Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-25, 18:13
  #1
Medlem
http://www.publikt.se/artikel/tva-pr...e-pa-kth-21100

Någon som vet vilka dessa typer är som har tjänst både på KTH och någonstans
i USA och inte behagat infinna sig på sitt jobb här i Sverige?
Citera
2018-02-25, 18:17
  #2
Medlem
XaoqcHs avatar
Jag vet inte riktigt varför man skriver om detta då det verkar vara en intern angelägenhet för KTH. Möjligen för att understryka hur förbannat svårt det kan vara för att bli av med anställda vid högskolor men det här kan ju omöjligen vara något som ofta förekommer.
Citera
2018-02-25, 18:17
  #3
Medlem
Ducadreams avatar
Har de tagit ut lön? Det är den stora frågan.
Citera
2018-02-25, 18:21
  #4
Avstängd
LE37s avatar
Här ligger det en neger begraven, Sigbritt vet mer en vad hon säger i artikeln det är jag hundra på.
Men jag blev nyfiken nu varför dessa två herrar har valt att strejka, hade det varit en kille så kunde det varit en tung depression eller något i den stilen men när det är två gubbar med samma titel, fishy.

Kanske dom kärade ner sig i varandra och har haft avancerat analsex i dryga halvåret.

Citera
2018-02-25, 18:23
  #5
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Har de tagit ut lön? Det är den stora frågan.

Va då tagit ut, det är inget man bara tar!
Självklart har dom inte fått någon lön utbetald när dom inte varit på sitt jobb.
Citera
2018-02-25, 18:51
  #6
Medlem
AoE3#1s avatar
Min första tanke är att de vägrade indoktrinera eleverna med feminazi-indoktrinering och fick sparken eftersom KTH annars skulle signalera "fel värdegrund".

Hoppas att någon gräver i det här och får fram sanningen.
Citera
2018-02-25, 19:32
  #7
Medlem
Pantheraduss avatar
Att just 2 professor saknas under 7 månader i arbetet, tyder på ett gemensamt beslut från de bägge. Det yppas så lite info av Sigbritt, att det är svårt att avgöra. Är den ene kvinnlig och den andre manlig....? Har de valt kärleken att gå före arbetsuppgifter..? Kanske ville de inte resa tillbaka till Sverige..?
För lite info för att anta något här.
Det borde finnas elever på KTH, som isf vet om studier blivit annorlunda utformade?
Citera
2018-02-25, 19:51
  #8
Medlem
Vadaadaas avatar
Att riktiga professorer (dvs de med stol) kan göra lite vad fan de vill är inget nytt. På min gamla institution hade vi en figur som jag endast såg tre gånger under de åren jag var verksam där.
En vän till mig som jobbade extra på systembolaget såg dock honom jämt och ständigt…

Hade folk förstått hur illa ställt det är inom svensk akademia, hade de gått man ur huse och bränt ner skiten!
Citera
2018-02-25, 19:58
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LE37
Va då tagit ut, det är inget man bara tar!
Självklart har dom inte fått någon lön utbetald när dom inte varit på sitt jobb.
För en vanlig arbetare så hade det gått till på sättet du beskriver, men är det lika självklart för högutbildade att de faktiskt måste närvara för att få ut sin lön?
Citera
2018-02-25, 19:58
  #10
Medlem
Enligt DN:
De två svenska professorer på Kungliga tekniska högskolan som inte varit på jobbet på sju månader och hotas av avsked, jobbar på universitet i USA. Det bekräftar KTH för DN.
https://www.dn.se/sthlm/skolkande-kt...ter-utomlands/

Har hört talas om liknande fall där professorer inte fullgör sina plikter enligt
anställningsavtalet.
Citera
2018-02-25, 20:03
  #11
Avstängd
LE37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nsbm
För en vanlig arbetare så hade det gått till på sättet du beskriver, men är det lika självklart för högutbildade att de faktiskt måste närvara för att få ut sin lön?

Vanlig knegare eller högutbildad professor spelar ingen roll i det här fallet, när du bara försvinner helt utan förvarning eller anmälning och har i detta nu varit borta i 7 månader.
Citera
2018-02-25, 20:08
  #12
Medlem
CoopColas avatar
Hahah, de har inte varit på jobbet på sju (!!) månader och nu hotas de med avsked. På ett lager eller liknande hade det skett efter 2 dagar, om man har tur.

Det är skillnad på folk och folk
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback