Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-03-02, 15:27
  #13
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockypatel66
Ber om ursäkt för OT.
Rekommenderar då att baka egna:

http://www.styrkelabbet.se/baka-proteinbars/

Enkelt att göra och låg tillverkningskostnad.

Tack för tipset. Men färdigpackade bars blir så mycket smidigare.
Citera
2018-03-02, 15:29
  #14
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Hur får du att matsmart är dyrare/jämnbördiga med MM Sports ? Mest nyfiken. Var inne på MM Sports igår, men tycker de är rätt dyra. Tycker man får bättre kvalite på matsmart. Bättre produkter. Barsen jag köpt har nästan aldrig gått ut. Jag köper rätt mycket bars som inte är proteinbars där. Bra grejer ofta.

Lyckades hitta ganska billiga tack vare tips i tråden. Tycker alla bars är ganska dyra egentligen men man får väl vad man betalar för. Matsmart kan ha bra grejer men frakten ställer till det och sen så kan datumen vara riktigt kassa. Dessutom, tex de som ligger ute nu - popcornsmak?! Nej tack.
Citera
2018-03-03, 08:05
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Lyckades hitta ganska billiga tack vare tips i tråden. Tycker alla bars är ganska dyra egentligen men man får väl vad man betalar för. Matsmart kan ha bra grejer men frakten ställer till det och sen så kan datumen vara riktigt kassa. Dessutom, tex de som ligger ute nu - popcornsmak?! Nej tack.

Bra det löste sig. Popcorn låter inte jättegott. De hade tidigare samma märke med dadlar och citron. De tyckte jag om. Jag brukar köpa Quest Bars på matsmart om de dyker upp. Det är väl den baren som jag tycker håller högst standard, men jag vill nog ge max 10 kr för en bar oavsett kvalite så jag väntar in tills de får in sådana.
Citera
2018-03-17, 10:50
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
https://www.mmsports.se/Kosttillskot...otein-Bar.html

Oj det var billigt, lite mkt socker för min del.

Dessa kör jag på, vet inte hur bra de är ur näringsperspepktiv men de smakar ok o är ganska billiga

https://www.apotea.se/sport-crunch-choklad-40-g
Citera
2018-03-17, 11:04
  #17
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Oj det var billigt, lite mkt socker för min del.

Dessa kör jag på, vet inte hur bra de är ur näringsperspepktiv men de smakar ok o är ganska billiga

https://www.apotea.se/sport-crunch-choklad-40-g
Proteinet är bra, vassleprotein. Mängden fett är högre än den jag länkade, så mängden kalorier per bar är ungefär detsamma. Det beror på hur din kost i helhet ser ut, är din kost näringsrik där du täcker behovet av vitaminer/mineraler, protein och fett så kan säkert en sån bar ingå utan någon negativ påverkan. Det är upp till dig, personligen hade jag valt den andra, då jag hellre har en högre andel kolhydrater än fett i kosten, men detta är givetvis individuellt. Ser man till totala kalorierna per bar så skiljer det sig inte speciellt mycket i alla fall.
Citera
2018-03-17, 11:21
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Proteinet är bra, vassleprotein. Mängden fett är högre än den jag länkade, så mängden kalorier per bar är ungefär detsamma. Det beror på hur din kost i helhet ser ut, är din kost näringsrik där du täcker behovet av vitaminer/mineraler, protein och fett så kan säkert en sån bar ingå utan någon negativ påverkan. Det är upp till dig, personligen hade jag valt den andra, då jag hellre har en högre andel kolhydrater än fett i kosten, men detta är givetvis individuellt. Ser man till totala kalorierna per bar så skiljer det sig inte speciellt mycket i alla fall.

Aha bra poänger! Har dålig koll men av gammal vana försökt undvika socker i allmänhet. Fett har jag inte brytt mig om så mkt, gammal low-carbskada gissar jag.
Citera
2018-03-17, 11:30
  #19
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mistadabolina
Aha bra poänger! Har dålig koll men av gammal vana försökt undvika socker i allmänhet. Fett har jag inte brytt mig om så mkt, gammal low-carbskada gissar jag.
Det är såklart inget negativt att minimera tillsatt socker i sin kost, man bör dock inte vara rädd för det, beroende på hur kosten i helhet ser ut. Problemet som kan uppstå är om för stor del av sina kalorier kommer från tillsatt socker, eftersom det endast tillför energi och ingen näring, vilket gör att det blir mindre plats för övriga näringsrika kalorier i kosten och på så sätt kan kosten bli näringsfattig. Beror återigen på hur kosten i helhet ser ut.
Citera
2018-03-17, 11:50
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Det är såklart inget negativt att minimera tillsatt socker i sin kost, man bör dock inte vara rädd för det, beroende på hur kosten i helhet ser ut. Problemet som kan uppstå är om för stor del av sina kalorier kommer från tillsatt socker, eftersom det endast tillför energi och ingen näring, vilket gör att det blir mindre plats för övriga näringsrika kalorier i kosten och på så sätt kan kosten bli näringsfattig. Beror återigen på hur kosten i helhet ser ut.

Bra poänger. Kanske ska testa några av deras bars o varva med
Citera
2018-03-20, 17:17
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Lyckades hitta ganska billiga tack vare tips i tråden. Tycker alla bars är ganska dyra egentligen men man får väl vad man betalar för. Matsmart kan ha bra grejer men frakten ställer till det och sen så kan datumen vara riktigt kassa. Dessutom, tex de som ligger ute nu - popcornsmak?! Nej tack.

Köpte popcornbarsen nu senare. Det var mest dadlar i dem. Smakar inte det minsta popcorn. Full pott på dessa!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback