svara på men jag kan namnge en, Alexa*der Jo*sso* Riga*akos *=n
är en dömd kvinnomisshandlare

En riktig luffare som flytt Stockholm. Spöat på så gott som varenda brud han haft ihop det med.
Nu bor han i Timrå. Någon som känner stackaren han gift sig med?
Citera
2019-02-06, 02:51
  #285
Medlem
svenskpappas avatar
[center]
Alexander Jonsson Riganakos dömd kvinnomisshandlare
Citera
2019-02-06, 14:46
  #286
Medlem
nonameds avatar
Det vanligaste är att det är en man som inte får någon respekt på jobbet, vänner och människor runt om och tar ut det över familj eller liknade. Sen finns det en annan sida. Kvinnor kan många gånger hålla på psykiskt men mannen så han tillslut får ett utbrott. Så allt behöver inte vara direkt kvinnomisshandel. Kanske man kan uttrycka det som. https://youtu.be/cRyruagRub0
__________________
Senast redigerad av nonamed 2019-02-06 kl. 14:50.
Citera
2019-02-06, 19:09
  #287
Medlem
En kvinnomisshandlare, kan se ut som vem som helst. Jobba med vad som helst. Mitt x gav sig på mig. Tom på BB. Nyförlöst. Min vuxne son blev vittne tyvärr. Men gissa vem som blev smutskasta? Jag.
Trots otaliga vittnen. Trots anmälningar om hans aggressiva beteende? Trots nu dom, i hovrätten om misshandel av barn!? Vem fick skulden? Jag.
Han gjorde allt för att förstöra för mig när jag begärde ska skilsmässa. Det var ju jag som var ett " psykfall". Hela min omgivning spred han ut rykten till. Tom mitt jobb. Men vem blev anklagad? Jag. Jag ville bara ha en lugn skilsmässa. Men fick ett helvete efteråt.
Citera
2022-03-12, 16:08
  #288
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Sinister
Då jag aldrig (vad jag vet) har kännt en kvinnomisshandlare samtidigt som det tjatas om dessa män i oändligheten i media skulle jag vilja veta vad det är för typ utav män som slår kvinnor och vad dom har för återkommande egenskaper.

Jag inbillar mig att kvinnomisshandlaren ofta kriminell eller har ett drog och alkoholmissbruk.Stämmer det? Alternativt kan det vara en man som känner sig underordnad i sin relation till kvinnan då han saknar egenskaper som gör honom attraktiv och attraktion är givetvis makt i en relation. Vidare vet jag att alla fungerande par har en jämn attraktionsnivå. Alltså undrar jag om kvinnomisshandlaren saknar egenskaper som utseende, intelligens, humor etc i relation till sin partner?

Ni som känner män som har misshandlat en kvinna, skulle ni kunna beskriva hur dom är som personer och vilka egenskaper som kännetecknar dom? Är dom korta, fula, dumma, misslyckade, aggressiva, tråkiga eller missbrukare som jag misstänker eller finns det andra sätt att känna igen dom?
Jag har känt en sådan man. Han var missbrukare och allmänt instabil/dampig. Lite som klassens clown, ville bli sedd och hörd. Oblyg, social. Men lite för mycket ibland. Påstridig, kunde inte ta ett nej. Det gick ut över kvinnan som jag känner. Egentligen mådde han nog inte så bra. Han "kompenserade" det med droger och våld. Tror han var narcissist, kanske psykopat t.o.m. Han verkade social, öppen och rolig. Vi hade skoj när vi gick ut några gånger. Man trodde inte att han kunde misshandla en kvinna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback