Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 14:19
  #1
Medlem
Hej. Är det någon som vet vilket företag som är bäst att sälja guld till. Inga smycken eller så utan rent 24k guld.

Har kollat med guldbrev osv, men känner mig osäker. Kankse någon här som har bättre koll?
Citera
2018-02-25, 14:24
  #2
Medlem
bitwomans avatar
Guldcentralen
Citera
2018-02-25, 16:43
  #3
Medlem
Jag glömde skriva att det är en bit som min sambo har hittat och smält när han jobbade i Australien.

Tror du dom tar emot den?
Citera
2018-02-25, 20:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambinius
Jag glömde skriva att det är en bit som min sambo har hittat och smält när han jobbade i Australien.

Tror du dom tar emot den?

Hur mycket väger den?
Citera
2018-02-25, 21:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold4king
Hur mycket väger den?


Ca 6oz
Citera
2018-02-25, 22:48
  #6
Medlem
MrBabyBoys avatar
Försök sälja till någon du möter personligen, brukar ju komma folk till hotell i olika städer som köper och så för dom över pengarna till bankkontot. Annars finns det väl också guldhandlarbutiker i varenda stad. Lite väl stor mängd guld att skicka över post tycker jag.
Citera
2018-02-25, 23:09
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambinius
Ca 6oz


Drygt 180 gram alltså. Är det 50.000 kr nu?
Citera
2018-02-25, 23:23
  #8
Medlem
Finns många hederliga firmor med öppna och officiella kontor som handlar med guld.

Varför snackar TS i oz och inte i gram?
I Sverige använder vi gram - även för guldpriset.

Lätt som en plätt att hitta dagspriset på guld på nätet.


Från uppgifter på nätet kan man välja och vraka bland guldköparna. De flesta köpare vill att du har ett bankkonto där de kan sätta in köpesumman. Mig veterligen är det knappast någon Få som köper guld för kontanter.

Utgångspriset är alltid dagspriset från London.
Från detta avgår handelsvinster och hanteringskostnader etc.
__________________
Senast redigerad av HgF 2018-02-25 kl. 23:30.
Citera
2018-03-23, 09:48
  #9
Medlem
Stekt bacons avatar
Jag undrar också om någon har koll på var det är bäst att sälja lite arveguld? Är det att panta på pantbank, sälja via guldaffär eller försöka på Bukowskis? Det är inga dyrgripar precis, någon guldklocka, armband etc
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback