Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-02-25, 16:26
  #1
Medlem
Dottern köpte en mobil på blocket.
Det stod att den var olåst.
Vi provade med flera olika simkort. Stod bara att den söker nät.
Så vi skulle få skicka tillbaka den. För den var olåst skrev han. Han ville kolla på den innan han swisha tillbaka pengarna.
Fick iförrgår bilder på en trasig mobil.

Nu svarar han inte..
Då tänker man ju att han skickade bilder på en annan trasig mobil eller att han haft den sönder den själv.

Han kan ju inte både behålla pengar och mobil.

Hur fan ska man lösa det?
Kan man få ut på försäkring?
Citera
2018-02-25, 16:29
  #2
Medlem
supermassives avatar
Gör en polisanmälan och prata med ert försäkringsbolag.
Citera
2018-02-25, 16:33
  #3
Medlem
Jag skrev till honom hur vi ska lösa detta och fick till svar:ja jag står ju här med en trasig mobil..

Han har ju både mobil och 1500 kr. Ingen jättesumma men det är dotterns pengar så jag blir så arg!

Men nu har han inte svarat sen ifredags!
Citera
2018-02-25, 16:41
  #4
Medlem
kalkryggars avatar
https://blocket.zendesk.com/hc/sv/ar...garna-tillbaka

Ser ju jävligt mörkt ut om det är så att ni skickat pengar till någon tomte som ni inte känner. Själv skulle jag aldrig få för mig att göra något dylikt.

Lättast kanske blir att se det som läropengar och tänka efter hur ni gör affärer i framtiden.

Men jag ser det också som en bra grej att driva ärendet för att få tillbaka pengarna och droppa det när insatserna blir för stora. Inte för pengarnas skull utan för att lära sig om processen. Kan vara bra för din dotter så hon lär sig i framtiden hur världen fungerar. Det första ni bör göra då är att samla in den dokumentation ni har och skapa ett argument för varför ni skall ha tillbaka era pengar. Nästa steg blir nog att ringa polisen.

Varför skulle ett försäkringsbolag betala ut för era dåliga affärer? Märk att jag inte ifrågasätter utan att jag faktiskt frågar?
Citera
2018-02-25, 16:41
  #5
Medlem
Torpedullas avatar
Det går väl att spåra? Blocket vet hur man gör. Alternativt skicka dina brorsor på aset.
Citera
2018-02-25, 16:44
  #6
Medlem
Torpedullas avatar
Hur kan du fråga - Hur ska vi lösa detta? Jag ska ha mina pengar tillbaka NU. Annars ska jag se till att du får brinna i helvetet.
Citera
2018-02-25, 16:48
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
https://blocket.zendesk.com/hc/sv/ar...garna-tillbaka

Ser ju jävligt mörkt ut om det är så att ni skickat pengar till någon tomte som ni inte känner. Själv skulle jag aldrig få för mig att göra något dylikt.

Lättast kanske blir att se det som läropengar och tänka efter hur ni gör affärer i framtiden.

Men jag ser det också som en bra grej att driva ärendet för att få tillbaka pengarna och droppa det när insatserna blir för stora. Inte för pengarnas skull utan för att lära sig om processen. Kan vara bra för din dotter så hon lär sig i framtiden hur världen fungerar. Det första ni bör göra då är att samla in den dokumentation ni har och skapa ett argument för varför ni skall ha tillbaka era pengar. Nästa steg blir nog att ringa polisen.

Varför skulle ett försäkringsbolag betala ut för era dåliga affärer? Märk att jag inte ifrågasätter utan att jag faktiskt frågar?

Angående försäkringsbolag så tänkte jag mest att man brukar få ut ersättning för trasig mobil. Allriskförsäkring.
Citera
2018-02-25, 17:06
  #8
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan82
Angående försäkringsbolag så tänkte jag mest att man brukar få ut ersättning för trasig mobil. Allriskförsäkring.

Men skall du skicka in ett ärende där du hävdar att någon som du inte känner har gjort sönder din mobil och sen skickar bilder på den trasiga telefonen till dig. När försäkringsbolaget vill titta på telefonen skall du be säljaren skicka den trasiga telefonen till dig först då så du kan lämna in den sen.

Hör du hur knepigt det här låter?

Angående det andra jag skrev då?
Citera
2018-02-25, 17:26
  #9
Medlem
Koodas avatar
Varför satte ni in pengarna på hans konto innan ni fått mobilen?
__________________
Senast redigerad av Kooda 2018-02-25 kl. 17:32.
Citera
2018-02-25, 17:30
  #10
Medlem
Koodas avatar
Varför låste du inte bara upp den i någon mobil butik? Det kostar bara 50:-
Citera
2018-02-25, 17:30
  #11
Medlem
Anmäl till blocket och polisen.

Sen är jag av åsikten att mobiler ska köpas nya eller av bekanta om nya är för dyra.
Citera
2018-02-25, 17:33
  #12
Medlem
Amazon-mannens avatar
Ja de pengarna ser du/ni inte igen. Den mobilen är såld vidare och den nya köparen har samma problem som du.. och säljaren har tjänat ytterligare 1500 ..
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback