Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-25, 01:50
  #1
Medlem
Jag letar efter videoklipp, youtube och annat, med ihopklipp av nyjetsuppläsare dom rapporterar om terrordåd.

Tex Breivik, har inte lyckats hitta nåt klipp där man klippt ihop olika medier som rapporterar, typ NRK sen några internationella. Finns några sådana klipp?

Eller terrordåd som det i Paris i December 2015, eller varför inte Drottninggatan..

Det är så jävla effektfullt. Har suttit och minst på en massa sånt kring 9/11 ikväll. Men bör finnas liknande för andra dåd? Framförallt Breivik vore intressant!
Citera
2018-02-25, 08:03
  #2
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Menar du något sådant här: https://youtu.be/IjXgbpkKnKo? För jag kan tänka mig att skapandet av en sådan film kommer ta tid.

Skulle också vilja se en sådan fast om andra terrorbrott.
Citera
2018-02-25, 11:16
  #3
Medlem
rostigamazons avatar
Har ni märkt, hur försiktiga journalisterna är med att säga att det är ett terrorbrott, fast allt pekar på att det är ett terrorbrott, är journalister så dåliga på att avgöra, vilka brott det är som sker ?
Citera
2018-02-25, 22:52
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Menar du något sådant här: https://youtu.be/IjXgbpkKnKo? För jag kan tänka mig att skapandet av en sådan film kommer ta tid.

Skulle också vilja se en sådan fast om andra terrorbrott.

Exakt! Något att det hållet.
Citera
2018-02-26, 10:35
  #5
Avstängd
Kurt.Eklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rostigamazon
Har ni märkt, hur försiktiga journalisterna är med att säga att det är ett terrorbrott, fast allt pekar på att det är ett terrorbrott, är journalister så dåliga på att avgöra, vilka brott det är som sker ?
Det är väl ändå rätt uppenbart? Skulle en journalist påstå att det skett en terroristhandling så kan du vara säker på att panik utbryter, flygplatser stängs, flygplan får vända, Stefan Löfven får logga ut från Twitter, och inom 5 minuter så har Sveriges skuld ökat med ytterligare 2 500,000:-.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback