Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 21:23
  #1
Medlem
Någon som vet ett någorlunda decent program?
Citera
2018-02-24, 21:26
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unknown-Species
Någon som vet ett någorlunda decent program?

Logic Pro 9
(finns kanske nyare versioner nu för tiden)
Citera
2018-02-24, 22:25
  #3
Medlem
Tack
Citera
2018-02-24, 22:41
  #4
Medlem
Soluss avatar
Ehrm, ja, det finns ju ett par att välja mellan. Logic, Ableton, FL Studio, Cubase, Reason, etc... Har du ens googlat, TS? Sök på DAW och se vad du får upp. Testa demoversioner och bedöm så många som möjligt innan du bestämmer dig. De flesta DAWs gör ett stort hål i plånboken.
Citera
2018-03-14, 12:56
  #5
Medlem
isisaltaas avatar
Ableton rekommenderas starkt, finns ju även andra såsom Reason tex men ska man köra det programmet har jag hört många säga man bör ha MIDI enheter och det kan jag själv instämma i.
Sen finns där ju FL-Studio som har ett av dom bättre inbyggda piano keysen och bra pluggar som följer med programmet.
Finns flera ton utav samples att ladda ner på nätet, finns lika mycket tutorials på tex youtube.

Men att direkt hoppa in i House världen när man får uppfattningen utav att TS knappt känner till några DAW´s är kanske inte att rekommendera men alla börjar vi någonstans och jag önskar all lycka.
Citera
2018-03-14, 21:54
  #6
Medlem
Inte så insatt i hur man gör musik osv men tänkte bara att det kunde vara roligt att prova på tack för svar!
Citera
2018-03-14, 23:12
  #7
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Logic Pro 9
(finns kanske nyare versioner nu för tiden)

För Mac.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback