Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 14:37
  #1
Avstängd
En vän till mig skaffa hund fast att jag sa djur förändrar hela människans livstil men ändå skaffa de en hund. En blandras Anstaff med något annat. Hunden skaffades när den var 3månader och nu är den 14mån. Nu så klarar varken han eller sin sambo att ta hand om djuret då hunden inte lyssnar alltså gör hur den själv vill. Nu har de valt att lämna bort hunden till ett ställe där de tar hand om hundar som lämnats bort från sina ägare. Hunden kan inte hjälpa att de är så efterblivna som inte klarar av en simpel hund. Imorgon ska den lämnas in och det gör så ont i hjärtat mitt. Jag har själv en hund därför kan jag inte ta ta emot den.

Varför skaffar man hund för sen lämna bort den. Fattar ni inte att hunden kommer aldrig någonsin bli normal igen. De har förbrukat sin rätt att skaffa fler hundar i framtiden. Hoppas de får en stämpel i registret jävla idioter
Citera
2018-02-25, 15:09
  #2
Medlem
Vissa människor saknar konsekvenstänk helt enkelt. Kvinnan har väl gråtit och krävt en hund och toffelhjälten har snällt gått med på att betala kalaset, fastän att han vet hur det kommer sluta. Sen blir det som det blir.
Citera
2018-02-25, 17:05
  #3
Medlem
Det är för lätt och billigt att skaffa husdjur (bör krävas intyg för djurägande imo), och avel bör endast få ske mellan kontrollerade raser med stamtavla osv. där sjukdomar kan spåras. Idag kan vilken WT som helst starta igång en hobbyavelsverksamhet i sin lägenhet, där de parat två okända blandraser, och sälja för någon tusenlapp stycke. Idioti. Djurägande ska krävas att man har ett "körkort", och avel ska vara ännu hårdare och absolut inte kunna göras av vem som helst.
__________________
Senast redigerad av Kepler-22b 2018-02-25 kl. 17:08.
Citera
2018-02-25, 20:48
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingvin.
Varför skaffar man hund för sen lämna bort den. Fattar ni inte att hunden kommer aldrig någonsin bli normal igen.
Underskatta inte hundar och skräm inte bort folk från omhändertagna hundar. De klarar för det mesta att anpassa sig om de bara får några månader på sig. Det som är sorgligt är omhändertagna hundar som omplaceras och det av någon anledning inte fungerar en eller två gånger utan de kommer tillbaka. De kan bli rätt knäckta.
Citera
2018-02-25, 22:57
  #5
Medlem
Amstaff är riktigt svåruppfostrad också, inget bra val för en ovan hundägare.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback